• Hem
  • Självservice

Självservice­tjänster hos Tele2

Våra självservicetjänster gör det enklare för dig att hantera och administrera era abonnemang och kommunikationstjänster.

  • Tele2 Work

    Självserviceportalen för medarbetare med företagsabonnemang och telefoniansvariga på företaget.

    Läs mer om Tele2 Work längre ner på sidan.

  • TSO / TSO Integratör

    Tele2 Service Online – Kundportal för företag som har tidigare haft tjänster från TDC. 

    TSO Integratör – Kundportal för företag som tidigare haft integratörstjänster från TDC.

    Läs mer om TSO längre ner på sidan. 

  • Selfcare

    För företag med ramavtal. Hantera företagets telefoni- och datatjänster enkelt och effektivt.

    Läs mer om Selfcare längre ner på sidan. 

  • Integration Services – Easit

    För företag med komplexa kommunikations­lösningar.

    Läs mer om Integration Services längre ner på sidan. 

Tele2 Work

Tele2 Work är vår självserviceportal som gör det enkelt för administratörer att hantera företagets mobila abonnemang på ett ställe, dygnet runt. Portalen låter användare hantera och betala sina fakturor samt ha koll på användning av mobiltelefoni och mobila bredband. Medarbetare kan bland annat se sin förbrukning, köpa mer data, se abonnemangsuppgifter samt hantera SIM-kort.

Använd Tele2 Work från din dator eller ladda ner som app från App Store eller Google Play. Om du redan har ett privat konto i Mitt Tele2 behöver du inte registrera dig på nytt, då kan du logga in direkt.

Tele2 Service Online

TSO är Tele2s egenutvecklade självserviceportal för telefoni- och datanättjänster. Den ger dig full kostnads- och produktkontroll och möjlighet att sköta administrationen i realtid - en lösning som är unik inom IT- och telekombranschen.

TSO kan användas av både administratörer för att hantera avtal, kontaktinformation och fakturor, samt av slutanvändare för att se information om abonnemang, datapaket och förbrukning av mobildata. Som administratör kan du enkelt hämta statistik och får en överskådlig bild av hela ditt företags engagemang hos oss. 

TSO Integratör är för dig som tidigare har haft integratörstjänster från TDC. 

Selfcare – för företag med ramavtal

Hantera företagets telefoni- och datatjänster enkelt och effektivt. Med Selfcare kan du hantera fakturor, göra beställningar samt se status för nybeställningar, ändringar och felanmälningar. Tjänsten är kostnadsfri, kräver inga installationer och du har säker åtkomst dygnet runt. Om ni har ramavtal och vill ha tillgång till Selfcare kan ni använda direktanmälan eller fylla i anmälningsblanketten

För support för Selfcare hänvisar vi dig att kontakta ert företags kundservice-representant. Vi erbjuder också utbildning via distans eller på plats mot en avgift. Utbildning bokas enkelt med er säljare.

Villkor för selfcare (pdf)

Anmälningsblankett för Selfcare

Användarhandbok

Integration Services
– Easit

Självservice för företag som har KST-tjänster eller en avancerad växellösning hos Tele2.

Integration Services gör det möjligt att på ett smidigt sätt skapa och uppdatera ärenden, följa ärendets status och åtgärder samt administrera kontaktpersoner.

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som gäller utökning och ändringar av era befintliga tjänster. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta telefoniansvarig på ditt företag.

Vi har ett antal kundportaler som du som kund med administratörsrättigheter har tillgång till:

  • Tele2 Work – för telefoniansvariga och medarbetare med företagsabonnemang
  • TSO (Tele2 Service Online) – för operatörskunder
  • Selfcare – för företag med ramavtal
  • Integration services – för företag med komplexa kommunikationslösningar

Behöver du komma i kontakt med oss?

Information och hjälp som rör våra tjänster hittar du i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter.