Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Bli kund – översikt

Leveranstid och orderstatus - Hemtelefoni via mobilnätet

Leverans till ditt ombud

Om du har beställt via Tele2.se, kundservice eller en telefonförsäljare och varan finns i lager levereras de till din folkbokföringsadress inom tre arbetsdagar. Om produkten hade längre leveranstid framgick detta när du beställde och uppskattad leveranstid finns även angiven i det bekräftelsemail du har fått.

Vi skickar produkterna i strikt turodning från beställningstidpunkten och du kommer att få ett SMS och ett mail när produkten lämnar vårt lager. När du hämtat ut paketet hos ditt postombud aktiveras abonnemanget automatiskt inom fyra timmar.

Expressfrakt

lj Expressfrakt om du vill ha ditt paket levererat direkt hem till dig! Om du har beställt idag (mån-tors) innan klockan 15:00 så kommer du att få din leverans nästkommande arbetsdag från att din produkt finns i lager. 

  • Måndag-torsdag: leverans nästkommande arbetsdag
  • Fredag-söndag: Avisering sker måndag samt leverans tisdag

Du kommer att få en avisering till det telefonnummer du angav i beställningen med möjlighet att välja bästa möjliga leverans under nästkommande arbetsdag. Leveransen sker endast till din folkbokföringsadress och det kommer att ske en ID-kontroll vid leveransen. Fraktkostnaden betalar du sedan på nästkommande faktura.

Om du inte har möjlighet att svara på Jetpaks första avisering om leveransen så kommer en ny telefonavisering att ske dagen efter. Får dem inte tag på dig under sina två aviseringsförsök görs ett utlämningsförsök. Är du då inte hemma får du ett brev med information att ditt paket finns att hämta ut på ett Jetpak utlämningsställe. Ingen extra kostnad tillkommer vid upphämtning på ett utlämningsställe. Om du istället väljer att få ett andra utlämningsförsök till din folkbokföringsadress så får du betala 295 kronor extra.

Följ din order

När du har beställt Hemtelefoni via mobilnätet på tele2.se eller via kundservice så kan du se status och följa din leverans på tele2.se/leveransstatus

Ej uthämtat paket

Har du fått en avisering om att du ska hämta ut ditt paket hos ditt postombud men inte hämtat ut paketet inom 14 dagar returneras det till oss och vi makulerar avtalet. Hämtar du inte ut ditt paket medvetet för att du har ångrat ditt köp ber vi dig kontakta ditt postombud så att de kan skicka tillbaka paketet.

Har du valt Click and Collect är din vara reserverad hos Tele2-butiken i 5 arbetsdagar. Hämtar du inte ut din vara inom den angivna tiden så makuleras köpet. Makuleringen sker efter att butiken har stängt för dagen. Se öppettider på vår butiksida för din valda Tele2-butik. 

Har du ångrat dig?

Tecknar du ett abonnemang via kundservice, Tele2.se eller telefonförsäljare har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Ångerrätten gäller från det datum du hämtar ut paketet från postombudet eller Tele2-butiken och innefattar både abonnemang och hårdvara.

Här hittar du mer information hur du går tillväga för att ångra ett köp.