Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Kom igång

E-postinställningar

OBS: Vi har bytt mejlplattform. Läs mer om förändringen här.

För att använda din Tele2 e-post rekommenderar vi vår egen e-postplattform på https://webmail.tele2.se.

Om du föredrar att hantera din e-post i en annan mejlklient som till exempel Outlook, Thunderbird, Windows mail eller Mail i MacOS, behöver du lägga in rätt inställningar.

Observera att Tele2 inte kan ge support för mejlklienter från tredje part, utan endast för vår webbmejl. För att få hjälp med installation och support med en separat mejlklient hänvisar vi till deras support.

Här ser du de inställningarna som behövs gällande inkommande och utgående e-post samt hur ditt användarnamn ska se ut. 

Inställningar för POP3/SMTP och IMAP

Användarnamnet är alltid din fullständiga e-postadress. (exempel: användare@tele2.se). I användarnamnet måste hela domänen finnas med.

Det finns två olika standarder för att hantera sin e-post – POP3/SMTP respektive IMAP. De flesta mejlprogram har stöd för båda alternativen, men du måste välja ett. Du måste också välja om du vill skicka och hämta mejl med eller utan kryptering. 

Inkommande POP3 (utan kryptering)

Server

Port

Kryptering

mail.tele2.se

110

Okrypterat

 

Utgående SMTP (utan kryptering)

Server

Port

Kryptering

mail.tele2.se

587

Okrypterat

 

SMTP ska alltid ha autentisering (auth) aktiverat och använda samma inloggning som inkommande e-post. 

Inkommande POP3 (med kryptering)

Server

Port

Kryptering

mail.tele2.se

995

SSL/TLS Only

 

Utgående SMTP (med kryptering)

Server

Port

Kryptering

mail.tele2.se

465

SSL/TLS Only

 

SMTP ska alltid ha autentisering (auth) aktiverat och använda samma inloggning som inkommande e-post.

IMAP (Utan kryptering)

Server

Port

Kryptering

mail.tele2.se

143

Okrypterat

 

IMAP (Med kryptering)

Server

Port

Kryptering

mail.tele2.se

993

SSL/TLS Only