Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Kom igång – översikt

Faktura Hemtelefoni

Fakturans utseende

Din faktura har utformats för att göra det så enkelt som möjligt för dig som Tele2-kund att hitta den information du behöver för att betala. I den gröna rutan på framsidan hittar du OCR-nummer, förfallodag, belopp att betala och våra bank- och plusgironummer.

Uppe till vänster finns ditt kundnummer, det eller de telefonnummer som fakturan avser och PUK-kod/er. Dessa uppgifter är bra att ha om du t.ex. vill kontakta oss eller behöver låsa upp ditt SIM-kort. Om du har fler än ett abonnemang så är det bara ett nummer som kommer synas här. Resterande abonnemang och nummer syns i fakturaspecifikationen.

I pratbubblan till höger ser du på vilka sätt du kan komma i kontakt med oss och hur du enkelt får svar på vanliga frågor. Här finns också aktuella tips om sånt som vi tror att du kan ha nytta av.

Se en exempelfaktura.

Din första faktura

På våra abonnemang för hemtelefoni via mobilnätet fakturerar vi alla avgifter i efterskott. Detta innebär att den första fakturan kommer innehålla abonnemang- och trafikavgift från det datum du tecknade tjänsten till den sista dagen i månaden.

Har du köpt en hårdvara med eller utan abonnemang och valt att delbetala kostnaden tillkommer också en uppläggningsavgift på 250kr på din första faktura.

Skaffa E-Faktura

Vill du veta hur du ansöker om e-faktura eller autogiro hittar du all information här.

Bank- och Plusgiro Hemtelefoni via mobilnätet

Bankgiro
5707-9055
Plusgiro
93 66 00 -6

Bank- och Plusgiro Hemtelefoni via telejacket

Bankgiro
5608-1375
Plusgiro
479 70 02-5