Trygg hantering
- Alla uppgifter om dig hanteras alltid med stor respekt, sekretess och varsamhet på ett tryggt och schysst sätt.
- Vi säljer aldrig dina kunduppgifter vidare till externa parter.
- Vi värnar om din integritet och fortsätter att vara aktiva i debatter som handlar om att skydda våra kunders integritet.
Integritetspolicy - privatkunder
Integritetspolicy - företagskunder
Cookiepolicy
Kamerabevakning
Vårt dataskyddsombud
Vårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt.
Om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter kan du mejla vårt dataskyddsombud (DPO) på dposweden@tele2.com.
Vilka rättigheter har jag som kund?
Som kund har du rätt att kostnadsfritt ta del av vilka personuppgifter vi behandlar. I Mitt Tele2 kan du enkelt kolla detta.
Om du vill begära ett skriftligt utdrag av vilka uppgifter vi behandlar behöver du fylla i beställningsblanketten Begäran om registerutdrag och skicka in en skriftlig begäran med ditt personnummer, namn och underskrift till:
Tele2 Sverige AB
Att: Kundutredningar
106 66 Stockholm
Registerutraget skickas som rekommenderat brev till din folkbokföringsadress inom 30 dagar.
Du kan också när som helst invända mot att dina uppgifter används för direktmarknadsföring genom att kontakta kundservice på telefon 90 222.