KONTAKTA KUNDSERVICE
Är du kund hos Tele2 Företag? Kontakta oss via denna sida eller besök vår supportsektion för att söka svar på din fråga.
Ring oss
För att spärra ditt abonnemang, ring oss på telefon 90 444. Efter kontorstid kan du mejla oss via mejlformuläret nedan, där du väljer kategori Mobiltelefoni och Spärra SIM-kort/abonnemang.
Öppettider Måndag - Fredag: 08:00-18:00 Lördag - Söndag: Stängt
För att undvika telefonkö rekommenderar vi att du kontaktar oss mellan kl. 12.00-15.00 på vardagar.
Telefonnummer Inom Sverige: 90 444 Från utlandet: +46 772 23 23 23
Ring oss
För att spärra ditt abonnemang, ring oss på telefon 90 444. Efter kontorstid kan du mejla oss via mejlformuläret nedan, där du väljer kategori Mobiltelefoni och Spärra SIM-kort/abonnemang.
Öppettider Måndag - Fredag: 08:00-18:00 Lördag - Söndag: Stängt
För att undvika telefonkö rekommenderar vi att du kontaktar oss mellan kl. 12.00-15.00 på vardagar.
Telefonnummer Inom Sverige: 90 444 Från utlandet: +46 772 23 23 23
Hur kan vi hjälpa dig?
Information och hjälp som rör våra tjänster och produkter hittar du i vår Supportsektion. Använd kategorierna eller sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter, ring oss på telefonnummer 90 444 eller kontakta oss via mejlformuläret nedan.
Arbetar du på ett företag/organisation med ramavtal eller annat avtal med Tele2? Ta i första hand kontakt med telefoni- eller dataansvarig hos er för vidare hjälp och support.
Behöver du rådgivning kring ditt val av tjänster och produkter eller vill prata med en säljare? Fyll i formuläret eller boka personligt möte här.
Hur kan vi hjälpa dig?
Information och hjälp som rör våra tjänster och produkter hittar du i vår Supportsektion. Använd kategorierna eller sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter, ring oss på telefonnummer 90 444 eller kontakta oss via mejlformuläret nedan.
Arbetar du på ett företag/organisation med ramavtal eller annat avtal med Tele2? Ta i första hand kontakt med telefoni- eller dataansvarig hos er för vidare hjälp och support.
Behöver du rådgivning kring ditt val av tjänster och produkter eller vill prata med en säljare? Fyll i formuläret eller boka personligt möte här.
Mejla oss
Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar.
Om du behöver spärra ditt abonnemang efter kontorstid, välj kategori Mobiltelefoni och därefter Spärra SIM-kort/abonnemang i menyn nedan. Om du behöver spärra ditt abonnemang under kontorstid, ring oss på telefon 90 444.
Vad är din fråga?
Vanliga frågor
Var vänder sig Tele2s avtalskunder för hjälp?
Arbetar du på ett företag eller i en organisation som har Tele2 Företag som leverantör för telefoni och telekom, börja med att kontakta telefoni- eller dataansvarig på ditt företag för hjälp och support. Är du involverad i samarbetet med Tele2 Företag så börja med att kontakta er kundansvarige eller logga in i självserviceportalen TSO där du kan sköta administration av era tjänster i realtid, felamäla och få kontakt med rätt serviceteam.
Hur överlåter jag ett abonnemang?
Här har vi samlat alla dokument och blanketter för överlåtelse.
Jag behöver spärra mitt abonnemang
Efter ordinarie öppettider kan du spärra ditt SIM-kort genom att fylla i kontaktformuläret ovan. Välj Mobiltelefoni och Spärra SIM-kort/abonnemang i menyn.
Du behöver själv stöldanmäla din mobiltelefon hos polisen.