Gruppavtal innebär att en Fastighetsägare eller förening köper in en viss tjänst som de betalar kollektivt för samtliga hushåll i föreningen/fastigheten. Gruppavtalet kan omfatta en eller flera av Tele2s tjänster: TV, bredband, telefoni och tillvalstjänster.
Gruppavtalet tecknas av fastighetsägaren. De boende behöver dock beställa gruppavtalstjänsterna individuellt för att få sitt val av utrustning, för att kunna få uppdateringar och för att kunna få service precis som individuellt betalande. Även vid gruppavtal tecknas med andra ord individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.
Varje hushåll har precis som alla våra individuella kunder tillgång till Mitt Tele2. Mitt Tele2 är våra kunders personliga kundservice - öppen dygnet runt, årets alla dagar. Där kan de boende som individuella kunder hos oss administrera sina fakturor, se samtalsspecifikation, uppgradera och köpa till tjänster och mycket mer.
Varje hushåll kan utan kostnad beställa gruppavtalad tjänst, men betalar övriga avgifter så som eventuella samtalsavgifter, individuellt beställda tillvalstjänster, med mera.
Med ett gruppavtal köper en fastighetsägare eller förening in en viss tjänst som de betalar kollektivt för samtliga hushåll i föreningen/fastigheten.
Varje hushåll får en rabatt på beställda tjänster, utrustning och får även fullservice precis som enskilt betalande kunder.
Gruppavtal är ett kollektivt avtal som tecknas av bostadsrättsföreningar, fiberföreningar, samfälligheter eller andra fastighetsägare.
I dagens läge så är bredband är en nödvändighet för alla boende.
Fördelen med gruppavtal är att de boende får rabatt, vilket gör lägenheterna mer attraktiva för alla nuvarande och nya boende.
Det vanligaste är att man som förening eller fastighetsägare tecknar ett gruppavtal, eller gruppanslutning, i samband med att fiber dras in i fastigheten. Men det går lika bra att teckna gruppavtal även i efterhand. Man kan såklart även byta leverantör av gruppavtalet.
Hos Tele2 har vi gruppavtal på bredband med hastigheter från 100 Mbit/s upp till 1,2 Gbit/s. Dessutom kan Gruppavtal tecknas för Tv, mobilt bredband mm.
Tele2 debiterar föreningen/fastighetsägaren för samtliga hushåll men det är inget tvång för boende att använda tjänsten.
Nej, lokaler ingår inte.
I många fall har de boende redan befintliga abonnemang med kvarvarande bindningstid hos Tele2.
De individuella villkoren som accepterades vid tecknande av abonnemangen för respektive boende gäller fortfarande. Vi har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal men de boende som har motsvarande tjänst som gruppavtalet avser kommer inte längre själv behöva betala för tjänsten som fastighetsägaren/föreningen köper in.
Om man har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser så kan man få en så kallad uppgraderingsrabatt på sin faktura.
Har man ingen tjänst eller en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser så ringer man till vår kundservice alternativt gå in på tele2.se för att boka på gruppavtalstjänsten.
Boende som har en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som är kunder hos Tele2 med en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser kan kontakta vår Kundservice för Gruppavtalskunder på 0775-17 17 20, för uppgradering till rätt tjänst.
Boende som har samma tjänst som gruppavtalet avser:
De boende som har samma tjänst som gruppavtalet kommer per automatik att bli rabatterade för tjänsten från samma datum som gruppavtalet startar.
Boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser kommer att kunna tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt, som dras per automatik varje månad på den individuella fakturan. Uppgraderingsrabattens storlek bestäms av det Gruppavtal Tele2 har med fastighetsägaren/föreningen.
Boende som vill ha en snabbare bredbandshastighet alternativt större tv-tjänst än den Gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, kan välja att uppgradera detta till ett större abonnemang individuellt. Den boende kan då tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt varje månad.
Beroende på vilken gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, utgår en fast rabatt varje månad som dras per automatik på den boendes faktura. Den fasta uppgraderingsrabatten bestäms av vilken tjänst som är tecknad i gruppavtalet. Se Gruppavtalet med fastigheten/föreningen för er specifika uppgraderingsrabatt.
Den boende betalar mellanskillnaden på ordinariepris för den högre tjänsten minus den fasta uppgraderingsrabatten per månad så länge gruppavtalet med fastighetsägaren/föreningen är giltigt.
Räkneexempel:
- Gruppavtal på Bredband 100 Mbit/s
- Kunden väljer Bredband 300 Mbit/s
- Ordinarie pris för Bredband 300: 539 kr/mån
- Uppgraderingsrabatt: 300 kr/mån
Den boende betalar i detta exempel: 539 - 300 = 239 kr/mån
Boende som ska flytta ut kontaktar vår kundservice för privatpersoner på telefonnummer 90 222 för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.
Boende som ska flytta in kan gå in på tele2.se och välja den tjänst som de vill ha. De kan även kontakta vår kundservice för att boka gruppavtalstjänsterna. Vid bokning av tjänster skickar vi ut nödvändig utrustning.
Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta vår kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.
Den boende kontaktar Tele2s Kundservice som kan kontrollera utrustningen innan den repareras eller byts ut.
Under avtalstiden har alla boende i fastigheten/föreningen rätt till den/de tjänster avtalet gäller med rabatt på tjänsterna enligt avtal. Även vid gruppavtal tecknas alltid individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.
Om Gruppavtalet med föreningen upphör eller förändras, kvarstår den boendes tjänster men då utan eller med eventuellt förändrad gruppavtalsrabatt, vilket kan innebära att den boende får en faktura på abonnemangsavgiften. Där bindningstid ej löper tillämpas en månads uppsägningstid på alla abonnemang för konsument.
Tele2 har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal. Det är med andra ord viktigt att alla boende själva beslutar hur de vill fortsätta sitt engagemang med Tele2 vid en överenskommen förändring av Gruppavtalet med fastigheten/föreningen.
Alternativet är att varje hushåll tecknar och betalar för sina tjänster enskilt, utan en kollektiv rabatt via föreningen eller fastighetsägaren.
Gruppavtal innebär att en Fastighetsägare eller förening köper in en viss tjänst som de betalar kollektivt för samtliga hushåll i föreningen/fastigheten. Gruppavtalet kan omfatta en eller flera av Tele2s tjänster: TV, bredband, telefoni och tillvalstjänster.
Gruppavtalet tecknas av fastighetsägaren. De boende behöver dock beställa gruppavtalstjänsterna individuellt för att få sitt val av utrustning, för att kunna få uppdateringar och för att kunna få service precis som individuellt betalande. Även vid gruppavtal tecknas med andra ord individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.
Varje hushåll har precis som alla våra individuella kunder tillgång till Mitt Tele2. Mitt Tele2 är våra kunders personliga kundservice - öppen dygnet runt, årets alla dagar. Där kan de boende som individuella kunder hos oss administrera sina fakturor, se samtalsspecifikation, uppgradera och köpa till tjänster och mycket mer.
Varje hushåll kan utan kostnad beställa gruppavtalad tjänst, men betalar övriga avgifter så som eventuella samtalsavgifter, individuellt beställda tillvalstjänster, med mera.
Gruppavtal är ett kollektivt avtal som tecknas av bostadsrättsföreningar, fiberföreningar, samfälligheter eller andra fastighetsägare.
Det vanligaste är att man som förening eller fastighetsägare tecknar ett gruppavtal, eller gruppanslutning, i samband med att fiber dras in i fastigheten. Men det går lika bra att teckna gruppavtal även i efterhand. Man kan såklart även byta leverantör av gruppavtalet.
Hos Tele2 har vi gruppavtal på bredband med hastigheter från 100 Mbit/s upp till 1,2 Gbit/s. Dessutom kan Gruppavtal tecknas för Tv, mobilt bredband mm.
Nej, lokaler ingår inte.
Boende som har en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som är kunder hos Tele2 med en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser kan kontakta vår Kundservice för Gruppavtalskunder på 0775-17 17 20, för uppgradering till rätt tjänst.
Boende som har samma tjänst som gruppavtalet avser:
De boende som har samma tjänst som gruppavtalet kommer per automatik att bli rabatterade för tjänsten från samma datum som gruppavtalet startar.
Boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser:
De boende som har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser kommer att kunna tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt, som dras per automatik varje månad på den individuella fakturan. Uppgraderingsrabattens storlek bestäms av det Gruppavtal Tele2 har med fastighetsägaren/föreningen.
Boende som ska flytta ut kontaktar vår kundservice för privatpersoner på telefonnummer 90 222 för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.
Boende som ska flytta in kan gå in på tele2.se och välja den tjänst som de vill ha. De kan även kontakta vår kundservice för att boka gruppavtalstjänsterna. Vid bokning av tjänster skickar vi ut nödvändig utrustning.
Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta vår kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.
Under avtalstiden har alla boende i fastigheten/föreningen rätt till den/de tjänster avtalet gäller med rabatt på tjänsterna enligt avtal. Även vid gruppavtal tecknas alltid individuella avtal med ansvarig boende för varje hushåll.
Om Gruppavtalet med föreningen upphör eller förändras, kvarstår den boendes tjänster men då utan eller med eventuellt förändrad gruppavtalsrabatt, vilket kan innebära att den boende får en faktura på abonnemangsavgiften. Där bindningstid ej löper tillämpas en månads uppsägningstid på alla abonnemang för konsument.
Tele2 har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal. Det är med andra ord viktigt att alla boende själva beslutar hur de vill fortsätta sitt engagemang med Tele2 vid en överenskommen förändring av Gruppavtalet med fastigheten/föreningen.
Med ett gruppavtal köper en fastighetsägare eller förening in en viss tjänst som de betalar kollektivt för samtliga hushåll i föreningen/fastigheten.
Varje hushåll får en rabatt på beställda tjänster, utrustning och får även fullservice precis som enskilt betalande kunder.
I dagens läge så är bredband är en nödvändighet för alla boende.
Fördelen med gruppavtal är att de boende får rabatt, vilket gör lägenheterna mer attraktiva för alla nuvarande och nya boende.
Tele2 debiterar föreningen/fastighetsägaren för samtliga hushåll men det är inget tvång för boende att använda tjänsten.
I många fall har de boende redan befintliga abonnemang med kvarvarande bindningstid hos Tele2.
De individuella villkoren som accepterades vid tecknande av abonnemangen för respektive boende gäller fortfarande. Vi har inte rätt att ändra eller avsluta abonnemang med giltiga individuella avtal men de boende som har motsvarande tjänst som gruppavtalet avser kommer inte längre själv behöva betala för tjänsten som fastighetsägaren/föreningen köper in.
Om man har en högre tjänst än vad gruppavtalet avser så kan man få en så kallad uppgraderingsrabatt på sin faktura.
Har man ingen tjänst eller en lägre tjänst än vad gruppavtalet avser så ringer man till vår kundservice alternativt gå in på tele2.se för att boka på gruppavtalstjänsten.
Boende som vill ha en snabbare bredbandshastighet alternativt större tv-tjänst än den Gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, kan välja att uppgradera detta till ett större abonnemang individuellt. Den boende kan då tillgodoräkna sig en uppgraderingsrabatt varje månad.
Beroende på vilken gruppavtalstjänst som fastighetsägaren/föreningen har valt, utgår en fast rabatt varje månad som dras per automatik på den boendes faktura. Den fasta uppgraderingsrabatten bestäms av vilken tjänst som är tecknad i gruppavtalet. Se Gruppavtalet med fastigheten/föreningen för er specifika uppgraderingsrabatt.
Den boende betalar mellanskillnaden på ordinariepris för den högre tjänsten minus den fasta uppgraderingsrabatten per månad så länge gruppavtalet med fastighetsägaren/föreningen är giltigt.
Räkneexempel:
- Gruppavtal på Bredband 100 Mbit/s
- Kunden väljer Bredband 300 Mbit/s
- Ordinarie pris för Bredband 300: 539 kr/mån
- Uppgraderingsrabatt: 300 kr/mån
Den boende betalar i detta exempel: 539 - 300 = 239 kr/mån
Den boende kontaktar Tele2s Kundservice som kan kontrollera utrustningen innan den repareras eller byts ut.
Alternativet är att varje hushåll tecknar och betalar för sina tjänster enskilt, utan en kollektiv rabatt via föreningen eller fastighetsägaren.