Obegränsade kundupplevelser
Våra lösningar skapar skillnader för dig, dina kunder - och dina kunders kunder

När det handlar om sekunder - eller om att se kunder
Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder. De kundupplevelser du skapar är ofta minst lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer - oavsett om det handlar om smarta betalningslösningar, tillgång till sjukvård när patienten behöver det eller bemötandet hos företagets kundtjänst. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundupplevelser i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen. Här får du möta några av våra kunder - och höra hur våra lösningar har gjort skillnad för deras kunder.
Så förbereder du dig för framtidens digitala kundmöte
I en uppkopplad värld är det kundens behov av smidiga tjänster som styr. Det gäller även i nästa steg när tekniker som AI, VR och nästa generations 5G-nät snabbt förändrar förutsättningarna för digitala möten – och synen på vad som alls är ett ”möte”.
Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare
Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn? För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner och önskar om service och support, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.
Ny teknik räddar liv
När olyckan är framme kan hjälpen komma från luften. Everdrone tar vid i situationer där varje sekund räknas, där det handlar om att agera och vara på plats blixtsnabbt, och där de traditionella blåljusföretagen inte räcker till.
Med autonoma drönare och uppkoppling via mobilnätet flyger Everdrone ut medicinsk utrustning till människor i nöd. Målet är att bidra med samhällsnytta – och hjälpa sina kunder att rädda liv.

Enkelt och bekvämt från butik till slutkund
Att erbjuda kontroll och bekvämlighet för kunden är kärnan i lösningen för Budbees klimatsmarta och kunddrivna leveranser. Här är det kunderna som väljer allt från tid och plats till typ av leverans.
Resultatet blir en logistiklösning som skapar transparens och enkelhet för både konsumenter och e-handlare – där IoT från Tele2 lägger grunden.

En tryggare vardag för krögaren
Tingstad förser restauranger och andra delar av livsmedelsbranschen med stora delar av den utrustning de behöver för den löpande driften.
Sedan en tid tillbaka utnyttjar man även IoT-teknik för att erbjuda kunderna temperaturkontroll i livsmedelshanteringen, något som bidrar till både energibesparingar och mindre oro.

Tekniken gör vården mer tillgänglig
Robotar, uppkopplade ambulanser och videomöten med läkare. Vården har redan börjat revolutioneras tack vare digitaliseringen. I nästa steg flyttar sjukvården till hemmet och ambulanser blir rullande akutmottagningar.
Här får du läsa mer om hur ny teknik förändrar sjukvården och gör den mer tillgänlig för alla.

Tele2 vinner empatipris
Tele2 har utsetts till Sveriges mest empatiska telekombolag, enligt tävlingen Empati Gran Prix som baseras på Kundempati Index, där 4 000 kunder har fått betygsätta 46 olika företag. – Kunden är något vi alla har gemensamt oavsett vad man jobbar med, och vi har tagit stora steg genom att fokusera på kundupplevelsen genom hela bolaget, inte bara kundservice. Vi samarbetar över avdelningstränserna, och det leder till att kunderna uppfattar oss som pålitliga och empatiska, säger Malin Anglert, Director Customer Operations på Tele2. I artikeln Det empatiska företagandet får du veta mer om kopplingen mellan kundempati och framgång hos ett företag.Digitala kommunikationslösningar skapar bättre kundupplevelser
Bredband
Driftsäker, snabb och stabil uppkoppling för ditt företag i vårt kraftfulla bredbandsnät gör att du alltid kan vara tillgänglig för dina kunder.
Företagsväxel
Att vara tillgänglig för kunderna kan vara en avgörande faktor för verksamheten. Med våra skalbara och digitala växellösningar får dina kunder alltid rätt bemötande.
It-säkerhet
Digitalisering ökar säkerhetskraven. Skydda dina kunders data mot cyberattacker och andra risker med våra stabila och skalbara säkerhetslösningar.
Digitala möten
Gör företagets digitala kundmöten lika effektiva och produktiva som de fysiska. Att medarbetare och kunder befinner sig på olika platser är inget hinder med våra användarvänliga mötestjänster.
Internet of Things
IoT innebär stora möjligheter att låta uppkopplade enheter, produkter och tjänster bli en viktig del av verksamheten och den kundupplevelse som erbjuds.
SMS-tjänster
Gör kundkommunikationen mer personlig - skicka snabbt och säkert ut dina globala och lokala meddelanden från datorn till dina kunder med våra kostnadseffektiva och pålitliga SMS-tjänster.
Contact Center
En bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Våra contact center-lösningar ger dig alla funktiner du behöver för att möta kundernas förväntningar.
5G
5G innebär obegränsade möjligheter för nya teknologier, innovationer och den fortsatta utvecklingen av framtidens samhälle. Hur kan 5G skapa bättre kundupplevelser i din verksamhet?

Vi möter dina kunders hållbarhetskrav
Visste du att Tele2 är det första bolaget i Sverige och ett av de 50 första globalt att få våra nettonoll-mål godkända av SBTi? Koncernens totala koldioxidutsläpp har minskats med över 90 procent, eller 45 000 ton om året. Vi utnyttjar 100 % förnybar energi och klimatkompenserar alla övriga utsläpp. Vår ambition är att vara ledande inom hållbarhet och målet är att uppnå nettonoll-utsläpp i vår värdekedja år 2035. Du och dina kunder kan vara helt trygga med att era hållbarhetsmål aldrig äventyras i något avseende med Tele2 Företag som leverantör.
Så kan du skapa bättre kundupplevelser för ditt företag
Hos Tele2 Företag finns digitala kommunikationslösningar som kan bidra till att öka kundupplevelsen för just din verksamhet. Läs mer om våra lösningar för din bransch eller sektor här.Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.