• Hem
  • Nummerflytt: Lös ett problem

Nummerflytt - lös ett problem

Ibland går det inte att flytta ett nummer direkt. Det kan bero på olika saker, som att ägaruppgifterna behöver uppdateras eller saknas eller att det finns bindningstid kvar på abonnemanget.

Här har vi samlat lite information om de vanligaste hindren du kan stöta på när du vill flytta ditt nummer från en annan operatör till Tele2. Klicka på länkarna för att läsa mer.

Nummerflytt från annat person- eller organisationsnummer – Om någon annan, t.ex. arbetsgivaren eller en familjemedlem står som ägare till det abonnemang du vill flytta måste det först överlåtas till dig.  

Nummerflytt med bindningstid – Det går inte att flytta ett nummer när det är bindningstid kvar på abonnemanget.

Oregistrerat kontantkort – För att kunna flytta ett kontantkortsnummer måste du vara registrerad som ägare.  

Om du saknar någon information och fortfarande behöver hjälp med din nummerflytt, kontakta vår kundservice på telefonnummer 0772-25 25 25 (för privatkunder) eller 0200-23 23 23 (för företagskunder).