Kontakta oss

Vanliga frågor och svar

Hur gör RAM- och andra avtalskunder?

Vänligen kontakta telefoni- eller dataansvarig på ditt företag för support.

Hur överlåter jag ett abonnemang?

Här har vi samlat alla dokument och blanketter för överlåtelse.

Överlåtelse

Jag behöver spärra mitt abonnemang

Efter ordinarie öppettider kan du alltid ringa numren här nedan (välj knappval 1) för att spärra ditt abonnemang/SIM-kort.

 

Ring oss

Information och hjälp som rör våra tjänster och produkter hittar du i vår Supportsektion. Använd sök-funktionen för att snabbt hitta det du letar efter.

För företag/organisationer med RAM-avtal eller annat avtal med Tele2: Vänligen kontakta telefoni- eller dataansvarig på ditt företag för support.

För övriga företagskunder:

Öppetider  
Måndag - Fredag 08:00-18:00
Lördag - Söndag Stängt
   
Telefonnummer  
Inom Sverige 0200-23 23 23
Från utlandet +46 772 23 23 23
kvinna i öknen

Skicka mejl

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar.

Vad gäller ärendet?

Vad är din fråga?

Aktivera mitt SIM-kort

Du som har ett mindre företag kan snabbt och enkelt aktivera ditt SIM-kort genom att logga in på Tele2 Work.

Adressändring

Du kan enkelt ändra fakturaadress genom att logga in i Tele2 Work och sedan gå till Fakturor > Hantera fakturering.

Avsluta abonnemang

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

Köpa extra data

Du kan enkelt köpa extra data mot en engångskostnad på din faktura. Skicka SMS-kod enligt nedan till 72661 (pris exkl. moms): 

- EUGB1 = 1 GB för 79 kr
- EUGB3 = 3 GB för 189 kr
- EUGB15 = 15 GB för 379 kr

För att se aktuell datamängd skicka ”DATA” till 72661. Du som har ett mindre företag kan även se denna information i Tele2 Work.

Nytt abonnemang/ny telefon

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 eller så beställer du via vår webshop.

Låsa upp min telefon

Vill du som har ett mindre företag låsa upp din telefon så kontaktar du vår kundservice på 0200-23 23 23.

PIN- och PUK-kod

Klicka här för att läsa om hur du tar reda på din PIN- eller PUK-kod.

Betala med autogiro eller pdf-faktura

Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

Fakturafrågor

Behöver du fakturauppgifter? 
Du som har ett företag kan genom att lägga till ditt abonnemang till ditt Tele2 Work-konto se dina fakturor från 6 månader tillbaka. Det kan ta 2-3 dagar från det att du betalar till du kan se att fakturan är betald.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Ställa en annan fråga

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

e-SIM

De vanligaste frågorna kring hur man kommer igång med e-SIM besvaras på vår supportsida om e-SIM. Har du fler frågor så ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23

Teknisk support

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida.

Överlåtelser

Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang för mobiltelefoni, mobilt bredband eller Företagssvar till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett

Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Nytt abonnemang/ny telefon

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 eller så beställer du via vår webshop.

Låsa upp modem/router

Du kan enkelt beställa din upplåsningskod här.

Adressändring

Du kan enkelt ändra fakturaadress genom att logga in i Tele2 Work och sedan gå till Fakturor > Hantera fakturering.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Dataförbrukning

Du kan snabbt få veta hur mycket datamängd du förbrukat genom att skicka ett meddelande med texten "DATA" till 72661 från sms-applikationen i ditt mobila bredband. Besök vår sida "Fyll på data" för att enkelt beställa extra data om du har använt upp den mängd som ingår i ditt abonnemang.

Du som har ett mindre företag kan även se denna information i Tele2 Work.

Betala med autogiro eller pdf-faktura

Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

Fakturafrågor

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Avsluta abonnemang

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

Ställa en annan fråga

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Teknisk support

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida

Överlåtelser

Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Adressändring

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Betala med autogiro eller PDF-faktura

Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

Fakturafrågor

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Avsluta tjänst/produkt

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

Ställa en annan fråga

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Teknisk support

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida.

Överlåtelser

Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Adressändring

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Betala med autogiro eller PDF-faktura

Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

Fakturafrågor

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Avsluta tjänst/produkt

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

Teknisk support

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida.

Överlåtelser

Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Avsluta abonnemang - Tele2 Växel

Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj abonnemangsfrågor och växeltjänster.

Överlåtelse abonnemang

Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang kopplat till Tele2 växel till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

Både frånträdande och tillträdande kund behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

Växeltjänsten på mobilabonnemanget kommer avslutas i samband med överlåtelsen.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Aktivera mobilapplikation - Tele2 Växel

Du kan enkelt aktivera mobilapplikationen för Tele2 Växel genom att följa anvisningarna i manualen "Kom igång-guide - Tele2 Växel".

Betala med autogiro eller pdf-faktura

Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

Fakturafrågor

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Ställa en annan fråga

Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

Överlåtelse av växeltjänst

Det går utmärkt att överlåta ett Tele2 växel-avtal till ett annat företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett för växeltjänsten.

Både frånträdande och tillträdande kund behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras.

Vill ni i och med detta överlåta mobilabonnemangen och/eller Företagssvar också så behöver ni även skicka in överlåtelseblankett för mobilabonnemangen.

Bilagor

Giltiga filtyper är: gif, jpg, png och pdf. Den totala maxstorleken är 3MB.
Filen du försöker lägga till är större än 3MB Filen du försöker lägga till har fel filtyp

Aktivera ny växeltjänst

Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

Aktivera ny användare

Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

Adressändring

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

Skicka mejl

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar.

Tack!

Ditt meddelande är nu skickat!

Ställ en ny fråga

Skicka mejl

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar.

Hoppsan!

Något gick fel när, försök igen eller ring kundservice på: 0200-23 23 23.

Försök igen

Relaterade artiklar