Bli kund

Leveranstid och orderstatus

Få koll på leveransstatus, leveranstid och ta reda på var din order befinner sig med vår smarta orderstatus-funktion. Eller läs om hur vi fraktar våra produkter till dig från Tele2.

Leverans till ditt ombud

När din produkt finns i lager sker leveransen inom 2-3 arbetsdagar till ditt närmaste ombud. Vill du hellre ha din leverans till ett annat ombud i Sverige, behöver du signera ditt köp med Mobilt BankID och avisering kommer då att ske automatiskt med SMS. Vid leverans sker en ID-kontroll. Om någon annan ska ta emot ditt paket behöver bådas giltiga ID-handlingar visas.

Om produkten har en längre leveranstid så framgår det när du beställer. Beräknad leveranstid finns alltid med i bekräftelsen som skickas till dig efter ditt köp.

Hämta direkt i butik

Du kan även välja att hämta ut din vara direkt i några av våra Tele2-butiker. Det gör att du själv kan bestämma var du vill hämta din vara, när som helst under butikens öppettider. Självklart är det fraktfritt!

Din vara är reserverad hos Tele2-butiken i 5 arbetsdagar och när du hämtar ut den behöver du ha med dig en godkänd svensk ID-handling. Hämtar du inte ut din vara inom den angivna tiden så makuleras köpet. Makuleringen sker efter att butiken har stängt för dagen. Se öppettider på butiksidan för din valda Tele2-butik.

Hela ditt köp, även om du lägger till eller ändrar något i Tele2-butiken, omfattas av distansköpslagen. Läs mer om ångerrätt vid köp via tele2.se nedan.

Hemleverans Jetpak

Beställ innan kl. 15:00 och få din leverans till din folkbokföringsadress. Från att din produkt finns i lager sker leverans nästkommande arbetsdag. En avisering via SMS eller e-post kommer att skickas till angivet telefonnummer alternativt e-postadress. Vill du hellre ha leveransen skickad till valfri adress behöver du signera ditt köp med Mobilt BankID. Vid leverans sker en ID-kontroll. Om någon annan ska ta emot ditt paket behöver bådas giltiga ID-handlingar visas. Du debiteras för fraktkostnaden på nästkommande faktura.

Om du inte skulle vara hemma vid den tid som Jetpak levererar får du ett brev med information om på vilken av Jetpaks egna utlämningställen du kan hämta ut ditt paket. Vid upphämtning på ett utlämningsställe tillkommer inga extra kostnader. Vill du istället att Jetpak gör ett andra försök till hemleverans, kommer leveransen att kosta ytterligare 295 kr. 

Hemleverans Postnord

Din beställning levereras av Postnord till din folkbokföringsadress. Du får en SMS-avisering med förslag på leveranstider. Viktigt att du svarar på SMS:et med din önskade leveranstid. Svarar du Ej på SMS:et levereras istället ditt paket till ditt närmaste postombud.

För att ta emot paketet måste du visa giltig ID-handling. Om någon annan ska ta emot ditt paket behöver bådas giltiga ID-handlingar visas.

Följ din leverans

När du har beställt en ny telefon på tele2.se eller via kundservice så kan du se status och följa din leverans på tele2.se/leveransstatus

Skadat gods

Om ditt gods eller din produkt är skadad vid leverans kontakta alltid kundservice omedelbart på telefonnummer 0772-252525.

Ej uthämtat paket

Har du fått en avisering om att du ska hämta ut ditt paket hos ditt postombud men inte hämtat ut paketet inom 14 dagar returneras det till oss och vi makulerar avtalet. Hämtar du inte ut ditt paket medvetet för att du har ångrat ditt köp ber vi dig kontakta ditt postombud så att de kan skicka tillbaka paketet.

Har du ångrat dig?

Tecknar du ett abonnemang via kundservice, tele2.se, telefonförsäljare har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Ångerrätten gäller från det datum du hämtar ut paketet från postombudet eller Tele2-butiken och innefattar både abonnemang och hårdvara.

Läs mer om hur du utnyttjar din ångerrätt här.