Leveranstid och orderstatus

Få information om din leverans eller läs om hur vi skickar våra produkter till dig från Tele2.

Leverans till ditt ombud

När din produkt finns i lager sker leveransen inom 2-3 arbetsdagar till ditt närmaste ombud. Om produkten har en längre leveranstid så framgår det när du beställer.

Vid leveransen sker en ID-kontroll. Om någon annan ska ta emot ditt paket behöver bådas giltiga ID-handlingar visas.

Frågor och svar

Har du fått en avisering om att du ska hämta ut ditt paket hos ditt postombud men inte hämtat ut paketet inom 7 dagar returneras det till oss. Via PostNords app kan du förlänga tiden paketet ska ligga hos ombudet.

Hämtar du inte ut ditt paket medvetet för att du har ångrat ditt köp ber vi dig kontakta ditt postombud så att de kan skicka tillbaka paketet.

Om ditt gods eller din produkt är skadad vid leverans rekommenderar vi att du omedelbart kontaktar kundservice på telefonnummer 90 222.

Om produkten finns i lager då du beställer så är leveranstiden 3-5 arbetsdagar. Utrustningen skickas i paket och levereras av PostNord.

Om produkten har en längre leveranstid så framgår det när du beställer.

Om du tecknat ett abonnemang med ett framtida startdatum kommer utrustningen skickas 7 dagar innan startdatum för avtalet.

Du kan följa din leverans via PostNords app, om du har den installerad på din mobil.

Du kan spåra försändelsen via PostNords app eller på deras webbsida postnord.se

Alla paket som skickas är inte spårbart, men paket som innehåller mobiltelefoner, digitalboxar eller routrar skickas alltid som spårbara paket.

Har du en annan fråga?