Tele2 har bytt e-postplattform. Läs mer här

Lös ett problem – översikt

Spärra telefon och abonnemang

Har du tappat bort eller blivit bestulen på din mobiltelefon behöver du så fort som möjligt kontakta oss för att stöldspärra både din mobiltelefon och ditt abonnemang.

Gör så här:

  1. Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra detta behöver du mobiltelefonens IMEI-nummer som står på kartongen och på ditt kvitto.
  2. Kontakta kundservice för att spärra ditt abonnemang och mobiltelefon. För att kunna spärra mobiltelefonen behöver vi ha polisens diarienummer, mobiltelefonens IMEI-nummer, namn på personen som gjorde anmälan hos polisen samt abonnemangets telefonnummer.
  3. Har du redan spärrat ditt abonnemang och gjort en förlustanmälan kan du även spärra din mobiltelefon här. Klicka på Mobiltelefoni och sen Spärra mobiltelefon.

Spärrnummer till kundservice

Om mobiltelefonen dyker upp igen

Vill du häva spärren kontaktar du kundservice med nedan information:

  • Polisens diarienummer
  • Mobiltelefonens IMEI-nummer
  • Namn på personen som gjorde förlustanmälan hos polisen.