Ditt abonnemang

Beställ och aktivering av nya SIM-kort

Behöver du beställa ett nytt SIM-kort, i till exempel en annan storlek, till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband? Här får du information om hur du beställer och aktiverar nya SIM-kort.

Beställa nytt SIM-kort

Du kan beställa ett nytt SIM-kort till ditt mobilabonnemang eller mobila bredband på följande sätt:

  • Om du har ett Mitt Tele2-konto kan du beställa ett nytt på webben under Tjänster i Mitt Tele2-menyn.
  • Kontakta kundservice via chatt här
  • Kontakta kundservice via telefon på 0772-252525 (från utlandet +46 772252525, lokal samtalstaxa tillkommer).
  • Besöka någon av våra Tele2-butiker. Här hittar du adresser till våra butiker. 

Aktivera SIM-kort

När du får ett nytt SIM-kort till ditt mobilabonnemang, oavsett om det gäller till ett nytt eller befintligt abonnemang, så är SIM-kortet i de flesta fall aktiverat från start och du kan börja använda det på en gång. Vad gäller mobilt bredband är SIM-korten också aktiverade från start, men ersättningskort behöver aktiveras. 

SIM-kortet är ett så kallat multi-sim innehållande tre olika storlekar för att passa i alla enheter: nano-SIM, micro-SIM och mini-SIM.

  1. Skapa konto eller logga in på Mitt Tele2.
  2. Om du inte tidigare har kopplat ditt abonnemang till Mitt Tele2: Välj Lägg till/koppla abonnemang och följ stegen. Om ditt abonnemang redan är kopplat till Mitt Tele2 kan du fortsätta till nästa steg. 
  3. Efter du har kopplat ditt abonnemang till Mitt Tele2 ser du en orange meny högst upp. Klicka på rubriken Tjänster och välj Aktivera SIM-kort
  4. Fyll i ditt SIM-kortsnummer som du hittar på SIM-kortet (20 siffror). 
  5. Klicka på knappen Aktivera SIM-kort.
  6. Starta om enheten.  

Du kan även aktivera ditt SIM-kort genom att kontakta kundservice.