Växellösningar

Bättre kundservice och enklare samtalshantering

Vad är en företagsväxel?

En företagsväxel kan liknas vid verksamhetens egna kommunikationsnätverk. Dagens växellösningar är användarvänliga och enkla att anpassa efter behovet hos just ditt företag.

Både större och mindre organisationer har nytta av kommunikationslösningar som en företagsväxel. Via företagets växel kan de anställda kommunicera fritt via det egna nätverket och ta emot samtal från det publika telefonnätet. Företaget kan minimera antalet externa telefonanknytningar, vilket minskar kostnaderna samtidigt som det maximerar tillgängligheten. 

80 % av all kundkommunikation sker via telefon. 

85 % av de kunder vars samtal inte besvaras ringer inte tillbaka. 

Mer än 60 % av missnöjda kunder väljer i stället en konkurrent. 

Äldre man i konferensrum med mobil och laptop
Äldre man i konferensrum med mobil och laptop

Hur mycket kostar ett missat samtal?

Enligt en undersökning känner endast 7 % av alla företagare till hur mycket ett missat kundsamtal kostar verksamheten. Statistik från kundservice visar att ett enda missat samtal i genomsnitt kostar mer än 600 kronor, och svenska företag förlorar omkring 61 miljarder kronor varje år genom missade samtal. 

Kundservice och kundnöjdhet blir allt viktigare, men trots det har företagare ofta dålig kännedom om hur kunderna bemöts när de ringer företaget. Nio av tio företagare vet inte hur många kunder som ringer dem varje dag, eller hur många potentiella kundsamtal som inte har besvarats. Vet du hur det ser ut på ditt företag?