Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Avsluta

Ångra ett köp

Om du ingått avtal på distans via tele2.se, kundservice eller telefonförsäljare har du rätt att ångra dig om du meddelar Tele2 inom 14 dagar, den så kallade ångerfristen.

  1. Ångerrätt på abonnemang: Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar från att avtalet ingicks. Om du börjar använda tjänsten under ångerfristen kan du bli skyldig att ersätta Tele2 för den del du använt, t ex samtalsavgifter, dataförbrukning o s v. 
  2. Ångerrätt på mobiltelefon: Du har rätt att ångra dig under 14 dagar från att du tar emot din telefon. Om det uppkommer en värdeminskning som beror på att du hanterat telefonen i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktion kan du bli skyldig att ersätta Tele2 för värdeminskningen.

Om du vill nyttja din ångerrätt skall du meddela detta till Tele2 på telefonnummer 0772-252525 inom ångerfristen och returnera telefonen. Vi står givetvis för dina returkostnader och det kommer du få hjälp med när du kontaktar oss. Tänkt bara på att det är du som ansvarar för att varan kommer fram, därför råder vi dig att skicka den i en diskret kartong och som en rekommenderad försändelse. Varan bör returneras tillsammans med originalemballage samt alla tillbehör (så som manualer, sladdar, etc). Vid korrekt utövad ångerrätt och retur återbetalar vi det pris som du betalat för varan senast inom 14 dagar från att vi mottagit den.

Ångerrätten gäller inte för företag eller andra näringsidkare.

Läs mer om Öppet köp och ångerrätt.