FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

TELE2 SERVICE ONLINE

Ta kontroll över era kostnader och tjänster med vår självserviceportal - utvecklad med våra kunder, för våra kunder

Möt vår kund Sefina Pantbank

"TSO är navet i kommunikationen"

Sefina Pantbank är ett av de många företag som har valt Tele2 Företag som helhetsleverantör, med ett flertal tjänster inom både telefoni, uppkoppling, datacenter och telefonväxel. Allt hålls samman i självbetjäningsportalen TSO, som även är kopplad till Sefina Pantbanks CRM-system.

- Vi har ännu inte upptäckt allt vi kan göra i portalen. Varje gång jag säger till vår it-ansvarige att ”man skulle ju vilja kunna göra så här” så säger han bara ”det kan man också”. Hela lösningen går från klarhet till klarhet, säger Sefina Pantbanks VD Nils Klevmarken nöjt.

Möt vår kund Sefina Pantbank

"TSO är navet i kommunikationen"

Sefina Pantbank är ett av de många företag som har valt Tele2 Företag som helhetsleverantör, med ett flertal tjänster inom både telefoni, uppkoppling, datacenter och telefonväxel. Allt hålls samman i självbetjäningsportalen TSO, som även är kopplad till Sefina Pantbanks CRM-system.

- Vi har ännu inte upptäckt allt vi kan göra i portalen. Varje gång jag säger till vår it-ansvarige att ”man skulle ju vilja kunna göra så här” så säger han bara ”det kan man också”. Hela lösningen går från klarhet till klarhet, säger Sefina Pantbanks VD Nils Klevmarken nöjt.

Varför behöver du en självbetjäningsportal?

Genom att skapa automatiserade flöden kan du spara tid och pengar, få bättre kontroll över kostnad och användning samt minska behovet av manuell administration. Du får ett samlat verktyg för all administration och en tydlig överblick över företagets kommunikationstjänster.

Ett självbetjäningsverktyg ger dig exempelvis

  • möjlighet att själv lägga till, ändra och ta bort abonnemang i realtid

  • tillgång till relevant statistik

  • möjlighet att enkelt samla fakturor och spåra kostnader

  • överblick över användarnas dataförbrukning

Varför behöver du en självbetjäningsportal?

Genom att skapa automatiserade flöden kan du spara tid och pengar, få bättre kontroll över kostnad och användning samt minska behovet av manuell administration. Du får ett samlat verktyg för all administration och en tydlig överblick över företagets kommunikationstjänster.

Ett självbetjäningsverktyg ger dig exempelvis

  • möjlighet att själv lägga till, ändra och ta bort abonnemang i realtid

  • tillgång till relevant statistik

  • möjlighet att enkelt samla fakturor och spåra kostnader

  • överblick över användarnas dataförbrukning

Upptäck Tele2 Service Online

Självbetjänings- och beställningsportalen Tele2 Service Online är ett kraftfullt verktyg som ger dig överblick över alla de tjänster ni har hos Tele2 Företag. Det är en kostnadseffektiv lösning som ökar effektiviteten och skapar kontroll.

TSO har utvecklats och vidareutvecklats under mer än 15 år. Ambitionen är att erbjuda våra kunder ett verktyg som är användarvänligt, intuitivt och som ger full kontroll över alla kostnader och ärenden.

I TSO får du en fullständig överblick över beställningar, felanmälan, uppföljning, analys, fakturor och mycket mer. Du kan enkelt ta ut rapporter för att analysera kostnader och användning av tjänster och produkter.

Självbetjänings- och beställningsportalen Tele2 Service Online är ett kraftfullt verktyg som ger dig överblick över alla de tjänster ni har hos Tele2 Företag. Det är en kostnadseffektiv lösning som ökar effektiviteten och skapar kontroll.

TSO har utvecklats och vidareutvecklats under mer än 15 år. Ambitionen är att erbjuda våra kunder ett verktyg som är användarvänligt, intuitivt och som ger full kontroll över alla kostnader och ärenden.

I TSO får du en fullständig överblick över beställningar, felanmälan, uppföljning, analys, fakturor och mycket mer. Du kan enkelt ta ut rapporter för att analysera kostnader och användning av tjänster och produkter.

TSO är byggt som ett webbgränssnitt som du har tillgång till oavsett om du föredrar dator, mobil eller surfplatta. Portalen är ansluten till Tele2 Företags egna system vilket gör att alla ändringar du gör sker i realtid. TSO är dessutom kopplad till vår kundsupport, så du får snabb hjälp och kan följa dina ärenden direkt i verktyget.

Genom att integrera TSO med era befintliga system kan ni automatisera flöden och processer vilket förenklar administrationen och minskar det manuella arbetet. Lösningen är unik inom it- och telekombranschen och mycket uppskattad av våra kunder.

TSO är byggt som ett webbgränssnitt som du har tillgång till oavsett om du föredrar dator, mobil eller surfplatta. Portalen är ansluten till Tele2 Företags egna system vilket gör att alla ändringar du gör sker i realtid. TSO är dessutom kopplad till vår kundsupport, så du får snabb hjälp och kan följa dina ärenden direkt i verktyget.

Genom att integrera TSO med era befintliga system kan ni automatisera flöden och processer vilket förenklar administrationen och minskar det manuella arbetet. Lösningen är unik inom it- och telekombranschen och mycket uppskattad av våra kunder.

Intuitivt och användarvänligt

TSO är byggd som en användarvänlig webbaserad tjänst för enkel åtkomst, oavsett om du använder dator, mobil eller surfplatta. Som mobilanvändare kan du dessutom enkelt hantera abonnemang i Mina Sidor.

Vilka funktionaliteter du har tillgång till beror på vilka tjänster som har beställts och vilken behörighet du har som användare. I samband med leveransen av våra tjänster får du tillgång till ett administratörskonto där du själv kan skapa fler konton med behörighet till olika moduler och funktioner.

TSO är tillgänglig på svenska och på engelska.

Intuitivt och användarvänligt

TSO är byggd som en användarvänlig webbaserad tjänst för enkel åtkomst, oavsett om du använder dator, mobil eller surfplatta. Som mobilanvändare kan du dessutom enkelt hantera abonnemang i Mina Sidor.

Vilka funktionaliteter du har tillgång till beror på vilka tjänster som har beställts och vilken behörighet du har som användare. I samband med leveransen av våra tjänster får du tillgång till ett administratörskonto där du själv kan skapa fler konton med behörighet till olika moduler och funktioner.

TSO är tillgänglig på svenska och på engelska.

Vem kan använda TSO?

TSO kan användas av administratörer för att hantera avtal, kontaktinformation och fakturor, och av slutanvändare för att se information om abonnemang, datapaket och förbrukning av mobildata. Som administratör kan du enkelt hämta statistik och få en överskådlig bild av hela ditt företags engagemang hos oss.

TSO används av mer än 12 000 företag och organisationer, med ca 45 000 unika användare.

Vem kan använda TSO?

TSO kan användas av administratörer för att hantera avtal, kontaktinformation och fakturor, och av slutanvändare för att se information om abonnemang, datapaket och förbrukning av mobildata. Som administratör kan du enkelt hämta statistik och få en överskådlig bild av hela ditt företags engagemang hos oss.

TSO används av mer än 12 000 företag och organisationer, med ca 45 000 unika användare.

Så fungerar TSO - se filmen

Så fungerar TSO - se filmen

Ny teknik skapar bättre kundservice

Få har lyckats undgå de otroliga tekniska framsteg som har skett under de senaste åren. Självservicefunktioner väcker både förundran och förväntan på nästa steg i utvecklingen.

I vår rapport Se kunden är det tydligt att det fortfarande är den mänskliga kontakten som spelar störst roll i kundmötet. Men utan de tekniska stöden vet vi också att företag och organisationer sällan kan vara lika tillgängliga och snabba som kunder och medborgare önskar. 

Cecilia Malmgren är produktchef för digitala kanaler på Tele2 Företag. Här hör du henne berätta om hur vi arbetar med att förbättra den digitala upplevelsen för våra företagskunder och öka möjlighet till självbetjäning i vår portal Tele2 Service Online, genom att nyttja den teknik som finns att tillgå.

Ny teknik skapar bättre kundservice

Få har lyckats undgå de otroliga tekniska framsteg som har skett under de senaste åren. Självservicefunktioner väcker både förundran och förväntan på nästa steg i utvecklingen.

I vår rapport Se kunden är det tydligt att det fortfarande är den mänskliga kontakten som spelar störst roll i kundmötet. Men utan de tekniska stöden vet vi också att företag och organisationer sällan kan vara lika tillgängliga och snabba som kunder och medborgare önskar. 

Cecilia Malmgren är produktchef för digitala kanaler på Tele2 Företag. Här hör du henne berätta om hur vi arbetar med att förbättra den digitala upplevelsen för våra företagskunder och öka möjlighet till självbetjäning i vår portal Tele2 Service Online, genom att nyttja den teknik som finns att tillgå.

Enklare hantering med integrerade system

Genom att integrera TSO i företagets befintliga system kan processer och rutiner förenklas och automatiseras. Det skapar mer effektiva manuella flöden, ökar kvaliteten och frigör tid. Det blir dessutom enklare att följa upp och säkerställa att alla verktyg är anpassade till verksamhetens behov.

Med Tele2 Företags API-lösningar får du

  • enkel inloggning till TSO med automatiserad access via Single Sign On (SSO)

  • automatisk uppdatering av användardata i TSO via User Data Upload

  • möjlighet till integrerad e-handel med E-katalog eller Punch Out-lösning

Enklare hantering med integrerade system

Genom att integrera TSO i företagets befintliga system kan processer och rutiner förenklas och automatiseras. Det skapar mer effektiva manuella flöden, ökar kvaliteten och frigör tid. Det blir dessutom enklare att följa upp och säkerställa att alla verktyg är anpassade till verksamhetens behov.

Med Tele2 Företags API-lösningar får du

  • enkel inloggning till TSO med automatiserad access via Single Sign On (SSO)

  • automatisk uppdatering av användardata i TSO via User Data Upload

  • möjlighet till integrerad e-handel med E-katalog eller Punch Out-lösning

Högre effektivitet och bättre kostnadskontroll

Med en växande organisation följer utmaningar med att hantera allt fler tjänster och enheter som medarbetarna behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Med ett integrerat självbetjäningsverktyg kan du enklare hantera och förutse nödvändiga förändringar i företagets kommunikationstjänster.

Högre effektivitet och bättre kostnadskontroll

Med en växande organisation följer utmaningar med att hantera allt fler tjänster och enheter som medarbetarna behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Med ett integrerat självbetjäningsverktyg kan du enklare hantera och förutse nödvändiga förändringar i företagets kommunikationstjänster.

Smidigare administration med självbetjäning

Många verksamheter lider av för mycket manuell hantering av sina it- och telekomlösningar. Det gäller allt från att få en tydlig översikt till att kunna lägga beställningar och följa upp statistik och ekonomi. Här kan ett självbetjäningsverktyg vara lösningen.

Smidigare administration med självbetjäning

Många verksamheter lider av för mycket manuell hantering av sina it- och telekomlösningar. Det gäller allt från att få en tydlig översikt till att kunna lägga beställningar och följa upp statistik och ekonomi. Här kan ett självbetjäningsverktyg vara lösningen.