DIGITAL ARBETSPLATS SOM TJÄNST
En fördelaktig helhetslösning
Digital arbetsplats som tjänst ger dig en komplett skräddarsydd lösning för den hårdvara du använder på arbetsplatsen. När du hyr hårdvaran som tjänst inkluderas återtag och återvinning, och lösningen hjälper dig och dina medarbetare att arbeta smartare, säkrare och mer hållbart.
Digital arbetsplats som tjänst ger dig flera fördelar:
Ökad produktivitet och flexibilitet
Förbättrad säkerhet och regulatorisk efterlevnad
Skräddarsytt och skalbart utifrån era behov
Kostnadseffektivt
Smidig användarupplevelse med svensk support i Sverige
En fördelaktig helhetslösning
Digital arbetsplats som tjänst ger dig en komplett skräddarsydd lösning för den hårdvara du använder på arbetsplatsen. När du hyr hårdvaran som tjänst inkluderas återtag och återvinning, och lösningen hjälper dig och dina medarbetare att arbeta smartare, säkrare och mer hållbart.
Digital arbetsplats som tjänst ger dig flera fördelar:
Ökad produktivitet och flexibilitet
Förbättrad säkerhet och regulatorisk efterlevnad
Skräddarsytt och skalbart utifrån era behov
Kostnadseffektivt
Smidig användarupplevelse med svensk support i Sverige
Servicedesk placerad i Sverige
Servicedesk
Servicedesk avlastar ditt företags it-avdelning och ger en smidig, kostnadseffektiv och ärendehantering utifrån ITIL. Vår Servicedesk finns i Sverige, vilket gör att du får tillgång till svensktalande personal.
Ärendehantering
Vi hanterar dina it-relaterade ärenden som frågor, felanmälningar, beställningar och problemlösning av hårdvara och mjukvara. Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.
Servicedesk
Servicedesk avlastar ditt företags it-avdelning och ger en smidig, kostnadseffektiv och ärendehantering utifrån ITIL. Vår Servicedesk finns i Sverige, vilket gör att du får tillgång till svensktalande personal.
Ärendehantering
Vi hanterar dina it-relaterade ärenden som frågor, felanmälningar, beställningar och problemlösning av hårdvara och mjukvara. Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.
Proaktivt utvecklingsarbete
Vårt mål är att underlätta din vardag och se till att du kan arbeta effektivt och säkert. Vi agerar proaktivt för att ständigt optimera och förbättra vår leverans. Din organisation får tillgång till ett supportteam, som samarbetar med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.
Samarbetet bygger grunden
Användarupplevelsen och kundnöjdhet är grunden för ett framgångsrikt samarbetet. Våra supportkonsulter ska alltid vara hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Vi följer upp kundnöjdheten genom regelbundna mätningar.
Proaktivt utvecklingsarbete
Vårt mål är att underlätta din vardag och se till att du kan arbeta effektivt och säkert. Vi agerar proaktivt för att ständigt optimera och förbättra vår leverans. Din organisation får tillgång till ett supportteam, som samarbetar med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.
Samarbetet bygger grunden
Användarupplevelsen och kundnöjdhet är grunden för ett framgångsrikt samarbetet. Våra supportkonsulter ska alltid vara hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Vi följer upp kundnöjdheten genom regelbundna mätningar.
Högre säkerhet på flera nivåer
Genom att köpa ditt företags enheter som tjänst förstärks säkerheten på flera nivåer inom organisationen.
Proaktivt skydd - Regelbundna uppdateringar och centraliserad hantering skyddar enheter och applikationer mot hot som ransomware, nätfiske (phishing) och dataintrång.
Kontrollerad åtkomst - Funktioner som multifaktorautentisering och regelstyrd åtkomst säkerställer att endast behöriga användare har tillgång till känslig information.
Dataskydd - Krypterad lagring och säkra nätverkslösningar förhindrar dataläckor, både lokalt och i molnet.
Högre säkerhet på flera nivåer
Genom att köpa ditt företags enheter som tjänst förstärks säkerheten på flera nivåer inom organisationen.
Proaktivt skydd - Regelbundna uppdateringar och centraliserad hantering skyddar enheter och applikationer mot hot som ransomware, nätfiske (phishing) och dataintrång.
Kontrollerad åtkomst - Funktioner som multifaktorautentisering och regelstyrd åtkomst säkerställer att endast behöriga användare har tillgång till känslig information.
Dataskydd - Krypterad lagring och säkra nätverkslösningar förhindrar dataläckor, både lokalt och i molnet.
Bygg ditt erbjudande med dessa tjänster
Klientförvaltning
I Klientförvaltning ingår hantering och underhåll av datorer och andra klientenheter. Detta inkluderar säkerhetsuppdateringar, mjukvaruuppdateringar, patchhantering och support för att säkerställa att enheterna fungerar optimalt.
Genom regelbunden uppdatering och säkerhetspatchning säkerställer vi att ditt företags enheter alltid fungerar optimalt. Det gör att du slipper spendera tid på att hantera tekniska problem och säkerhetsincidenter, och i stället kan fokusera på dina kärnuppgifter.
Tele2 har i dagsläget stöd för följande operativsystem:
Windows 11
ChromeOS
MacOS
Din organisation kan få en skräddarsydd lösning med exempelvis specifika anpassningar för skolelever i Chromebook.
Servicedesk
Tele2s servicedesk erbjuder teknisk support och hjälp för din organisation. Servicedesk fungerar som första kontaktpunkt för att lösa problem relaterade till it och digitala verktyg.
Servicedesk ger dig en snabb och effektiv supportlösning, som säkerställer att tekniska problem åtgärdas omgående. Det minimerar driftstopp och ser till att din verksamhet kan upprätthålla produktivitet och arbetsflöden. Du får tillgång till support som är lokaliserad i Sverige med svensk- och engelsktalande personal dygnet runt.
Utskrift
Utskriftstjänsten innehåller följande:
Skrivare av olika storlekar och typer
Förbrukningsmaterial
Kundkontakt och support över hela landet
Detta ger dig en helhetslösning för utskriftshantering, inklusive leasing av skrivare, underhåll, bläckpåfyllning och ibland även säkerhetsfunktioner för utskrifter. Tjänsten säkerställer att administrativa uppgifter hanteras utan avbrott. Lösningen frigör också tid som annars skulle gått till att hantera skrivarfel eller beställning av material.
Klient som tjänst
Klient som tjänst är en helhetslösning där du kan hyra företagets datorer som tjänst. Enheten kommer förinstallerad och färdigkonfiguerad utifrån din organisations specifika behov. Tjänsten levereras i samarbete med Foxway och kan även inkludera underhåll, support, regelbundna uppgraderingar och återtag.
Med förinstallerade, färdigkonfigurerade enheter kan du och dina medarbetare snabbt komma igång utan tekniska hinder och krav på interna resurser för hantering. Enheterna uppdateras regelbundet, vilket du säkerställer att du alltid har rätt verktyg för att utföra ditt arbete effektivt. Vid behov ersätts datorn med en ny färdiginstallerad enhet på kort tid.
Genom Klient som tjänst säkerställer vi att ditt företags enheter återanvänds eller återvinns. Det bidrar till en mer hållbar och effektiv hantering av verksamhetens it-utrustning, utan att kompromissa med kvalitet och prestanda.
Applikationspaketering
Anpassning och konfiguration av mjukvaror och applikationer säkerställer enkel och effektiv installation på klientdatorer, inklusive skräddarsydda inställningar för organisationens behov. Denna tjänst paketerar dessa applikationer och gör dem tillgängliga via en serviceportal, vilket ger både god kontroll och förenklad hantering.
Tjänsten ger snabb och smidig installation av mjukvara, vilket minskar tiden det tar att implementera nya verktyg eller anpassa befintliga. Detta minimerar störningar och möjliggör snabbare implementering av förändringar, vilket är kritiskt för många verksamheter.
M365-förvaltning
Tele2 förvaltar ett urval M365-tjänster som ger dig möjlighet att nyttja Microsofts verktyg för samarbete och produktivitet. Du får konfiguration, löpande underhåll och användarnära support för dina applikationer.
Microsoft 365 är ett kraftfullt verktyg för samarbete och kommunikation. Effektiv hantering av plattformen innebär stabil drift och optimerad användning av verktyg som Teams och SharePoint, vilket möjliggör snabbare och bättre samarbete.
Licenser
Denna tilläggstjänst tillhandahåller och hanterar licenser för de mjukvaror och applikationer som används inom din organisation, vilket ofta inkluderar licensförnyelse, optimering och efterlevnad av avtalsvillkor.
Tele2 tillhandhålla aktuella licenser från Microsoft, Apple och Google.
Genom centraliserad licenshantering slipper du och dina medarbetare avbrott på grund av förfallna eller otillgängliga licenser. Du undviker dessutom administrativt arbete kopplat till att spåra och uppdatera licenser.
Varför välja Digital arbetsplats som tjänst?
Ökad hållbarhet
Återtag och återanvändning ingår alltid när du väljer Digital arbetsplats som tjänst. Det bidrar till ökad hållbarhet genom att minska nyproduktion och avfall, samtidigt som det förlänger utrustningens livscykel. Det gör dessutom tekniken mer tillgänglig och prisvärd för olika kunders behov.
Ökad hållbarhet
Återtag och återanvändning ingår alltid när du väljer Digital arbetsplats som tjänst. Det bidrar till ökad hållbarhet genom att minska nyproduktion och avfall, samtidigt som det förlänger utrustningens livscykel. Det gör dessutom tekniken mer tillgänglig och prisvärd för olika kunders behov.
Skalbar och flexibel
Tjänsten är flexibel och kan skräddarsys för att möta de specifika behoven hos just din organisation. Detta innebär att tjänsten enkelt kan växa och förändras i takt med att företagets behov utvecklas.
Skalbar och flexibel
Tjänsten är flexibel och kan skräddarsys för att möta de specifika behoven hos just din organisation. Detta innebär att tjänsten enkelt kan växa och förändras i takt med att företagets behov utvecklas.
Kostnadseffektivt
Vi erbjuder finansieringsalternativ som gör att din organisation kan sprida kostnaden för hårdvara över tid, vilket hjälper till att hålla nere initiala kapitalkostnader och förenklar budgetplanering.
Kostnadseffektivt
Vi erbjuder finansieringsalternativ som gör att din organisation kan sprida kostnaden för hårdvara över tid, vilket hjälper till att hålla nere initiala kapitalkostnader och förenklar budgetplanering.
Digital arbetsplats som tjänst erbjuds i samarbete med Foxway, Microsoft, Apple, Google och Lenovo.
Hållbarhet och säkerhet - alltid en del av vår leverans
Hållbarhet
Som företagskund hos Tele2 är du och din verksamhet en del av vårt hållbarhetsarbete. Vi vill bidra till en hållbar omställning genom att erbjuda lösningar, kompetens och idéer som gör skillnad och skapar värde för dig och ditt företag.
Hållbarhet är ett av Tele2s viktigaste fokusområden, och allt arbete med våra tjänster och produkter görs enligt våra direktiv för hållbarhet. Vi har möjlighet att beräkna och rapportera klimatutsläpp för hårdvara, och vi ansvarar även för omhändertagande av hårdvara enligt ett cirkulärt arbetssätt.
Hållbarhet
Som företagskund hos Tele2 är du och din verksamhet en del av vårt hållbarhetsarbete. Vi vill bidra till en hållbar omställning genom att erbjuda lösningar, kompetens och idéer som gör skillnad och skapar värde för dig och ditt företag.
Hållbarhet är ett av Tele2s viktigaste fokusområden, och allt arbete med våra tjänster och produkter görs enligt våra direktiv för hållbarhet. Vi har möjlighet att beräkna och rapportera klimatutsläpp för hårdvara, och vi ansvarar även för omhändertagande av hårdvara enligt ett cirkulärt arbetssätt.
Säkerhet
På Tele2 Företag utgår vi från säkerheten i allt vi gör, för våra kunder såväl som inom vår egen verksamhet. Vi erbjuder tjänster som hjälper dig som kund att nå den säkerhetsnivå din verksamhet behöver.
Tele2 ansvarar för en stor mängd tillgångar och tjänster som nyttjas av miljontals människor i Sverige och världen, och vårt säkerhetsarbete är en integrerad del av vår verksamhet och våra dagliga affärsprocesser. Tele2s målsättning är att upprätthålla en branschledande säkerhet för våra tjänster, informationstillgångar och anläggningar.
Säkerhet
På Tele2 Företag utgår vi från säkerheten i allt vi gör, för våra kunder såväl som inom vår egen verksamhet. Vi erbjuder tjänster som hjälper dig som kund att nå den säkerhetsnivå din verksamhet behöver.
Tele2 ansvarar för en stor mängd tillgångar och tjänster som nyttjas av miljontals människor i Sverige och världen, och vårt säkerhetsarbete är en integrerad del av vår verksamhet och våra dagliga affärsprocesser. Tele2s målsättning är att upprätthålla en branschledande säkerhet för våra tjänster, informationstillgångar och anläggningar.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.