FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

SMS-TJÄNSTER FÖR FÖRETAG

Smart kundkommunikation med Tele2 Messaging Services

Människor med mobiler Tele2 Företag puff
Människor med mobiler Tele2 Företag puff
Människor med mobiler Tele2 Företag puff
Människor med mobiler Tele2 Företag puff

Kommunikation som når fram

Visste du att kommunikation via telefon eller SMS upplevs som mer inkluderande, direkt och personlig än kommunikation via mejl?

Via SMS når du fram till mottagaren snabbare. Medan mejl kan bli liggande i inkorgen olästa, har de flesta av oss mobilen ständigt i närheten, och vi tenderar att snabbt öppna och läsa SMS. Öppningsgraden för SMS är 90 %, medan öppningsgraden för mejl endast är 20 %.

Jämfört med andra kanaler får SMS ofta en högre uppmärksamhet och budskap som skickas via SMS har större möjlighet att nå igenom bruset, enligt statistiken.

Källa: Forbes

Kommunikation som når fram

Visste du att kommunikation via telefon eller SMS upplevs som mer inkluderande, direkt och personlig än kommunikation via mejl?

Via SMS når du fram till mottagaren snabbare. Medan mejl kan bli liggande i inkorgen olästa, har de flesta av oss mobilen ständigt i närheten, och vi tenderar att snabbt öppna och läsa SMS. Öppningsgraden för SMS är 90 %, medan öppningsgraden för mejl endast är 20 %.

Jämfört med andra kanaler får SMS ofta en högre uppmärksamhet och budskap som skickas via SMS har större möjlighet att nå igenom bruset, enligt statistiken.

Källa: Forbes

Molnbaserad multikanaltjänst

Skicka snabbt och säkert ut dina lokala och globala meddelanden från datorn till dina kunder och anställda med Tele2 Messaging Services - våra tjänster inom Application to Person, A2P. A2P-SMS är den kostnadseffektiva, säkra, pålitliga och direkta kanalen för företag att kommunicera med sina kunder.

Med vår molnbaserade multikanalstjänst Tele2 Messaging Services ger vi dig tillgång till ett webbaserat gränssnitt som kan hantera utskick i en rad olika kanaler. Använd marketing automation, SMS, pushmeddelanden och mer för att på ett personligt och enkelt sätt nå ut till dina kunder med rätt meddelande vid rätt tillfälle - och rätt kanal.

Molnbaserad multikanaltjänst

Skicka snabbt och säkert ut dina lokala och globala meddelanden från datorn till dina kunder och anställda med Tele2 Messaging Services - våra tjänster inom Application to Person, A2P. A2P-SMS är den kostnadseffektiva, säkra, pålitliga och direkta kanalen för företag att kommunicera med sina kunder.

Med vår molnbaserade multikanalstjänst Tele2 Messaging Services ger vi dig tillgång till ett webbaserat gränssnitt som kan hantera utskick i en rad olika kanaler. Använd marketing automation, SMS, pushmeddelanden och mer för att på ett personligt och enkelt sätt nå ut till dina kunder med rätt meddelande vid rätt tillfälle - och rätt kanal.

Tele2 Interaktiva Meddelanden

Tele2 Interaktiva Meddelanden använder tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan medföra ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

  • Bokning och ombokning

Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.

Tele2 Interaktiva Meddelanden

Tele2 Interaktiva Meddelanden använder tekniken Rich Communication Service (RCS). Den möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan medföra ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

  • Bokning och ombokning

Naturligtvis kan Tele2 Interaktiva Meddelanden också användas för interna ändamål på företaget, som utbildning av medarbetare.

Är A2P samma sak som SMS-tjänster?

Application to Person (A2P) är processen som används för att skicka meddelanden från en applikation till en mobilanvändare. De vanligaste meddelandena skickas via SMS-tjänster. Företag kan använda dessa tjänster för att kommunicera med sina kunder, autentisera användare av onlinetjänster eller skicka tidskänsliga varningar.

Application to Person skiljer sig från Person to Person (P2P) då det inte är en individuell person som skickar meddelandet via sin mobil, utan allt sker via en plattform. I vår tjänst samlas dessa funktioner i Tele2 Messaging Services.

Är A2P samma sak som SMS-tjänster?

Application to Person (A2P) är processen som används för att skicka meddelanden från en applikation till en mobilanvändare. De vanligaste meddelandena skickas via SMS-tjänster. Företag kan använda dessa tjänster för att kommunicera med sina kunder, autentisera användare av onlinetjänster eller skicka tidskänsliga varningar.

Application to Person skiljer sig från Person to Person (P2P) då det inte är en individuell person som skickar meddelandet via sin mobil, utan allt sker via en plattform. I vår tjänst samlas dessa funktioner i Tele2 Messaging Services.

Detta ingår i Tele2 Messaging Services

  • Tillgång till ett webbaserat gränssnitt

  • Möjlighet att kombinera utskick i olika kanaler

  • Data för uppföljning och analys av resultat

  • Översyn över alla kostnader i realtid

  • Personaliserade meddelanden

  • Alla tjänster samlade på en faktura

Detta ingår i Tele2 Messaging Services

  • Tillgång till ett webbaserat gränssnitt

  • Möjlighet att kombinera utskick i olika kanaler

  • Data för uppföljning och analys av resultat

  • Översyn över alla kostnader i realtid

  • Personaliserade meddelanden

  • Alla tjänster samlade på en faktura

För vem passar Tele2 Messaging Services?

Med Tele2 Messaging Services kan du lätt nå dina kunder samt öka både kundengagemang och försäljning. Tjänsten är optimal för att driva försäljning och bygga lojalitet och förtroende genom personlig marknadsföring.

Tele2 Messaging Services passar exempelvis för denna typ av företag:

  • företag som bedriver handel och vill använda A2P för utskick och kampanjer, exempelvis e-handelsbolag eller annan detaljhandel.

  • företag som har behov av att snabbt och enkelt kunna kommunicera med sin kundbas, exempelvis banker.

  • offentlig sektor som har behov av att direkt kunna nå ut till sina användare/medborgare.

För vem passar Tele2 Messaging Services?

Med Tele2 Messaging Services kan du lätt nå dina kunder samt öka både kundengagemang och försäljning. Tjänsten är optimal för att driva försäljning och bygga lojalitet och förtroende genom personlig marknadsföring.

Tele2 Messaging Services passar exempelvis för denna typ av företag:

  • företag som bedriver handel och vill använda A2P för utskick och kampanjer, exempelvis e-handelsbolag eller annan detaljhandel.

  • företag som har behov av att snabbt och enkelt kunna kommunicera med sin kundbas, exempelvis banker.

  • offentlig sektor som har behov av att direkt kunna nå ut till sina användare/medborgare.

Varför ska du välja vår tjänst?

Tele2 Messaging Services är ett smart och användarvänligt verktyg för att stärka företagets kundkommunikation.

Jämfört med andra aktörer på marknaden som erbjuder A2P, har vi en mer kraftfull plattform med fler tjänster samt möjligheten att skräddarsy din kommunikation. Som företagare kan du anpassa dina meddelande mer efter kunden, istället för att skicka ut SMS i bulk.

Genom att välja en leverantör som erbjuder alla it- och telekomtjänster under ett tak kan du också samla dina kommunikationstjänster och produkter hos oss. Då får du en kontaktpunkt för all telekommunikation, allt på en faktura och en förenklad arbetsdag för dig och dina medarbetare.

Tele2 Messaging Services ingår i vårt heltäckande erbjudande Kommunikation som tjänst.

Varför ska du välja vår tjänst?

Tele2 Messaging Services är ett smart och användarvänligt verktyg för att stärka företagets kundkommunikation.

Jämfört med andra aktörer på marknaden som erbjuder A2P, har vi en mer kraftfull plattform med fler tjänster samt möjligheten att skräddarsy din kommunikation. Som företagare kan du anpassa dina meddelande mer efter kunden, istället för att skicka ut SMS i bulk.

Genom att välja en leverantör som erbjuder alla it- och telekomtjänster under ett tak kan du också samla dina kommunikationstjänster och produkter hos oss. Då får du en kontaktpunkt för all telekommunikation, allt på en faktura och en förenklad arbetsdag för dig och dina medarbetare.

Tele2 Messaging Services ingår i vårt heltäckande erbjudande Kommunikation som tjänst.

Nå fler kunder genom flera kanaler

SMS-tjänster Skicka meddelanden både lokalt och globalt, både enstaka SMS och bulk SMS. Schemalägg och kombinera SMS med kommunikation i andra kanaler för bästa genomslagskraft.

Pushmeddelanden Lägg till pushmeddelanden i er iOS- eller Android-app, utan att behöva göra all utveckling själva. Vår färdiga lösning går både snabbt och enkelt att integrera i er nya eller befintliga app.

SMS-tjänster Skicka meddelanden både lokalt och globalt, både enstaka SMS och bulk SMS. Schemalägg och kombinera SMS med kommunikation i andra kanaler för bästa genomslagskraft.

Pushmeddelanden Lägg till pushmeddelanden i er iOS- eller Android-app, utan att behöva göra all utveckling själva. Vår färdiga lösning går både snabbt och enkelt att integrera i er nya eller befintliga app.

Mejl Bygg, hantera och övervaka era små eller stora mejlkampanjer. Det är lika lätt att göra innehållsrika HTML-kampanjer som en vanlig mejlkampanj med bara text.

Nummeruppslag Kontrollera status på alla de nummer du skickar meddelanden till, samt undersök vilket land och vilken operatör de är knutna till.

Mejl Bygg, hantera och övervaka era små eller stora mejlkampanjer. Det är lika lätt att göra innehållsrika HTML-kampanjer som en vanlig mejlkampanj med bara text.

Nummeruppslag Kontrollera status på alla de nummer du skickar meddelanden till, samt undersök vilket land och vilken operatör de är knutna till.

Chatt-appar Kontakta dina kunder via den kanal de själva föredrar, genom att skicka meddelande via exempelvis Facebook Messenger, WhatsApp, Apple Business Chat, Viber och LINE.

Nummer Välj vilka nummer som ska stå som avsändare för dina SMS. Du kan välja både korta och långa nummer.

Chatt-appar Kontakta dina kunder via den kanal de själva föredrar, genom att skicka meddelande via exempelvis Facebook Messenger, WhatsApp, Apple Business Chat, Viber och LINE.

Nummer Välj vilka nummer som ska stå som avsändare för dina SMS. Du kan välja både korta och långa nummer.

Upptäck Moments 

För att kunna nå ut till dina kunder på bästa sätt behöver du en tydlig uppfattning om vilka de är och vilken information de söker.

Tilläggstjänsten Moments hjälper dig skicka rätt meddelande till rätt kund, vid rätt tillfälle och i rätt kanal, som SMS, chatt eller mejl. Du kan också välja flera kanaler för en och samma kampanj.

I Moments kan du följa hela kundresan och se vilka dina kunder är, hur de har haft kontakt med ditt företag tidigare och vad de är intresserade av nu. Via Moments-plattformen kan du nå dina kunder i de kanaler de själva föredrar, och därigenom skapa en ännu bättre kundupplevelse.

Upptäck Moments 

För att kunna nå ut till dina kunder på bästa sätt behöver du en tydlig uppfattning om vilka de är och vilken information de söker.

Tilläggstjänsten Moments hjälper dig skicka rätt meddelande till rätt kund, vid rätt tillfälle och i rätt kanal, som SMS, chatt eller mejl. Du kan också välja flera kanaler för en och samma kampanj.

I Moments kan du följa hela kundresan och se vilka dina kunder är, hur de har haft kontakt med ditt företag tidigare och vad de är intresserade av nu. Via Moments-plattformen kan du nå dina kunder i de kanaler de själva föredrar, och därigenom skapa en ännu bättre kundupplevelse.

Fördelar med Moments

  • Personaliserade meddelanden via flera kanaler

  • Kommunicera med dina kunder via kanalerna de själva befinner sig på

  • Dashboard i realtid

  • A/B-testning

  • Tagga och segmentera din kunddata

  • Skräddarsydda rapporter

  • Segmentera, skapa och skicka dina meddelanden i en samlad plattform

Fördelar med Moments

  • Personaliserade meddelanden via flera kanaler

  • Kommunicera med dina kunder via kanalerna de själva befinner sig på

  • Dashboard i realtid

  • A/B-testning

  • Tagga och segmentera din kunddata

  • Skräddarsydda rapporter

  • Segmentera, skapa och skicka dina meddelanden i en samlad plattform