Ditt abonnemang

Ändra abonnemang eller datamängd

Passar inte ditt nuvarande abonnemang dina behov eller behöver du mer data varje månad? Inga problem! Det är enkelt att ändra abonnemang.

Så här gör du för att ändra:

Om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang kommer du att behålla den återstående bindningstiden även om du ändrar till något av våra nya abonnemang. Annars har nya abonnemang ingen bindningstid.   

Ändra mobilabonnemang

Du kan uppgradera ditt datapaket när du vill, och nedgradera tidigast en månad efter ditt senaste byte. Det går bara att byta till ett av våra nuvarande abonnemang. Om du har en äldre abonnemangsform som mobiltelefoni med rörligt pris rekommenderar vi att byta till ett av våra Fast pris-abonnemang. Då ringer du alltid och skickar SMS/MMS fritt inom Sverige. 

Om du har ett Mitt Tele2-konto och har kopplat ditt abonnemang dit kan du byta abonnemang och datapaket där. Det gör du under Ändra abonnemang i Mitt Tele2-menyn. 

eller

  1. Gå till vår webbutik för abonnemang utan telefon. Är du student? Då kan vi erbjuda vårt billigaste studentabonnemang med Fast pris och surf.
  2. Välj datapaket.
  3. Välj "Behåll nummer" och skriv in ditt nummer.
  4. Fyll i resterande uppgifter som bekräftar att du genomför ditt byte.
  5. Slutför din beställning.

Ändringen tar upp till 60 minuter. Har du en rabatt på ditt befintliga abonnemang kommer den försvinna när du ändrar abonnemang.

Läs mer om våra senaste Mobilabonnemang.

Viktig information om datakort

Om du har kostnadsfria datakort och väljer att ändra ditt abonnemang till ett av våra befintliga mobilabonnemang så kommer dina nuvarande datakort att börja kosta 99 kr/mån per datakort. 

Du får 30 dagar på dig att bestämma om du vill behålla befintliga datakort eller inte. Väljer du att sluta använda datakort så stänger du av tjänsten via Mitt Tele2.

Ändra mobilt bredbandsabonnemang

Det enklaste sättet att ändra abonnemang/datamängd är via menyalternativet Ändra abonnemang i Mitt Tele2. Du kan uppgradera datamängd när som helst och nedgradera tidigast en månad efter att du gjorde den senaste förändringen.  

eller

  1. Gå till vår webbutik för abonnemang utan modem/router.
  2. Välj datapaket.
  3. Välj "Ändra befintligt abonnemang" och skriv in ditt personnummer.
  4. Fyll i resterande uppgifter som bekräftar att du genomför ditt byte.
  5. Slutför din beställning.

Ändra ADSL-abonnemang

Upptäcker du att du har ett abonnemang med en surfhastighet som inte passar dina behov kan du när som helst upp- eller nedgradera ditt abonnemang och på så sätt anpassa hastigheten efter ditt användande. 

Det är alltid kostnadsfritt att ändra till ett abonnemang med en högre surfhastighet. Vill du ändra till ett abonnemang med lägre hastighet tillkommer en nedgraderingsavgift.

För att ändra abonnemang behöver du kontakta kundservice

Hemtelefoni

Hemtelefoni via mobilnätet

Du kan ändra mellan fast och rörligt abonnemang en gång per kalendermånad och för att göra ändringen behöver du kontakta kundservice. 

Hemtelefoni via Telejacket

Du kan ändra abonnemang en gång per månad. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.