Tele2 byter e-postplattform

Viktig information till dig som använder Tele2-mejl
Under natten till den 28 november uppgraderade vi till en ny e-postplattform. 

OBS: Om du efter plattformbytet har problem med din e-post, se frågor och svar för mer information om de vanligaste problemen. De grundläggande inställningar du använder för att komma igång med ditt e-postkonto hittar du här

Byte av användarnamn (gäller bara inloggning, mejl går fortfarande fram till de gamla adresserna)

Från och med nu fungerar bara användarnamn med ändelsen @tele2.se eller @mboxXXX.tele2.se i samband med inloggning. Om du vet att du redan idag använder användarnamn med ändelsen @tele2.se eller @mboxXXX.tele2.se så behöver du inte göra något – allt kommer att fungera som vanligt.

Om du däremot i webbmejlen eller mejlprogrammet använder användarnamn med ändelserna @swipnet.se eller @mboxXXX.swipnet.se behöver du lägga in den tele2.se-adress som du tidigare fått från oss. Det betyder att om din e-postadress innehåller ordet "swipnet" så ska det bytas ut mot "tele2" (exempel: namn@swipnet.se ändras till namn@tele2.se och namn@mboxXXX.swipnet.se ändras till namn@mboxXXX.tele2.se).

Byte av inställningar för inkommande och utgående e-post (se instruktioner för olika program i listan till höger)

Du kan också behöva ändra server för inkommande och utgående e-post i ditt mejlprogram:

  • Inkommande server: mail.tele2.se
  • Utgående server: mail.tele2.se

Utöver instruktionerna på den här sidan har vi tyvärr inte möjlighet att ge support på specifika mejlprogram, utan endast webbmejlen. Om du har frågor kan du kontakta oss på:

  • 0772−25 25 25 om du är privatkund
  • 0200–23 23 23 om du är företagskund