FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandeSIMFyll på dataMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagHållbarhetHållbarhet och telekomCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderHandböckerWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenGör vår behovsanalysTräffa oss i Almedalen

TELE2 MESSAGING SERVICES RCS

Kommunikation med rätt innehåll, i rätt tid och i rätt kanal

Kundengagemang på en ny nivå

Rich Communication Service (RCS) möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan medföra ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

Naturligtvis kan RCS också användas för interna ändamål på företaget, såsom onboarding av medarbetare.

Kundengagemang på en ny nivå

Rich Communication Service (RCS) möjliggör riktad kommunikation, med interaktiva inslag och visuella detaljer, direkt till kundens mobiltelefon.

RCS-meddelanden har ungefär tio gånger högre klickfrekvens än vanliga kampanj-sms, vilket exempelvis kan medföra ökad försäljning och kampanjtillväxt.

Några exempel på användningsområden är:

  • Kampanj- och lojalitetserbjudanden

  • Köp- och beställningsflöden

  • Uppdateringar och leveransinformation

  • Biljettinformation

  • Påminnelser om kontraktsuppdateringar och ändringar i villkor

  • Återställning av lösenord

Naturligtvis kan RCS också användas för interna ändamål på företaget, såsom onboarding av medarbetare.

Kommunikation som når fram

Tjänsten är riktad till Android-telefoner från och med version 5.0, samt mobiltelefoner med Whatsapp, Viber eller Messenger. Om mobiltelefonen saknar stöd skickas meddelandet som ett vanligt sms.

Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig.

Genom att uppgradera till RCS realiserar du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.

Kommunikation som når fram

Tjänsten är riktad till Android-telefoner från och med version 5.0, samt mobiltelefoner med Whatsapp, Viber eller Messenger. Om mobiltelefonen saknar stöd skickas meddelandet som ett vanligt sms.

Alla leverantörer som använder tjänsten blir verifierade avsändare, vilket innebär att mottagaren alltid kan vara säker på att kommunikationen är pålitlig.

Genom att uppgradera till RCS realiserar du därför stora potentiella förbättringar vad gäller exempelvis interaktion, konverteringsgrad och kundupplevelse.

RCS tar kommunikationen till nästa nivå 

En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.

- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjlighetern är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.

RCS tar kommunikationen till nästa nivå 

En renässans för sms och meddelandetjänster är här. RCS-tekniken innebär en rikare och säkrare kundkommunikation i det som för många är den mest personliga och angelägna kanalen.

- Användaren får en bättre kommunikationsupplevelse och fler avancerade funktioner, och för avsändaren blir det möjligt att skapa mer varierat innehåll. Möjlighetern är oändliga, förklarar Rickard Israelsson, som är produktspecialist för mobila lösningar på Tele2 Företag.

Nya smidiga meddelandefunktioner

I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden, med eller utan tidigare erfarenhet av RCS och kodning.

Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan också flexibelt korrigeras och skalas efter behov.

  • ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.

  • Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.

  • Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.

  • Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.

Nya smidiga meddelandefunktioner

I tjänstens plattform skapar du enkelt flöden, profiler och meddelanden, med eller utan tidigare erfarenhet av RCS och kodning.

Här kan du också se realtidsanalyser och få insikter i hur kunderna interagerar med företagets kommunikation och vad som fungerar effektivt. Kommunikationen kan också flexibelt korrigeras och skalas efter behov.

  • ChatBot: Trygg och säker tvåvägskommunikation mellan kunder och företag.

  • Avancerade funktioner: Mångsidiga upplevelser genom funktioner som e-biljetter, rabattkoder, spårning av leveranser och betalningar via mobilen.

  • Analys och insikter: Säkerställer för varumärken att deras meddelanden har levererats och lästs av mottagaren.

  • Sms-/mms-kapacitet: Möjlighet att använda traditionella sms eller mms för att säkerställa att meddelandet alltid når fram.