Tele2 Service Online
Ta kontroll över verksamhetens kostnader och tjänster med vår självserviceportal - utvecklad med våra kunder, för våra kunder
Varför behöver du en självbetjäningsportal?
Genom att skapa automatiserade flöden kan du spara tid och pengar, få bättre kontroll över kostnad och användning samt minska behovet av manuell administration. Du får ett samlat verktyg för all administration och en tydlig överblick över företagets kommunikationstjänster. Ett självbetjäningsverktyg ger dig exempelvis- möjlighet att själv lägga till, ändra och ta bort abonnemang i realtid
- tillgång till relevant statistik
- möjlighet att enkelt samla fakturor och spåra kostnader
- överblick över användarnas dataförbrukning
Upptäck Tele2 Service Online
Självbetjänings- och beställningsportalen Tele2 Service Online är ett kraftfullt verktyg som ger dig överblick över alla de tjänster ni har hos Tele2 Företag. Det är en kostnadseffektiv lösning som ökar effektiviteten och skapar kontroll.
TSO har utvecklats och vidareutvecklats under mer än 15 år. Ambitionen är att erbjuda våra kunder ett verktyg som är användarvänligt, intuitivt och som ger full kontroll över alla kostnader och ärenden.
I TSO får du en fullständig överblick över beställningar, felanmälan, uppföljning, analys, fakturor och mycket mer. Du kan enkelt ta ut rapporter för att analysera kostnader och användning av tjänster och produkter.
TSO är byggt som ett webbgränssnitt som du har tillgång till oavsett om du föredrar dator, mobil eller surfplatta. Portalen är ansluten till Tele2 Företags egna system vilket gör att alla ändringar du gör sker i realtid. TSO är dessutom kopplad till vår kundsupport, så du får snabb hjälp och kan följa dina ärenden direkt i verktyget.
Genom att integrera TSO med era befintliga system kan ni automatisera flöden och processer vilket förenklar administrationen och minskar det manuella arbetet. Lösningen är unik inom it- och telekombranschen och mycket uppskattad av våra kunder.

Intuitivt och användarvänligt
TSO är byggd som en användarvänlig webbaserad tjänst för enkel åtkomst, oavsett om du använder dator, mobil eller surfplatta. Som mobilanvändare kan du dessutom enkelt hantera abonnemang i Mina Sidor. Vilka funktionaliteter du har tillgång till beror på vilka tjänster som har beställts och vilken behörighet du har som användare. I samband med leveransen av våra tjänster får du tillgång till ett administratörskonto där du själv kan skapa fler konton med behörighet till olika moduler och funktioner. TSO är tillgänglig på svenska och på engelska.
Enklare hantering med integrerade system
Genom att integrera TSO i företagets befintliga system kan processer och rutiner förenklas och automatiseras. Det skapar mer effektiva manuella flöden, ökar kvaliteten och frigör tid. Det blir dessutom enklare att följa upp och säkerställa att alla verktyg är anpassade till verksamhetens behov. Med Tele2 Företags API-lösningar får du- enkel inloggning till TSO med automatiserad access via Single Sign On (SSO)
- automatisk uppdatering av användardata i TSO via User Data Upload
- möjlighet till integrerad e-handel med E-katalog eller Punch Out-lösning

Högre effektivitet och bättre kostnadskontroll
Med en växande organisation följer utmaningar med att hantera allt fler tjänster och enheter som medarbetarna behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Med ett integrerat självbetjäningsverktyg kan du enklare hantera och förutse nödvändiga förändringar i företagets kommunikationstjänster.

Smidigare administration med självbetjäning
Många verksamheter lider av för mycket manuell hantering av sina it- och telekomlösningar. Det gäller allt från att få en tydlig översikt till att kunna lägga beställningar och följa upp statistik och ekonomi. Här kan ett självbetjäningsverktyg vara lösningen.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.