Användande

Saldotak

Saldotak är en praktisk tjänst för dig som har ett abonnemang med rörligt pris men ändå inte vill spendera mer än en viss summa per månad, eller riskera för höga kostnader. Det är alltså en förbrukningsspärr för dina rörliga kostnader som du enkelt ställer in på egen hand.

Du ställer in, ändrar eller tar bort ditt saldotak i Mitt Tele2, där du hittar tjänsten under huvudmenyn Mitt Tele2 Meny —> Tjänster. Om din abonnemangsform fungerar i kombination med saldotak hittar du dessa inställningar längs ner på sidan.

Här anger du ett maxbelopp för de rörliga kostnaderna på din faktura (fasta kostnader påverkas inte). Välj mellan "inget saldotak" eller ett av de tre förvalda beloppen och klicka på "Spara inställning".

Viktigt att veta om saldotak

  • När saldotaket är uppnått spärras ditt abonnemang för all användning. Även eventuella gratistjänster som ingår i din månadsavgift spärras.
  • Du kan ändra inställningarna för ditt saldotak högst en gång per timme. Om du ångrar dig och vill ändra inställningarna igen går det alltså inte att göra det omedelbart.
  • Det kan ta upp till 48 timmar innan du blir debiterad för innehållstjänster och utlandssamtal (både till och från utlandet).