Avsluta

Överlåta abonnemang

En överlåtelse innebär att en annan person tar över ditt mobilnummer/abonnemang. Överlåtelsen är kostnadsfri. En överlåtelse kan ske på flera olika sätt, läs mer om vilket alternativ som passar dig bäst.

Vid en överlåtelse gäller samma regler som för att teckna ett nytt abonnemang.

  • Ny kund behöver vara över 18 år
  • Vara folkbokförd i Sverige
  • Kreditkontroll kommer att göras

En överlåtelse av abonnemang kan ske på flera sätt

Besök en Tele2-butik eller kontakta Kundservice

  1. Den person som ska ta över telefonnumret behöver besöka en Tele2-butik eller kontakta kundservice.
  2. Vi hjälper till att lägga beställningen utifrån den nya ägarens önskemål.
  3. Den nuvarande ägaren av abonnemanget kommer få ett SMS där du ska bekräfta att överlåtelsen ska genomföras. När det är klart kan vi gå vidare med överlåtelsen.
  4. Efter att du bekräftat SMS:et tar det ca 2 arbetsdagar för telefonnummret/abonnemanget att flyttas över till den nya ägaren.
  5. Vi skickar SMS-bekräftelse när överlåtelsen är klar.

Observera att det inte går att överlåta delbetalningar på telefoner eller Tele2 Trygghetsavtal.

Skriftlig överlåtelseblankett

Om du vill skicka en skriftlig anmälan om överlåtelse, skriv då ut blanketten och fyll i alla obligatoriska fält. Märk kuvert med "Överlåtelse" och skicka det till Tele2 Sverige AB, 106 66 Stockholm