Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Bli kund

Byt till Tele2 - Vi fixar allt

Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Detta innebär att ditt telefonnummer följer med till ditt nya Tele2-abonnemang.

Jag vill byta till Tele2 direkt

Om du vill byta till Tele2 direkt så innebär det att ditt telefonnummer flyttas till oss och samtidigt som ditt gamla abonnemang avslutas automatiskt hos din nuvarande operatör.

För att flytta numret till oss direkt gör du så här: 

  1. Kontrollera att du inte har några obetalda fakturor eller bindningstid hos din nuvarande operatör.
  2. Gör en nyteckning via vår webbutik.
  3. Klicka i att du vill behålla ett befintligt nummer.
  4. Fyll i alla dina uppgifter och klicka på bekräfta.
  5. Klart, du får inom kort ett SMS med datum och tid för nummerflytten till oss!

Beställ abonnemang med mobiltelefon >
Beställ endast abonnemang >

Jag vill byta efter min uppsägningstid

Om du har lång uppsägningstid hos din nuvarande operatör och vill undvika dubbla kostnader gör du så här: 

  1. Ring din nuvarande operatör och säg upp ditt abonnemang och berätta att du vill flytta ditt nummer till Tele2 så fort din uppsägningtid går ut. Du får då ett slutdatum av din nuvarande operatör. 
  2. När din uppsägningstid har gått ut hos din nuvarande operatör lägger du en beställning i vår webbutik (eller via kundservice eller butik).  
  3. Klicka i att du vill behålla ett befintligt nummer.
  4. Fyll i alla dina uppgifter och klicka på bekräfta.
  5. Du får ett tillfälligt nummer av oss under dina 14 dagars ångerrätt. Du kan om du vill avsäga dig ångerrätten genom att ringa till kundservice eller gå till en Tele2-butik. Om du vill använda ditt ordinarie nummer under dessa 14 dagar kommer ditt abonnemang att löpa på hos din gamla operatör tills nummerflytten genomförs. Du blir debiterad för dessa dagar av din gamla operatör enligt din tidigare prisplan. 

Läs mer om Nummerflytt och portering