SMS-TJÄNSTER FÖR FÖRETAG
Smart kundkommunikation med Tele2 Messaging Services
Kommunikation som når fram
Skicka snabbt och säkert ut dina lokala och globala meddelanden från datorn till dina kunder och anställda med Tele2 Företags sms-tjänster - våra tjänster inom Application to Person, A2P. A2P-SMS är den kostnadseffektiva, säkra, pålitliga och direkta kanalen för företag att kommunicera med sina kunder.
Vår molnbaserade multikanalstjänst Tele2 Messaging Services ger dig tillgång till ett webbaserat gränssnitt som kan hantera utskick i en rad olika kanaler. Använd exempelvis marketing automation, sms eller pushmeddelanden för att på ett personligt och enkelt sätt nå ut till dina kunder med rätt meddelande vid rätt tillfälle, och i rätt kanal.
Kommunikation som når fram
Skicka snabbt och säkert ut dina lokala och globala meddelanden från datorn till dina kunder och anställda med Tele2 Företags sms-tjänster - våra tjänster inom Application to Person, A2P. A2P-SMS är den kostnadseffektiva, säkra, pålitliga och direkta kanalen för företag att kommunicera med sina kunder.
Vår molnbaserade multikanalstjänst Tele2 Messaging Services ger dig tillgång till ett webbaserat gränssnitt som kan hantera utskick i en rad olika kanaler. Använd exempelvis marketing automation, sms eller pushmeddelanden för att på ett personligt och enkelt sätt nå ut till dina kunder med rätt meddelande vid rätt tillfälle, och i rätt kanal.
Passar Tele2 Messaging Services ditt företag?
Med Tele2 Messaging Services kan du lätt nå dina kunder samt öka både kundengagemang och försäljning. Tjänsten är optimal för att driva försäljning och bygga lojalitet och förtroende genom personlig marknadsföring.
Tele2 Messaging Services passar exempelvis följande:
Företag som bedriver handel och vill använda A2P för utskick och kampanjer, exempelvis e-handelsbolag eller annan detaljhandel.
Företag som har behov av att snabbt och enkelt kunna kommunicera med sin kundbas, exempelvis banker.
Offentlig sektor som har behov av att direkt kunna nå ut till sina användare/medborgare.
Passar Tele2 Messaging Services ditt företag?
Med Tele2 Messaging Services kan du lätt nå dina kunder samt öka både kundengagemang och försäljning. Tjänsten är optimal för att driva försäljning och bygga lojalitet och förtroende genom personlig marknadsföring.
Tele2 Messaging Services passar exempelvis följande:
Företag som bedriver handel och vill använda A2P för utskick och kampanjer, exempelvis e-handelsbolag eller annan detaljhandel.
Företag som har behov av att snabbt och enkelt kunna kommunicera med sin kundbas, exempelvis banker.
Offentlig sektor som har behov av att direkt kunna nå ut till sina användare/medborgare.
Är A2P samma sak som sms-tjänster?
Application to Person (A2P) är processen som används för att skicka meddelanden från en applikation till en mobilanvändare. De vanligaste meddelandena skickas via sms-tjänster. Företag kan exempelvis använda dessa tjänster för att kommunicera med sina kunder, autentisera användare av onlinetjänster eller skicka tidskänslig information.
A2P skiljer sig från Person to Person (P2P) då det inte är en individuell person som skickar meddelandet via sin mobil, utan allt sker via en plattform. I vår tjänst samlas dessa funktioner i Tele2 Messaging Services.
Är A2P samma sak som sms-tjänster?
Application to Person (A2P) är processen som används för att skicka meddelanden från en applikation till en mobilanvändare. De vanligaste meddelandena skickas via sms-tjänster. Företag kan exempelvis använda dessa tjänster för att kommunicera med sina kunder, autentisera användare av onlinetjänster eller skicka tidskänslig information.
A2P skiljer sig från Person to Person (P2P) då det inte är en individuell person som skickar meddelandet via sin mobil, utan allt sker via en plattform. I vår tjänst samlas dessa funktioner i Tele2 Messaging Services.
Detta ingår i Tele2 Messaging Services
Tillgång till ett webbaserat gränssnitt
Möjlighet att kombinera utskick i olika kanaler, som sms, mejl, pushmeddelanden och chatt
Data för uppföljning och analys av resultat
Översyn över alla kostnader i realtid
Personaliserade meddelanden
Alla tjänster samlade på en faktura
Detta ingår i Tele2 Messaging Services
Tillgång till ett webbaserat gränssnitt
Möjlighet att kombinera utskick i olika kanaler, som sms, mejl, pushmeddelanden och chatt
Data för uppföljning och analys av resultat
Översyn över alla kostnader i realtid
Personaliserade meddelanden
Alla tjänster samlade på en faktura
Tele2 Interaktiva Meddelanden
Tele2 Interaktiva Meddelanden använder tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.
RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan medföra ökad försäljning och kampanjtillväxt.
Tele2 Interaktiva Meddelanden
Tele2 Interaktiva Meddelanden använder tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.
RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan medföra ökad försäljning och kampanjtillväxt.
Upptäck tilläggstjänsten Moments
För att kunna nå ut till dina kunder på bästa sätt behöver du en tydlig uppfattning om vilka de är och vilken information de söker.
Tilläggstjänsten Moments hjälper dig skicka rätt meddelande till rätt kund, vid rätt tillfälle och i rätt kanal, som sms, chatt eller mejl. Du kan också välja att kombinera flera kanaler.
I Moments kan du följa hela kundresan och se vilka dina kunder är, hur de har haft kontakt med ditt företag tidigare och vad de är intresserade av nu. Du når dina kunder i de kanaler de själva föredrar, och skapar därigenom ännu bättre kundupplevelser.
Upptäck tilläggstjänsten Moments
För att kunna nå ut till dina kunder på bästa sätt behöver du en tydlig uppfattning om vilka de är och vilken information de söker.
Tilläggstjänsten Moments hjälper dig skicka rätt meddelande till rätt kund, vid rätt tillfälle och i rätt kanal, som sms, chatt eller mejl. Du kan också välja att kombinera flera kanaler.
I Moments kan du följa hela kundresan och se vilka dina kunder är, hur de har haft kontakt med ditt företag tidigare och vad de är intresserade av nu. Du når dina kunder i de kanaler de själva föredrar, och skapar därigenom ännu bättre kundupplevelser.
Fördelar med Moments
Personaliserade meddelanden via flera kanaler
Kommunicera med dina kunder via kanalerna de själva befinner sig på
Dashboard i realtid
A/B-testning
Tagga och segmentera din kunddata
Skräddarsydda rapporter
Segmentera, skapa och skicka dina meddelanden i en samlad plattform
Fördelar med Moments
Personaliserade meddelanden via flera kanaler
Kommunicera med dina kunder via kanalerna de själva befinner sig på
Dashboard i realtid
A/B-testning
Tagga och segmentera din kunddata
Skräddarsydda rapporter
Segmentera, skapa och skicka dina meddelanden i en samlad plattform
Få rådgivning och beställ sms-tjänster
Du är välkommen att kontakta kundservice eller boka rådgivning med våra experter för att beställa eller lära dig mer om Tele2 Företags sms-tjänster.