Ditt abonnemang

Överlåta abonnemang

En överlåtelse innebär att en annan person tar över ditt nummer och abonnemang. Överlåtelsen är kostnadsfri.

Hur du går tillväga för att överlåta ett abonnemang, och hur lång tid det tar, beror på vilken typ av abonnemang du vill överlåta. Och oavsett vilket abonnemang som ska överlåtas gäller samma regler som för att teckna ett nytt abonnemang:

  • Den nya kunden måste vara över 18 år ...
  • ... och folkbokförd i Sverige.
  • En kreditkontroll genomförs alltid.

Välj ett alternativ i listan:

Överlåtelse av mobilabonnemang

Besök en Tele2-butik eller kontakta Kundservice

  1. Den person som ska ta över telefonnumret ska kontakta en Tele2-butik eller Tele2 kundservice.
  2. Vi hjälper till att lägga beställningen utifrån den nya ägarens önskemål.
  3. Du kommer få ett SMS i vilket du ska bekräfta att överlåtelsen ska genomföras, endast då kan vi gå vidare med överlåtelsen.
  4. Efter att du bekräftat SMS:et tar det ca 2 arbetsdagar för telefonnummret/abonnemanget att flyttas över till den nya ägaren.
  5. Vi skickar SMS-bekräftelse när överlåtelsen är klar.

Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner eller Tele2 Trygghetsavtal.

Vill du skicka en skriftlig anmälan om överlåtelse, skriv då ut blanketten och fyll i alla obligatoriska fält. Märk kuvert med "Överlåtelse" och skicka det till Tele2 Sverige AB, 106 66 Stockholm. 

Överlåtelse av mobilt bredband eller hemtelefoni via mobilnätet

Gör så här för att överlåta ditt abonnemang:

  1. Skriv ut överlåtelseblanketten för mobiltelefoni, mobilt bredband och hemtelefoni via mobilnätet.
  2. Fyll i efterfrågade uppgifter.
  3. Tänk på att både befintlig och ny kund behöver skriva under. 
  4. Märk kuvert med "Överlåtelse" och skicka till Tele2 Sverige AB, 106 66 Stockholm
  5. Överlåtelse tar ca 10 arbetsdagar från det att blankett inkommer.
  6. Vi skickar SMS-bekräftelse när överlåtelsen är klar.

Överlåtelse av fast bredband (ADSL) eller fast telefoni
 

Gör så här för att överlåta ditt abonnemang:

  1. Skriv ut överlåtelseblanketten för fast telefoni och ADSL.
  2. Fyll i efterfrågade uppgifter.
  3. Tänk på att både befintlig och ny kund behöver skriva under. 
  4. Märk kuvert med "Överlåtelse" och skicka till Tele2 Sverige AB, 106 66 Stockholm
  5. Överlåtelse tar ca 10 arbetsdagar från det att blankett inkommer.
  6. Vi skickar SMS-bekräftelse när överlåtelsen är klar.