• Hem
  • Felsökning av mobiltelefoni

Felsökning - mobiltelefoni

Här får du tips på hur du kan felsöka din mobiltjänst beroende på vad du har problem med. Hitta felet på egen hand eller gör en felanmälan.

Samtalsproblem

  1. Starta om mobilen
  2. Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats. 
  3. Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig
  4. Säkerställ att du har den senaste mjukvaran i din mobiltelefon
  5. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.

SMS-problem

  1. Starta om mobilen
  2. Kontrollera att du har meddelandecentralnummer +46707990001 i inställningarna för SMS
  3. Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
  4. Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig
  5. Säkerställ att du har den senaste mjukvaran i din mobiltelefon
  6. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.

Problem med MMS och mobilsurf

  1. Kontrollera din förbrukning på Mitt Tele2
  2. Har din surfmängd tagit slut? Fyll på mer data här
  3. Starta om mobilen
  4. Kontrollera inställningarna i din mobiltelefon. 
  5. Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
  6. Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig
  7. Ominstallera dina inställningar genom att skicka ett tomt SMS till nummer 123 och följ sedan instruktionerna du får tillbaka.
  8. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.

Mobiltelefonen startar inte

  1. Ladda mobilen i minst 20 minuter och försök starta den.
  2. Hjälper inte detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.

Övriga problem

Om mobilen t. ex hänger sig, stänger av sig eller fungerar långsamt:

  1. Kontrollera om hur har den senaste uppdateringen av mjukvaran.
  2. Återställ din mobiltelefon.
  3. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.