Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Tele2 byter e-postplattform

Viktig information till dig som använder Tele2-mejl
Under natten till den 28 november uppgraderade vi till en ny e-postplattform. 

OBS: Om du efter plattformbytet har problem med din e-post, se frågor och svar för mer information om de vanligaste problemen.

Byte av användarnamn (gäller bara inloggning, mejl går fortfarande fram till de gamla adresserna)

Från och med nu fungerar bara användarnamn med ändelsen @tele2.se eller @mboxXXX.tele2.se i samband med inloggning. Om du vet att du redan idag använder användarnamn med ändelsen @tele2.se eller @mboxXXX.tele2.se så behöver du inte göra något – allt kommer att fungera som vanligt.

Om du däremot i webbmejlen eller mejlprogrammet använder användarnamn med ändelserna @swipnet.se eller @mboxXXX.swipnet.se behöver du lägga in den tele2.se-adress som du tidigare fått från oss. Det betyder att om din e-postadress innehåller ordet "swipnet" så ska det bytas ut mot "tele2" (exempel: namn@swipnet.se ändras till namn@tele2.se och namn@mboxXXX.swipnet.se ändras till namn@mboxXXX.tele2.se).

Byte av inställningar för inkommande och utgående e-post (se instruktioner för olika program i listan till höger)

Du kan också behöva ändra server för inkommande och utgående e-post i ditt mejlprogram:

  • Inkommande server: mail.tele2.se
  • Utgående server: mail.tele2.se

Utöver instruktionerna på den här sidan har vi tyvärr inte möjlighet att ge support på specifika mejlprogram, utan endast webbmejlen. Om du har frågor kan du kontakta oss på:

  • 0772−25 25 25 om du är privatkund
  • 0200–23 23 23 om du är företagskund