Telefonväxel för företag

Alltid ett proffsigt bemötande
Bättre kundkommunikation
Inga missade affärsmöjligheter

En växel är inte bara en växel

Varför behöver ditt företag en telefonväxel? Handlar det bara om ett enklare sätt att hantera samtal?

Nej, en företagsväxel fyller fler behov än så. En digital växellösning kan hjälp din verksamhet att växa när du får möjlighet att ta hand om ett större antal kundkontakter. Du och dina medarbetare kan vara mer mobila och flexibla när alla samtal smidigt hanteras i en app i mobilen. Ni blir mer tillgängliga och kan alltid ge kunderna rätt bemötande. Det skapar en bättre kundservice och ökar konkurrenskraften.

En växel är inte bara en växel

Varför behöver ditt företag en telefonväxel? Handlar det bara om ett enklare sätt att hantera samtal?

Nej, en företagsväxel fyller fler behov än så. En digital växellösning kan hjälp din verksamhet att växa när du får möjlighet att ta hand om ett större antal kundkontakter. Du och dina medarbetare kan vara mer mobila och flexibla när alla samtal smidigt hanteras i en app i mobilen. Ni blir mer tillgängliga och kan alltid ge kunderna rätt bemötande. Det skapar en bättre kundservice och ökar konkurrenskraften.

Äldre man i konferensrum med mobil och laptop
Äldre man i konferensrum med mobil och laptop

Hur mycket kostar ett missat samtal?

  • 80 % av all kundkommunikation sker via telefon. 

  • 85 % av de kunder vars samtal inte besvaras ringer inte tillbaka. 

  • Svenska företag förlorar mer än 60 miljarder kronor varje år genom missade samtal. 

Kundservice och kundnöjdhet blir allt viktigare, men trots det har företagare ofta dålig kännedom om hur kunderna bemöts när de ringer företaget. Nio av tio företagare vet inte hur många kunder som ringer dem varje dag, eller hur många potentiella kundsamtal som inte har besvarats. Vet du hur det ser ut på ditt företag? 

Hur mycket kostar ett missat samtal?

  • 80 % av all kundkommunikation sker via telefon. 

  • 85 % av de kunder vars samtal inte besvaras ringer inte tillbaka. 

  • Svenska företag förlorar mer än 60 miljarder kronor varje år genom missade samtal. 

Kundservice och kundnöjdhet blir allt viktigare, men trots det har företagare ofta dålig kännedom om hur kunderna bemöts när de ringer företaget. Nio av tio företagare vet inte hur många kunder som ringer dem varje dag, eller hur många potentiella kundsamtal som inte har besvarats. Vet du hur det ser ut på ditt företag? 

En företagsväxel för dina behov

Hos Tele2 Företag finns en telefonväxel för ditt företag, oavsett storlek, bransch eller inriktning. Tillsammans med dig hittar vi den växellösning som passar din verksamhet bäst, för att göra vardagen så enkel som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt växel för ditt företag.

En företagsväxel för dina behov

Hos Tele2 Företag finns en telefonväxel för ditt företag, oavsett storlek, bransch eller inriktning. Tillsammans med dig hittar vi den växellösning som passar din verksamhet bäst, för att göra vardagen så enkel som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt växel för ditt företag.