FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelVäxel för mindre och medelstora företagTelefonväxel för större företagContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WAN och SD-BranchPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

DIGITAL ARBETSPLATS SOM TJÄNST

En fördelaktig helhetslösning

Digital arbetsplats som tjänst ger dig en komplett skräddarsydd lösning för den hårdvara du använder på arbetsplatsen. När du hyr hårdvaran som tjänst inkluderas återtag och återvinning, och lösningen hjälper dig och dina medarbetare att arbeta smartare, säkrare och mer hållbart.

Digital arbetsplats som tjänst ger dig flera fördelar:

  • Ökad produktivitet och flexibilitet

  • Förbättrad säkerhet och regulatorisk efterlevnad

  • Skräddarsytt och skalbart utifrån era behov

  • Kostnadseffektivt

  • Smidig användarupplevelse med svensk support i Sverige

En fördelaktig helhetslösning

Digital arbetsplats som tjänst ger dig en komplett skräddarsydd lösning för den hårdvara du använder på arbetsplatsen. När du hyr hårdvaran som tjänst inkluderas återtag och återvinning, och lösningen hjälper dig och dina medarbetare att arbeta smartare, säkrare och mer hållbart.

Digital arbetsplats som tjänst ger dig flera fördelar:

  • Ökad produktivitet och flexibilitet

  • Förbättrad säkerhet och regulatorisk efterlevnad

  • Skräddarsytt och skalbart utifrån era behov

  • Kostnadseffektivt

  • Smidig användarupplevelse med svensk support i Sverige

Servicedesk placerad i Sverige

Servicedesk

Servicedesk avlastar ditt företags it-avdelning och ger en smidig, kostnadseffektiv och ärendehantering utifrån ITIL. Vår Servicedesk finns i Sverige, vilket gör att du får tillgång till svensktalande personal.

Ärendehantering

Vi hanterar dina it-relaterade ärenden som frågor, felanmälningar, beställningar och problemlösning av hårdvara och mjukvara. Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

Servicedesk

Servicedesk avlastar ditt företags it-avdelning och ger en smidig, kostnadseffektiv och ärendehantering utifrån ITIL. Vår Servicedesk finns i Sverige, vilket gör att du får tillgång till svensktalande personal.

Ärendehantering

Vi hanterar dina it-relaterade ärenden som frågor, felanmälningar, beställningar och problemlösning av hårdvara och mjukvara. Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

Proaktivt utvecklingsarbete

Vårt mål är att underlätta din vardag och se till att du kan arbeta effektivt och säkert. Vi agerar proaktivt för att ständigt optimera och förbättra vår leverans. Din organisation får tillgång till ett supportteam, som samarbetar med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.

Samarbetet bygger grunden

Användarupplevelsen och kundnöjdhet är grunden för ett framgångsrikt samarbetet. Våra supportkonsulter ska alltid vara hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Vi följer upp kundnöjdheten genom regelbundna mätningar. 

Proaktivt utvecklingsarbete

Vårt mål är att underlätta din vardag och se till att du kan arbeta effektivt och säkert. Vi agerar proaktivt för att ständigt optimera och förbättra vår leverans. Din organisation får tillgång till ett supportteam, som samarbetar med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.

Samarbetet bygger grunden

Användarupplevelsen och kundnöjdhet är grunden för ett framgångsrikt samarbetet. Våra supportkonsulter ska alltid vara hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Vi följer upp kundnöjdheten genom regelbundna mätningar. 

Högre säkerhet på flera nivåer

Genom att köpa ditt företags enheter som tjänst förstärks säkerheten på flera nivåer inom organisationen.

  • Proaktivt skydd - Regelbundna uppdateringar och centraliserad hantering skyddar enheter och applikationer mot hot som ransomware, nätfiske (phishing) och dataintrång.

  • Kontrollerad åtkomst - Funktioner som multifaktorautentisering och regelstyrd åtkomst säkerställer att endast behöriga användare har tillgång till känslig information.

  • Dataskydd - Krypterad lagring och säkra nätverkslösningar förhindrar dataläckor, både lokalt och i molnet.

Högre säkerhet på flera nivåer

Genom att köpa ditt företags enheter som tjänst förstärks säkerheten på flera nivåer inom organisationen.

  • Proaktivt skydd - Regelbundna uppdateringar och centraliserad hantering skyddar enheter och applikationer mot hot som ransomware, nätfiske (phishing) och dataintrång.

  • Kontrollerad åtkomst - Funktioner som multifaktorautentisering och regelstyrd åtkomst säkerställer att endast behöriga användare har tillgång till känslig information.

  • Dataskydd - Krypterad lagring och säkra nätverkslösningar förhindrar dataläckor, både lokalt och i molnet.

Varför välja Digital arbetsplats som tjänst?

Ökad hållbarhet

Återtag och återanvändning ingår alltid när du väljer Digital arbetsplats som tjänst. Det bidrar till ökad hållbarhet genom att minska nyproduktion och avfall, samtidigt som det förlänger utrustningens livscykel. Det gör dessutom tekniken mer tillgänglig och prisvärd för olika kunders behov.

Ökad hållbarhet

Återtag och återanvändning ingår alltid när du väljer Digital arbetsplats som tjänst. Det bidrar till ökad hållbarhet genom att minska nyproduktion och avfall, samtidigt som det förlänger utrustningens livscykel. Det gör dessutom tekniken mer tillgänglig och prisvärd för olika kunders behov.

Skalbar och flexibel

Tjänsten är flexibel och kan skräddarsys för att möta de specifika behoven hos just din organisation. Detta innebär att tjänsten enkelt kan växa och förändras i takt med att företagets behov utvecklas.

Skalbar och flexibel

Tjänsten är flexibel och kan skräddarsys för att möta de specifika behoven hos just din organisation. Detta innebär att tjänsten enkelt kan växa och förändras i takt med att företagets behov utvecklas.

Kostnadseffektivt

Vi erbjuder finansieringsalternativ som gör att din organisation kan sprida kostnaden för hårdvara över tid, vilket hjälper till att hålla nere initiala kapitalkostnader och förenklar budgetplanering.

Kostnadseffektivt

Vi erbjuder finansieringsalternativ som gör att din organisation kan sprida kostnaden för hårdvara över tid, vilket hjälper till att hålla nere initiala kapitalkostnader och förenklar budgetplanering.

Hållbarhet och säkerhet - alltid en del av vår leverans

Hållbarhet

Som företagskund hos Tele2 är du och din verksamhet en del av vårt hållbarhetsarbete. Vi vill bidra till en hållbar omställning genom att erbjuda lösningar, kompetens och idéer som gör skillnad och skapar värde för dig och ditt företag.

Hållbarhet är ett av Tele2s viktigaste fokusområden, och allt arbete med våra tjänster och produkter görs enligt våra direktiv för hållbarhet. Vi har möjlighet att beräkna och rapportera klimatutsläpp för hårdvara, och vi ansvarar även för omhändertagande av hårdvara enligt ett cirkulärt arbetssätt.

Hållbarhet

Som företagskund hos Tele2 är du och din verksamhet en del av vårt hållbarhetsarbete. Vi vill bidra till en hållbar omställning genom att erbjuda lösningar, kompetens och idéer som gör skillnad och skapar värde för dig och ditt företag.

Hållbarhet är ett av Tele2s viktigaste fokusområden, och allt arbete med våra tjänster och produkter görs enligt våra direktiv för hållbarhet. Vi har möjlighet att beräkna och rapportera klimatutsläpp för hårdvara, och vi ansvarar även för omhändertagande av hårdvara enligt ett cirkulärt arbetssätt.

Säkerhet

På Tele2 Företag utgår vi från säkerheten i allt vi gör, för våra kunder såväl som inom vår egen verksamhet. Vi erbjuder tjänster som hjälper dig som kund att nå den säkerhetsnivå din verksamhet behöver.

Tele2 ansvarar för en stor mängd tillgångar och tjänster som nyttjas av miljontals människor i Sverige och världen, och vårt säkerhetsarbete är en integrerad del av vår verksamhet och våra dagliga affärsprocesser. Tele2s målsättning är att upprätthålla en branschledande säkerhet för våra tjänster, informationstillgångar och anläggningar.

Säkerhet

På Tele2 Företag utgår vi från säkerheten i allt vi gör, för våra kunder såväl som inom vår egen verksamhet. Vi erbjuder tjänster som hjälper dig som kund att nå den säkerhetsnivå din verksamhet behöver.

Tele2 ansvarar för en stor mängd tillgångar och tjänster som nyttjas av miljontals människor i Sverige och världen, och vårt säkerhetsarbete är en integrerad del av vår verksamhet och våra dagliga affärsprocesser. Tele2s målsättning är att upprätthålla en branschledande säkerhet för våra tjänster, informationstillgångar och anläggningar.