Tele2 Contact Center Trio
Effektiv kommunikation och bättre kundserviceSätt kundrelationerna i fokus
Tele2 Contact Center Trio hjälper företag och organisationer att snabbt och flexibelt anpassa sig till marknadens och kundernas krav. Med denna lösning är kundrelationerna alltid i fokus och organisationen ges möjlighet att leverera kundservice på absolut bästa möjliga sätt, samtidigt som den interna kommunikationen effektiviseras.
Medarbetarna får verktyg för att kunna arbeta tillsammans på ett enkelt och produktivt sätt, oavsett var de befinner sig fysiskt, utanför eller inom organisationens väggar.
Marknadens och kundernas krav på tillgänglighet och sätt att kommunicera förändras hela tiden och den snabba förändringstakten ställer stora krav på organisationers förmåga till anpassning, snabbhet och flexibilitet.
Genom att kundärenden alltid styrs till rätt person inom organisationen skapas en kostnadseffektiv ärendehantering och kunden får en smidig och positiv upplevelse i varje kontakt.

Skalbart och kundfokuserat gränssnitt
Tele2 Contact Center Trio är en flexibel, skalbar och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper dig att kommunicera snabbt och effektivt med dina kunder, oavsett metod och kanal. Lösningen är användarvänlig och funktionell för hela bolaget, men underlättar framför allt arbetet för telefonister och handläggare, där främsta fokus är att ge bästa tänkbara kundservice. Tele2 Contact Center Trio stödjer multipla kanaler som telefon, mejl, chatt och sociala medier . Det gör att agenten alltid kan hantera ärendet på samma enhetliga sätt, oavsett vilken kontaktväg kunden väljer. Dina kunder får alltid svar och slipper långa kötider.
Användarvänliga integrationer
Tele2 Contact Center Trio kan enkelt integreras med såväl telefonväxel som affärssystem som Salesforce, Microsoft Dynamics och Calabrio. Plattformen har ett flertal automatiserade funktioner, som chattbot och automatisk telefonist, vilket gör att medarbetarna får mer tid att fokusera på andra arbetsuppgifter. Koppling till CRM och ärendehanteringssystem minskar samtalstiderna och förbättrar den personliga servicen. Företaget uppfattas som mer professionellt genom att agenten automatiskt har tillgång till specifik kundinformation och kundhistorik direkt när samtalet besvaras.
Bättre service med kompetensstyrning
Tele2 Contact Center Trio använder kompetensstyrning för att säkerställa att alla former av inkommande kundkontakter tilldelas den resurs på företaget som är bäst lämpad att hantera ärendet. Detta garanterar en hög och effektiv service samt rätt nyttjande av personalens kompetens. Både telefonister och agenter har tillgång till all information i ett och samma system. Det underlättar när medarbetare behöver täcka upp för varandra t ex vid hög arbetsbelastning, udda arbetstider eller frånvaro. Det förenklar dessutom samarbetet mellan olika avdelningar inom organisationen, något som ökar effektiviteten.
Många smarta funktioner
Med Tele2 Contact Center Trio får du en stor mängd användbara funktioner som bidrar till att förenkla din arbetsdag. Några exempel är:- Kontakthistorik
- Kö i realtid och historik
- Video
- Återuppringning
- Chattbot och webbchatt
- Inloggning med BankID
- Integrationer med Tele2 Växel och Tele2 Service Online
- Single Sign On (SSO)
- Integration med Teams
- API
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.