FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandeSIMFyll på dataMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorVarför Tele2 FöretagHållbarhetHållbarhet och telekomCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetRapport: Det hållbara företagandetMöt Tele2s hållbarhetschefOm Tele2s arbete med hållbarhetKunskap och insikterKundcaseRapporterGuiderHandböckerWebcastsWhitepapers och tillämpningarKundpaneler och eventSäkerhetsbloggenObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företag5G för företagetDet hybrida arbetslivetOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenGör vår behovsanalysTräffa oss i Almedalen
Credit: Mxi Art, Unsplash
Credit: Mxi Art, Unsplash

RAPPORTER

Ta del av insikterna från våra undersökningar och rapporter.

Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag
Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag
Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag
Framsida rapport Se kunden kundupplevelser Tele2 Företag

Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare

Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn?

För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Här tar vi reda på vilka kontaktvägar som faktiskt används, vilka som föredras samt hur medborgare och konsumenter ser på digitala hjälpmedel i allmänhet.

Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner, önskar och tycker om service och support generellt, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.

Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare

Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn?

För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Här tar vi reda på vilka kontaktvägar som faktiskt används, vilka som föredras samt hur medborgare och konsumenter ser på digitala hjälpmedel i allmänhet.

Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner, önskar och tycker om service och support generellt, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.

Det hållbara företagandet

På Tele2 Företag vill vi hjälpa våra kunder till ett mer hållbart företagande, både genom insikter och genom tjänster och lösningar som kan bidra. Som en del i detta arbete har vi, i samarbete med Kantar Sifo, i september 2021 släppt en rapport där 400 beslutsfattare från olika branscher och företagsstorlekar har fått svara på frågor om hållbarhetsarbete både i den egna verksamheten och i stort.

Undersökningen visar många glädjande resultat: att hållbarhet är en integrerad och självklar del hos majoriteten av företag, att det ses som en möjliggörare för tillväxt och affärsnytta, att företagens fokus på hållbarhet kommer att öka och mycket mer.

Det hållbara företagandet

På Tele2 Företag vill vi hjälpa våra kunder till ett mer hållbart företagande, både genom insikter och genom tjänster och lösningar som kan bidra. Som en del i detta arbete har vi, i samarbete med Kantar Sifo, i september 2021 släppt en rapport där 400 beslutsfattare från olika branscher och företagsstorlekar har fått svara på frågor om hållbarhetsarbete både i den egna verksamheten och i stort.

Undersökningen visar många glädjande resultat: att hållbarhet är en integrerad och självklar del hos majoriteten av företag, att det ses som en möjliggörare för tillväxt och affärsnytta, att företagens fokus på hållbarhet kommer att öka och mycket mer.

Det hybrida arbetslivet

Efter ett omvälvande år med pandemi och en snabb omställning till nya arbetssätt, har distansarbetet nu blivit vardag. Under våren såg vi flera positiva effekter av det ändrade arbetssättet. Men hur såg det ut ett halvår senare?

I november 2020 genomförde vi i samarbete med Kantar Sifo vår tredje undersökning om distansarbete och hur pandemin har påverkat vårt sätt att arbeta. Dels för att reflektera över vilka trender vi har sett, men också för att blicka framåt och titta närmare på de effekter som kommer att bestå.

Det hybrida arbetslivet

Efter ett omvälvande år med pandemi och en snabb omställning till nya arbetssätt, har distansarbetet nu blivit vardag. Under våren såg vi flera positiva effekter av det ändrade arbetssättet. Men hur såg det ut ett halvår senare?

I november 2020 genomförde vi i samarbete med Kantar Sifo vår tredje undersökning om distansarbete och hur pandemin har påverkat vårt sätt att arbeta. Dels för att reflektera över vilka trender vi har sett, men också för att blicka framåt och titta närmare på de effekter som kommer att bestå.

Nya arbetssätt i pandemins spår

Coronapandemin har förändrat sättet vi lever och arbetar och under 2020 behövde vi alla snabbt ställa om för att hantera de nya utmaningarna. När allt fler jobbar hemifrån ökar kraven både på arbetsgivare och operatörer för att medarbetarna ska kunna ta del av obegränsad kommunikation både från kontoren och hemifrån.

Under 2020 undersökte vi med hjälp av Kantar Sifo hur svenskarna upplevde sin arbetsgivares it-tjänster, hur mobiliteten i tjänsterna fungerade och om olika aspekter kring distansarbete - innan och under pandemin. 

Nya arbetssätt i pandemins spår

Coronapandemin har förändrat sättet vi lever och arbetar och under 2020 behövde vi alla snabbt ställa om för att hantera de nya utmaningarna. När allt fler jobbar hemifrån ökar kraven både på arbetsgivare och operatörer för att medarbetarna ska kunna ta del av obegränsad kommunikation både från kontoren och hemifrån.

Under 2020 undersökte vi med hjälp av Kantar Sifo hur svenskarna upplevde sin arbetsgivares it-tjänster, hur mobiliteten i tjänsterna fungerade och om olika aspekter kring distansarbete - innan och under pandemin. 

Data om data

Rapporten data om data är framtagen för att se hur vårt sätt att arbeta, surfa, roama, resa, samtala och sms:a har förändrats av pandemins intåg.

Vi vet att behovet av mobilkommunikation är större än någonsin och att kravet på oss operatörer att allt ska fungera aldrig har varit större. Om vi förstår hur företagen använder våra tjänster kan vi lättare hitta lösningar som passar just deras behov.

Data om data

Rapporten data om data är framtagen för att se hur vårt sätt att arbeta, surfa, roama, resa, samtala och sms:a har förändrats av pandemins intåg.

Vi vet att behovet av mobilkommunikation är större än någonsin och att kravet på oss operatörer att allt ska fungera aldrig har varit större. Om vi förstår hur företagen använder våra tjänster kan vi lättare hitta lösningar som passar just deras behov.