Ditt abonnemang

Beställ och aktivera SIM-kort

Behöver du ett nytt SIM-kort, i till exempel en annan storlek, till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband?

Beställa nytt SIM-kort

Du kan beställa ett nytt SIM-kort till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband på följande sätt:

  • Via Mitt Tele2 kan du beställa ett nytt på webben under Tjänster och funktioner.
  • Kontakta kundservice via chatt här
  • Kontakta kundservice via telefon på 0772-252525 (från utlandet +46 772252525, lokal samtalstaxa tillkommer).
  • Besöka någon av våra Tele2-butiker. Här hittar du adresser till våra butiker. 

Aktivera SIM-kort

Har du ett ersättningskort till mobilt bredband behöver ditt SIM-kort aktiveras manuellt. Det gör du enkelt på Mitt Tele2 under Tjänster och funktioner. Har du köpt en router så sitter det nya SIM-kortet redan monterat inuti routern. 

För mobilabonnemang och mobilt bredband är SIM-kortet i de flesta fall aktiverat från start och du kan börja använda det på en gång. Ersättningskort till mobilen aktiveras automatiskt när du stoppar in kortet i mobilen.