För närvarande har vi en driftstörning på tjänsten Mobilt bredband. Vi uppmanar kunder som upplever problem att testa starta om enheten innan de ringer in till kundtjänst. 

Ditt abonnemang

Beställ och aktivera SIM-kort

Behöver du ett nytt SIM-kort, i till exempel en annan storlek, till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband?

Beställa nytt SIM-kort

Du kan beställa ett nytt SIM-kort till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband på följande sätt:

  • Via Mitt Tele2 kan du beställa ett nytt på webben under Tjänster och funktioner.
  • Kontakta kundservice via chatt här
  • Kontakta kundservice via telefon på 0772-252525 (från utlandet +46 772252525, lokal samtalstaxa tillkommer).
  • Besöka någon av våra Tele2-butiker. Här hittar du adresser till våra butiker. 

Aktivera SIM-kort

Har du ett ersättningskort till mobilt bredband behöver ditt SIM-kort aktiveras manuellt. Det gör du enkelt på Mitt Tele2 under Tjänster och funktioner. Har du köpt en router så sitter det nya SIM-kortet redan monterat inuti routern. 

För mobilabonnemang och mobilt bredband är SIM-kortet i de flesta fall aktiverat från start och du kan börja använda det på en gång. Ersättningskort till mobilen aktiveras automatiskt när du stoppar in kortet i mobilen.