Kom igång

Din faktura

På den här sidan hittar du all information som gäller din faktura.

När kommer min första faktura?

Vi fakturerar alltid alla avgifter i efterskott. Det betyder att din första faktura kommer att innehålla abonnemangs- och trafikkostnader från det datum du tecknade tjänsten till den sista i månaden.

Om din första faktura har ett totalbelopp på under 25 kronor skickas ingen faktura. Istället flyttas summan över till nästa månads faktura. Så kan det bli om du t.ex. tecknat ett abonnemang i slutet av en månad och inte hunnit använda det.

Har du köpt en hårdvara med eller utan abonnemang och valt att delbetala kostnaden tillkommer också en uppläggningsavgift på 250 kr på din första faktura.

Ångerrätt och din första faktura

Du som ingått avtal på distans via tele2.se, kundservice eller telefonförsäljare har rätt att ångra dig. Meddela i så fall Tele2 inom 14 dagar, den så kallade ångerfristen.

Om det sker ett månadsskifte under din ångerperiod får du din första faktura först efter din första kalendermånad som kund hos Tele2.

Fakturans utseende

Våra fakturor har utformats för att göra det så enkelt som möjligt att hitta det du behöver för att betala. I den gröna rutan på framsidan hittar du OCR-nummer, förfallodag, belopp att betala och våra bank- och plusgironummer.

Uppe till vänster finns ditt kundnummer, det eller de telefonnummer som fakturan avser och PUK-kod/er. Dessa uppgifter är bra att ha om du t.ex. vill kontakta oss eller behöver låsa upp ditt SIM-kort. Om du har fler än ett abonnemang så är det bara ett nummer som kommer synas här. Resterande abonnemang och nummer syns i fakturaspecifikationen.

I pratbubblan till höger ser du på vilka sätt du kan komma i kontakt med oss och hur du enkelt får svar på vanliga frågor. Här finns också aktuella tips om sånt som vi tror att du kan ha nytta av.

Se en exempelfaktura.

Faktura på Mitt Tele2

På Mitt Tele2 har du alltid tillgång till din fakturainformation. Logga in eller registrera ett konto på Mitt Tele2. Här kan du även betala dina fakturor direkt med kontokort om du inte redan har autogiro eller e-faktura. 

Betalningsuppgifter

Behöver du dina betalningsuppgifter eller vill du kontrollera om du har obetalda fakturor kan du skicka ett SMS med texten "Faktura" till nummer 333. Du får ett SMS tillbaka med OCR-nummer, belopp, förfallodatum och plusgironummer om fakturan är obetald. Är den betald får du ett bekräftelse-SMS. Du hittar också dina betalningsuppgifter på Mitt Tele2.

Skaffa e-faktura

Vill du veta hur du ansöker om e-faktura eller autogiro hittar du all information här.

Bank- och Plusgiro
Bankgiro: 5707-9055
Plusgiro: 93 66 00 - 6

Är fakturan högre än normalt?

Har du fått en faktura som är högre än normalt? Nedan är några exempel på vad det kan bero på.

  • Köp av innehållstjänster så som en Blocket-annons.
  • Samtal/SMS till utlandet.
  • Användande i utlandet.
  • Köp av extra datapaket.
  • Byte till ett abonnemang med en högre månadskostnad.
  • Du har använt upp alla minuter/SMS som ingår i abonnemanget.