Förhinder vid nummerflytt av mitt mobilnummer

Ibland går det inte att flytta ett mobilnummer direkt. Det kan bero på olika saker, som att ägaruppgifterna behöver uppdateras eller saknas eller att det finns bindningstid kvar på abonnemanget.

Här har vi samlat information om de vanligaste hindren du kan stöta på när du vill flytta ditt mobilnummer från en annan operatör till Tele2.
Om du saknar någon information och fortfarande behöver hjälp med din nummerflytt, kontaktar du vår kundservice på tel 90 222.

Klicka på alternativen nedan för att läsa mer.

Vanliga hinder

Din nuvarande operatör kommer inte att godkänna en nummerflytt om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang.

Hur löser jag detta?
Vi rekommenderar dig att kontakta din nuvarande operatör för att få information om när din bindningstid löper ut. Bindningstiden kan tas bort genom att du begär att få en slutfaktura på resterande abonnemangsavgifter som innefattas av bindningstiden.

Du kan också beställa din nummerflytt upp till 3 månader fram i tiden om du vet att du har bindningstid kvar på ditt befintliga avtal.

Informera din nuvarande operatör om att numret ska lämnas öppet för flytt till en annan operatör.

När det är löst är du välkommen att kontakta oss på 90 222 för att lägga en ny beställning av din nummerflytt.

En nummerflytt kommer inte att godkännas av din nuvarande operatör om numret är knutet till ett annat person- eller organisationsnummer än ditt eget.

Hur löser jag detta?
Först behöver du kontakta din nuvarande operatör för att kontrollera vem som står som abonnemangsinnehavare (och med vilket person- eller organisationsnummer).

Nästa steg är att göra en överlåtelse av abonnemanget från nuvarande abonnemangsinnehavare till dig.

När detta är löst är du välkommen att kontakta oss på 90 222 för att lägga en ny beställning av en nummerflytt.

För att kunna flytta ett kontantkortsnummer måste du vara registrerad som ägare.

Hur löser jag detta?
För att flytta ditt telefonnummer till Tele2 behöver du bekräfta att du är innehavare av numret genom att registrera det på dig hos din nuvarande operatör.

När registreringen är klar är du välkommen att kontakta oss på 90 222 för att lägga en ny beställning av nummerflytt.

Har du en annan fråga?