Support

Hur beställer jag ett nytt SIM-kort?

Om du behöver beställa ett nytt SIM-kort kan du göra det på följande sätt:

    • Kontakta kundservice via chatt här
    • Kontakta kundservice via telefon på 0772-252525 (från Utlandet +46 772252525).
    • Om du har ett Mitt Tele2-konto kan du beställa via det på webben under Tjänster i Mitt Tele2-menyn.
    • Besöka någon av våra Tele2-butiker. Här hittar du adresser till våra butiker.

 

Hur får jag tag i mina fakturauppgifter?

Du får enklast tillgång till dina fakturauppgifter genom att skicka ett SMS med "Faktura" till 333. Du hittar också dina fakturauppgifter på Mitt Tele2. På Mitt Tele2 kan du även se din PUK-kod, samtalsspecifikation och förbrukning.

Skapa konto eller logga in på Mitt Tele2.

Vad kostar det att surfa i mobilen utomlands?

När din mobiltelefon kopplar upp sig mot ett utländskt nät första gången får du ett välkomst-SMS av Tele2 innehållande prisuppgifter för samtal, SMS och data. I detta SMS får du även information hur du köper ett datapaket som gäller för det landet du befinner dig i.

Skulle de surfa utan datapaket har Tele2 ett maxtak som slår in när du surfat för 550kr. För att läsa mer om data i utlandet klickar du här.

Hur byter jag telefonnummer?

Du kan när som helst byta telefonnummer på ditt abonnemang till en kostnad av 100 kr och du kan välja om det ska vara ett nytt telefonnummer eller om du vill flytta ett telefonnummer från en annan operatör och ersätta ditt befintliga Tele2-nummer med. Flyttar du ett nummer från en annan operatör är nummerbytet kostnadsfritt. 

Så här gör du för att byta telefonnummer:

    1. Kontakta kundservice
    2. Vi utför nummerbytet åt dig, du får ett SMS när det är klart.
    3. Starta om din mobiltelefon
    4. Spela in en ny hälsningsfras på telefonsvararen
    5. Klart.