Hjälpartiklar

Spärra telefon/modem och abonnemang

Har du tappat bort eller blivit bestulen på din mobil eller ditt modem behöver du så fort som möjligt kontakta oss för att stöldspärra både hårdvaran och abonnemanget.

Gör så här:

  1. Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra detta behöver du telefonens eller modemets IMEI-nummer som står på kartongen och på ditt kvitto.
  2. Kontakta kundservice för att spärra ditt abonnemang och din hårdvara. För att kunna spärra behöver vi ha polisens diarienummer, IMEI-nummer, namn på personen som gjorde anmälan hos polisen samt abonnemangets telefonnummer.

Spärrnummer till kundservice

  • Ring kundservice: 0772-252525 (vardagar: 08.00-19.00, helger 09.00-15.00)
  • Spärrnummer när kundservice har stängt: 0772-252525
  • Spärrnummer från utlandet: +46772252525

Om hårdvaran dyker upp igen

Vill du häva spärren kontaktar du kundservice med följande information:

  • Polisens diarienummer
  • IMEI-nummer
  • Namn på personen som gjorde förlustanmälan hos polisen.