FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

FÖRETAGSSVAR

Se innehåll och dokument

Här hittar du information om Företagssvar samt hur du ställer in er hälsningsfras och telefonsvarare. Längre ned på sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Vi har ingen särskild manual för Företagssvar, utan de inställningar du kan göra hittar du beskrivna på denna sida. 

Lyssna av ditt företags röstbrevlåda

  • Ring 333 och slå in pinkod följt av #

  • Meddelande med pinkod har skickats till dig i samband med att du anslöt dig till Företagssvar.

Ändra och aktivera ditt företags hälsningsfras

Din hälsningsfras är det hälsningsmeddelandet som spelas upp när andra ringer till ditt företag. Efter hälsningsmeddelandet kopplas samtalet vidare till mobiltelefonerna. 

  1. Logga in på foretagssvar.se med dina uppgifter. Ange din mejladress eller mobilnummer. 

Ändra hälsningsfras till Företagssvar

  1. Välj OrganisationRöstmeddelanden och sedan Nytt röstmeddelande

  2. Ange namnet på hälsningsfrasen i rutan Meddelandets namn. Här kan du även skriva en beskrivning för att du sedan lätt ska kunna hitta och aktivera meddelandet.

  3. Under Telefonnummer fyller du i ditt mobilnummer med +46 i början, utan första nollan (0). 

  4. Du kommer nu att bli uppringd på detta nummer. Följ anvisningarna och spela in en hälsningsfras eller välkomstmeddelande. Ett förslag på meddelande kan vara "Hej och välkommen till företag x. Vi tar strax emot ditt samtal"

Aktivera hälsningsfras till Företagssvar

  1. Välj Funktionsnummer, sedan Scheman

  2. Klicka sedan på det fasta telefonnumret som tillhör Företagssvar.

  3. Klicka på Lägg till ny schemapost.

  4. Döp händelsen till t.ex. Hälsningsfras.

  5. Bocka i rutan För alltid.

  6. Klicka på Meddelande och välj det meddelande som du vill aktivera. 

  7. Välj Spara

Saknar du inloggningsuppgifter kan du klicka på "Begär lösenord". Där skriver du in ditt mobilnummer med +46 och utan första nollan (0). 

Ändra och aktivera ditt företags gemensamma röstbrevlåda

Röstmeddelandet är företagets gemensamma telefonsvarare dit kunder blir kopplade om ingen på företaget kan svara. 

    1. Logga in på foretagssvar.se med dina uppgifter. Ange din mejladress eller mobilnummer. 

Ändra röstmeddelande

  1. Välj OrganisationRöstmeddelanden och sedan Nytt röstmeddelande

  2. Ange namnet på röstmeddelandet i rutan Meddelandets namn. Här kan du även skriva en beskrivning för att du sedan lätt ska kunna hitta och aktivera meddelandet. 

  3. Under Telefonnummer fyller du i ditt mobilnummer med +46 i början, utan första nollan (0). 

  4. Du kommer nu att bli uppringd på detta nummer. Följ anvisningarna och spela in ett röstmeddelande till telefonsvararen.

Aktivera nytt röstmeddelande till telefonsvararen

  1. Välj Funktionsnummer och sedan Group Inboxes

  2. Klicka sedan igen på Group Inboxes.  

  3. Under Greetings prompt, välj det meddelande som du tidigare har spelat in. 

  4. Nu är du klar. 

Kortkommandon

För att visa mobilnummer när du ringer ut. (Gäller tills du gör en ny inställning): 999901 LUR

För att visa fastnummer när du ringer ut. (Gäller tills du gör en ny inställning): 999902 LUR

För att logga in och ta emot samtal när någon ringer på ditt fastnummer: 999903 LUR

För att logga ut och sluta ta emot samtal när någon ringer på ditt fastnummer: 999904 LUR

Inkommande samtal via fastnummer

När du får ett inkommande samtal till mobilen via ditt fastnummer visas det inkommande numret efterföljt av # och de fyra sista siffrorna i ditt företags fastnummer.

Vilket nummer som syns när du ringer ut

Du kan välja om du vill visa ditt mobilnummer eller fastnummer när du ringer ut. Mobilnumret ligger som standardinställning, men det är enkelt att ändra med hjälp av kortkommandon, se ovan. 

Ansluta mobiler till Företagssvar

Kontakta kundservice om du vill ansluta mobiler eller har andra frågor om Företagssvar.