Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Bli kund

Nummerflytt och Portering

Vill du flytta ett telefonnummer från en annan operatör till Tele2 gör du en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör. 

För att flytta numret till oss direkt gör du så här: 

  1. Kontrollera att du inte har bindningstid hos din nuvarande operatör.
  2. Teckna ett nytt abonnemang i vår webbutik.
  3. Klicka i att du vill behålla ditt befintliga nummer.
  4. Fyll i alla dina uppgifter och slutför beställningen.
  5. Klart! Du får inom kort ett SMS med datum och tid för nummerflytten till Tele2.
  6. Du får ett nytt Tele2 SIM-kort skickat hem till dig. 

Tänk på att: Även om du inte har någon bindningstid hos din nuvarande operatör har befintliga abonnemang vanligen en månads uppsägningstid.

Hur lång tid tar en portering?

Din nummerflytt kommer att ske efter 14 dagar, så att du i lugn och ro hinner testa din nya tjänst och se att den motsvarar dina förväntningar. Du får ett SMS från oss med exakt tidpunkt för flytten och det enda du behöver göra vid denna tidpunkt är att sätta i ditt nya Tele2 SIM-kort.

Byter du från Comviq till Tele2 så kommer flytten av ditt nummer att ske första vardagen efter att du har hämtat ut ditt SIM-kort.
Om du vill kan du kan tidigarelägga din nummerflytt genom att kontakta kundservice eller gå in i en Tele2-butik.

Tillfälligt nummer

För att du ska kunna använda din nya telefon, surfa, ringa och testa oss under ångerperioden har ditt nya SIM-kort från Tele2 ett tillfälligt nummer tills nummerflytten är klar. Det tillfälliga numret fick du i ditt bekräftelsemail. Att använda detta är frivilligt och du kan även fortsätta använda ditt nuvarande SIM-kort med din nuvarande operatör precis som vanligt.