• Hem
  • Självservice

Självservice­tjänster hos Tele2

Våra självservicetjänster gör det enklare för dig att hantera och administrera era abonnemang och kommunikationstjänster.

  • Tele2 Work

    Självserviceportalen för medarbetare med företagsabonnemang och telefoniansvariga på företaget.

    Läs mer om Tele2 Work längre ner på sidan.

  • TSO

    Tele2 Service Online – Kundportal för företag som har tidigare haft tjänster från TDC.

    Läs mer om TSO längre ner på sidan. 

  • Selfcare

    För företag med ramavtal. Hantera företagets telefoni- och datatjänster enkelt och effektivt.

    Läs mer om Selfcare längre ner på sidan. 

  • Integration Services – Easit

    För företag med komplexa kommunikations­lösningar.

    Läs mer om Integration Services längre ner på sidan. 

Är du tidigare kund hos TDC?

Då har du fortsatt tillgång till dina kundportaler via Tele2.

Tele2 Work

Tele2 Work är vår självserviceportal för telefoniansvariga och medarbetare med företagsabonnemang. Tele2 Work gör det enkelt för administratörer att hantera företagets mobila abonnemang på ett ställe, dygnet runt. Portalen ger en helhetsbild över fakturor samt användning av mobiltelefoni och mobila bredband. Medarbetare kan bland annat se sin förbrukning, köpa mer data, se abonnemangsuppgifter samt hantera SIM-kort.

Använd Tele2 Work från din dator eller ladda ner som app från App Store eller Google Play. Om du redan har ett privat konto i Mitt Tele2 behöver du inte registrera dig på nytt, då kan du logga in direkt.

TSO – Tele2 Service Online

Tele2 Service Online (TSO) är kundportalen för företag som tidigare hade tjänster från TDC. I TSO kan du se fakturor, göra beställningar, felanmälan samt hitta information om de operatörstjänster som levereras. TSO kan användas av både administratörer för att hantera avtal, kontaktinformation och fakturor, samt av slutanvändare för att se information om sina abonnemang, datapaket och förbrukning av mobildata.

För kunder med Tele2 Växel kan TSO bland annat användas för att administrera växelanknytningar, aktiverade tjänster, se fakturor, beställa nya tjänster samt göra felanmälningar.

Selfcare – för företag med ramavtal

Hantera företagets telefoni- och datatjänster enkelt och effektivt. Med Selfcare kan du hantera fakturor, göra beställningar samt se status för nybeställningar, ändringar och felanmälningar. Tjänsten är kostnadsfri, kräver inga installationer och du har säker åtkomst dygnet runt. Om ni har ramavtal och vill ha tillgång till Selfcare kan ni använda direktanmälan eller fylla i anmälningsblanketten

För support för Selfcare hänvisar vi dig att kontakta ert företags kundservice-representant. Vi erbjuder också utbildning via distans eller på plats mot en avgift. Utbildning bokas enkelt med er säljare.

Integration Services
– Easit

Självservice för företag som har KST-tjänster eller en avancerad växellösning hos Tele2.

Integration Services gör det möjligt att på ett smidigt sätt skapa och uppdatera ärenden, följa ärendets status och åtgärder samt administrera kontaktpersoner.

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som gäller utökning och ändringar av era befintliga tjänster. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta telefoniansvarig på ditt företag.

Vi har ett antal kundportaler som du som kund med administratörsrättigheter har tillgång till:

  • Tele2 Work – för telefoniansvariga och medarbetare med företagsabonnemang
  • TSO (Tele2 Service Online) – för operatörskunder
  • Selfcare – för företag med ramavtal
  • Integration services – för företag med komplexa kommunikationslösningar