Kontakt

kontakta oss
via e-post

För att på bästa och snabbaste sätt kunna hjälpa dig är det viktigt för oss att veta vilken produkt du behöver hjälp med och vad ditt ärende gäller. Välj produktområde nedan och fyll sedan i en beskrivning av just ditt ärende. Fyll även i dina kontaktuppgifter i formuläret som syns när du valt område. Vi besvarar e-post senast nästkommande arbetsdag. 

  • Mobiltelefoni Vad behöver du hjälp med?
    • Aktivera mitt SIM-kort

      Om ditt abonnemang är kopplat till ditt Mitt Tele2-konto kan du aktivera ditt SIM-kort snabbt och enkelt på Mitt Tele2.

      Välj bilagor
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Välj bilagor
    • Ändra datamängd

      Du kan ändra datamängd i dina abonnemang på Mitt Tele2. Du behöver ha ett Mitt Tele2-konto (kostnadsfritt) samt koppla det abonnemang du vill ändra till ditt konto.

    • Få fakturauppgifter

      Har du en obetald faktura och vill ha fakturauppgifter kan du enkelt skicka ett SMS med texten "faktura" till nummer 333. Du kan även se alla dina fakturor på Mitt Tele2 (förutsätter att du har kopplat ditt abonnemang till ditt Mitt Tele2-konto). Det kan ta 2-3 dagar från att du betalar tills att du kan se att din faktura är betald.

       

      Välj bilagor
    • Min bindningstid

      Du kan enkelt och snabbt se din aktuella bindningstid på Mitt Tele2.

      Välj bilagor
    • Leveransfråga

      Du kan enkelt följa din beställning på vår sida för leveransstatus.

      Välj bilagor
    • Låsa upp min telefon

      Vill du låsa upp en iPhone kan du göra det på Mitt Tele2. Har du redan provat det eller vill låsa upp en annan telefon slår du oss en signal på 0772-25 25 25.

       

      Välj bilagor
    • Spärra mobiltelefon

      För att spärra din telefon behöver vi:

      • Polisens diarienummer
      • Telefonens IMEI-nummer
      • Telefonens modell

       

      Fyll i den informationen i fältet Beskriv ditt problem med några meninngar.

      Välj bilagor
    • Nytt abonnemang/ny telefon

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Du kan läsa om alla erbjudanden och priser här på vår hemsida.

      Välj bilagor
    • PIN- eller PUK-kod

      Klicka på länken för att läsa om hur du tar reda på din PIN- eller PUK-kod.

       

    • Skaffa autogiro/e-faktura

      Vill du registrera dig för autogiro eller E-faktura kan du göra det snabbt och enkelt via din internetbank. Kom ihåg att ha ditt kundnummer till hands, kundnumret hittar du på din faktura. 

      Instruktion för registrering av autogiro eller e-faktura via internetbanken:
      (observera att det kan skilja sig lite beroende på vilken bank du har)

        • Logga in på din internetbank
        • Gå till betala/överföra
        • Välj autogiro/e-faktura
        • Följ därefter instruktionerna
        • Om det uppstår något problem när du ska genomföra registreringen ber vi dig att kontakta din bank så de på bästa sätt kan hjälpa dig vidare.

       

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      För att kunna ge dig bästa möjliga service ber vi dig fylla i fältet för beskrivning av ditt ärende så noggrant som möjligt. 

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

       

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

      Välj bilagor
  • Mobilt bredband 4G Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

       

      Välj bilagor
    • Beställa upplåsningskod

      Du kan enkelt beställa din upplåsningskod här, klicka på denna länk.

      Välj bilagor
    • Din dataförbrukning ser du enkelt och snabbt på Mitt Tele2.

      Välj bilagor
    • Information om bindningstid

      Du kan snabbt och enkelt se din aktuella bindningstid på Mitt Tele2.

    • Leveransfråga

      Du kan enkelt följa din beställning på vår sida för leveransstatus.

      Välj bilagor
    • Registrera mig för autogiro/e-faktura

      Vill du registrera dig för autogiro eller E-faktura kan du göra det snabbt och enkelt via din internetbank. Kom ihåg att ha ditt kundnummer till hands, kundnumret hittar du på din faktura.

      Instruktion för registrering av autogiro eller e-faktura via internetbanken:
      (observera att det kan skilja sig lite beroende på vilken bank du har)

      1. Logga in på din internetbank
      2. Gå till betala/överföra
      3. Välj autogiro/e-faktura
      4. Följ därefter instruktionerna
      5. Om det uppstår något problem när du ska genomföra registreringen ber vi dig att kontakta din bank så dom på bästa sätt kan hjälpa dig vidare.
      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

      Välj bilagor
    • Du kan se alla dina fakturor på Mitt Tele2 (förutsätter att du har kopplat ditt abonnemang till ditt Mitt Tele2-konto). Det kan ta 2-3 dagar från att du betalar tills att du kan se att din faktura är betald.

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via mobilnätet Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525

      Välj bilagor
    • Information om bindningstid
      Välj bilagor
    • Leveransfråga

      Du kan enkelt följa din beställning på vår sida för leveransstatus.

      Välj bilagor
    • För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Du kan även läsa mer om erbjudanden och priser på vår hemsida

      Välj bilagor
    • Registrera mig för autogiro/e-faktura

      Vill du registrera dig för autogiro eller E-faktura kan du göra det snabbt och enkelt via din internetbank. Kom ihåg att ha ditt kundnummer till hands, kundnumret hittar du på din faktura.

      Instruktion för registrering av autogiro eller e-faktura via internetbanken:
      (observera att det kan skilja sig lite beroende på vilken bank du har)

      1. Logga in på din internetbank
      2. Gå till betala/överföra
      3. Välj autogiro/e-faktura
      4. Följ därefter instruktionerna
      5. Om det uppstår något problem när du ska genomföra registreringen ber vi dig att kontakta din bank så dom på bästa sätt kan hjälpa dig vidare.
      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Du behöver starta om din basenhet/modemet genom att hålla in onoff knappen tills alla lampor slocknat och sedan trycka på samma knapp igen för att starta upp enheten igen. Det är även bra att tänka på att du behöver befinna dig vid din utrustning innan kontakt med kundservice för att felsökning skall kunna utföras.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Du behöver starta om din basenhet/modemet genom att hålla in onoff knappen tills alla lampor slocknat och sedan trycka på samma knapp igen för att starta upp enheten igen. Det är även bra att tänka på att du behöver befinna dig vid din utrustning innan kontakt med kundservice för att felsökning skall kunna utföras.

      Välj bilagor
    • Veta mer om min faktura

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

      Välj bilagor
  • Hemtelefoni via telejacket Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Dra ur alla telefoner och låt jacken ”vila” i ett par minuter. Koppla sedan in en telefon i huvudjacket igen innan kontakt med kundservice.

      Välj bilagor
    • Veta mer om min faktura

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

      Välj bilagor
  • ADSL Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525.

      Välj bilagor
    • Leveransfråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Fyll i formuläret nedan, för att ge dig bästa möjliga service ber vi dig vänligen fylla i formuläret så noggrant du kan, det hjälper oss att ta hand om ditt ärende snabbare.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig slå en signal till vår kundservice på 0772-252525. Tips! Du behöver starta om ditt modem och vara vid din utrustning innan kontakt med kundservice för att felsökning skall kunna utföras.

      Välj bilagor
    • Veta mer om min faktura

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

       

      Välj bilagor
    • Överlåtelse

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både en privatperson och ett företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll görs på den tillträdande kunden. Överlåtelsen är kostnadsfri.

      Välj bilagor

Gäller ditt ärende uppsägning? Ring då vår kundservice, Privat 0772-25 25 25 eller Företag 0200-23 23 23. 

Hittar du inte ditt ärende i formuläret nedan kan du skicka ett mejl till oss på se.tele2.mobile@tele2.se.