Obegränsade kundupplevelser

Våra lösningar skapar skillnader för dig, dina kunder - och dina kunders kunder
En man med brunt hår och skägg klädd i roströd skjorta och blå t-shirt under står vid en butiksdisk. Han är fotograferad framifrån och framför honom står en kvinna med långt ljust hår i tofs, som är klädd i blå skjorta. Hon är något suddig och fotograferad bakifrån. Bakom mannen syns en butiksmiljö med kläder som hänger på galgar på ett klädställ. Mannen håller fram en kortmaskin mot kvinnan.
Leende man pratar i telefon på gatan, klädd i kavaj, skjorta och byxor. Flera andra personer i något suddig bakgrund.

När det handlar om sekunder - eller om att se kunder

Det viktigaste för ett framgångsrikt företag är nöjda kunder. De kundupplevelser du skapar är ofta minst lika viktiga som de produkter och tjänster du säljer - oavsett om det handlar om smarta betalningslösningar, tillgång till sjukvård när patienten behöver det eller bemötandet hos företagets kundtjänst. Vi på Tele2 Företag har en lång erfarenhet av att hjälpa organisationer att skapa lösningar för kundupplevelser i världsklass. Vi ger dig möjlighet att skapa upplevelser som kunderna kommer ihåg – tillsammans med en trygg samarbetspartner som hjälper dig varje steg på vägen. Här får du möta några av våra kunder - och höra hur våra lösningar har gjort skillnad för deras kunder.
Ung man tittar ut över en gata i solnedgång. Han har mörkt kort hår och är klädd i blå t-shirt samt ett svart halsband. Han är fotograferad snett bakifrån med suddiga hus och bilar i bakgrunden.

Så förbereder du dig för framtidens digitala kundmöte

I en uppkopplad värld är det kundens behov av smidiga tjänster som styr. Det gäller även i nästa steg när tekniker som AI, VR och nästa generations 5G-nät snabbt förändrar förutsättningarna för digitala möten – och synen på vad som alls är ett ”möte”.
Närbild snett framifrån på en man med rött hår och skägg som sitter framför en datorskärm. Han har en mörkblå tröja och röd skjorta under. Han har ett headset på huvudet och ler och ser ut att prata i telefon. I bakgrunden syns ett kontorslandskap med skrivbord och datorer.

Se kunden - en rapport om dialogen med kunder och medborgare

Tekniken gör stora framsteg - men är vi redo att låta en chattbot eller ett AI-baserat verktyg vara det vi möter när vi kontaktar ett företag eller en aktör inom den offentliga sektorn? För att ta reda på det har vi tagit fram rapporten Se kunden. Vi vill genom denna rapport dela med oss av vad konsumenter och medborgare känner och önskar om service och support, samt förmedla vad en utvald grupp av beslutsfattare planerar kring området framöver. Allt för att bidra till mer förståelse, insikter och inspiration kring hur vi alla kan utveckla kommunikationen med kunder och medborgare i ert företag eller organisation.

Ny teknik räddar liv

När olyckan är framme kan hjälpen komma från luften. Everdrone tar vid i situationer där varje sekund räknas, där det handlar om att agera och vara på plats blixtsnabbt, och där de traditionella blåljusföretagen inte räcker till.

Med autonoma drönare och uppkoppling via mobilnätet flyger Everdrone ut medicinsk utrustning till människor i nöd. Målet är att bidra med samhällsnytta – och hjälpa sina kunder att rädda liv.

En man med brunt hår och skägg klädd i roströd skjorta och blå t-shirt under står vid en butiksdisk. Han är fotograferad framifrån och framför honom står en kvinna med långt ljust hår i tofs, som är klädd i blå skjorta. Hon är något suddig och fotograferad bakifrån. Bakom mannen syns en butiksmiljö med kläder som hänger på galgar på ett klädställ. Mannen håller fram en kortmaskin mot kvinnan.
Enkelt och bekvämt från butik till slutkund

Att erbjuda kontroll och bekvämlighet för kunden är kärnan i lösningen för Budbees klimatsmarta och kunddrivna leveranser. Här är det kunderna som väljer allt från tid och plats till typ av leverans.

Resultatet blir en logistiklösning som skapar transparens och enkelhet för både konsumenter och e-handlare – där IoT från Tele2 lägger grunden.

En tryggare vardag för krögaren

Tingstad förser restauranger och andra delar av livsmedelsbranschen med stora delar av den utrustning de behöver för den löpande driften.

Sedan en tid tillbaka utnyttjar man även IoT-teknik för att erbjuda kunderna temperaturkontroll i livsmedelshanteringen, något som bidrar till både energibesparingar och mindre oro.

Tekniken gör vården mer tillgänglig

Robotar, uppkopplade ambulanser och videomöten med läkare. Vården har redan börjat revolutioneras tack vare digitaliseringen. I nästa steg flyttar sjukvården till hemmet och ambulanser blir rullande akutmottagningar.

Här får du läsa mer om hur ny teknik förändrar sjukvården och gör den mer tillgänlig för alla.

Tele2 vinner empatipris

Tele2 har utsetts till Sveriges mest empatiska telekombolag, enligt tävlingen Empati Gran Prix som baseras på Kundempati Index, där 4 000 kunder har fått betygsätta 46 olika företag. – Kunden är något vi alla har gemensamt oavsett vad man jobbar med, och vi har tagit stora steg genom att fokusera på kundupplevelsen genom hela bolaget, inte bara kundservice. Vi samarbetar över avdelningstränserna, och det leder till att kunderna uppfattar oss som pålitliga och empatiska, säger Malin Anglert, Director Customer Operations på Tele2. I artikeln Det empatiska företagandet får du veta mer om kopplingen mellan kundempati och framgång hos ett företag.

Digitala kommunikationslösningar skapar bättre kundupplevelser

Bredband

Driftsäker, snabb och stabil uppkoppling för ditt företag i vårt kraftfulla bredbandsnät gör att du alltid kan vara tillgänglig för dina kunder.

Läs om bredband

Företagsväxel

Att vara tillgänglig för kunderna kan vara en avgörande faktor för verksamheten. Med våra skalbara och digitala växellösningar får dina kunder alltid rätt bemötande.

Läs om Tele2 Växel

It-säkerhet

Digitalisering ökar säkerhetskraven. Skydda dina kunders data mot cyberattacker och andra risker med våra stabila och skalbara säkerhetslösningar.

Läs om it-säkerhet

Digitala möten

Gör företagets digitala kundmöten lika effektiva och produktiva som de fysiska. Att medarbetare och kunder befinner sig på olika platser är inget hinder med våra användarvänliga mötestjänster.

Läs om mötestjänster

Internet of Things

IoT innebär stora möjligheter att låta uppkopplade enheter, produkter och tjänster bli en viktig del av verksamheten och den kundupplevelse som erbjuds.

Läs om IoT

SMS-tjänster

Gör kundkommunikationen mer personlig - skicka snabbt och säkert ut dina globala och lokala meddelanden från datorn till dina kunder med våra kostnadseffektiva och pålitliga SMS-tjänster.

Läs om sms-tjänster

Contact Center

En bra kundupplevelse börjar ofta med bemötandet hos företagets kundservice. Våra contact center-lösningar ger dig alla funktiner du behöver för att möta kundernas förväntningar.

Läs om Contact Center

5G

5G innebär obegränsade möjligheter för nya teknologier, innovationer och den fortsatta utvecklingen av framtidens samhälle. Hur kan 5G skapa bättre kundupplevelser i din verksamhet?

Läs om 5G

Vi möter dina kunders hållbarhetskrav

Visste du att Tele2 är det första bolaget i Sverige och ett av de 50 första globalt att få våra nettonoll-mål godkända av SBTi? Koncernens totala koldioxidutsläpp har minskats med över 90 procent, eller 45 000 ton om året. Vi utnyttjar 100 % förnybar energi och klimatkompenserar alla övriga utsläpp. Vår ambition är att vara ledande inom hållbarhet och målet är att uppnå nettonoll-utsläpp i vår värdekedja år 2035. Du och dina kunder kan vara helt trygga med att era hållbarhetsmål aldrig äventyras i något avseende med Tele2 Företag som leverantör.
En flerfilig gata i en storstad som kantas av trottoarer och höga kontorsbyggnader. Det är regnigt och blött på marken och börjar skymma. På gatan syns bilar och man ser människor som promenerar på trottoarerna.

Så kan du skapa bättre kundupplevelser för ditt företag

Hos Tele2 Företag finns digitala kommunikationslösningar som kan bidra till att öka kundupplevelsen för just din verksamhet. Läs mer om våra lösningar för din bransch eller sektor här.

Har du frågor om våra tjänster och produkter?

Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.

Boka rådgivning
Kontakta kundservice