Tele2s arbete och samhällsroll med anledning av coronaviruset

Här har vi samlat information om Tele2s arbete och roll i samhället med anledning av coronaviruset covid-19.

När inget är riktigt som vanligt är det extra viktigt med en fungerande vardag. Vi är många som numera arbetar och studerar hemifrån, samt håller kontakt med släkt och vänner via telefon och videosamtal. Då ställs det extra höga krav på pålitliga tjänster och en stabil uppkoppling.

 

Tele2s största fokus är att säkerställa att våra tjänster fungerar som vanligt för alla kunder, samtidigt som vi värnar om våra medarbetare. Här har vi samlat information om hur Tele2 är förberedd för den rådande situationen i samhället samt tips på hur du förenklar det uppkopplade livet hemma.

Håll dig uppkopplad med Sveriges snabbaste nät

På Tele2 ser vi en tydlig ökning av samtal och mobil datatrafik under den rådande situationen i samhället. Vi har bra beredskap för att möta den ökade belastningen av våra nät.

Situationen idag enligt vår nätchef Thomas Helbo

"Som en av Sveriges största operatörer har vi ett stort ansvar att tillhandahålla en god och stabil infrastruktur, nu när Sverige behöver det som mest. Den rådande situationen där uppkoppling i många fall är den enda länken till nära och kära ökar betydelsen av vårt uppdrag ännu mer. Det kräver att vi har effektiva processer och god planering av vårt arbete.

Vi är i den rådande situationen extra noggranna med att säkerställa att du som kund ska ha tillgång till ett stabilt och pålitligt nät. Därför övervakar vi ständigt hur situationen påverkar nätet, samtidigt som vi håller en nära dialog med våra partners. På så sätt följer vi den globala utvecklingen noggrant och kan snabbt reagera proaktivt vid behov."

Om våra Tele2-butiker

De flesta av våra butiker är öppna som vanligt men vissa köpcentrum kan ha reducerade öppettider. På respektive sida för Tele2-butiker finns aktuell information om öppettider

Vi följer noggrant myndigheternas riktlinjer gällande covid-19. Butiksmedarbetare med minsta sjukdomssymptom stannar hemma och vi har utökat våra städ- och hygienrutiner för att du som kund och våra medarbetare ska känna sig trygga.

Välkommen in om du behöver hjälp med videosamtal, ändra ditt abonnemang eller något annat. 

Så hjälper Tele2 till i coronapandemin

Vi på Tele2 kan uppkoppling och genom den kan många både jobba hemifrån och hålla kontakt med nära och kära på avstånd. Med tjänster från oss kan också företag hålla ihop på distans.

Men som bolag kan vi också bidra med så mycket mer, och tack vare ett fantastiskt engagemang har vi lyckats hjälpa andra viktiga samhällsfunktioner.