TELE2 CONTACT CENTER TRIO
Effektiv kommunikation och bättre kundservice
Sätt kundrelationerna i fokus
Tele2 Contact Center Trio hjälper företag och organisationer att snabbt och flexibelt anpassa sig till marknadens och kundernas krav. Med denna lösning är kundrelationerna alltid i fokus och organisationen ges möjlighet att leverera kundservice på absolut bästa möjliga sätt, samtidigt som den interna kommunikationen effektiviseras.
Medarbetarna får verktyg för att kunna arbeta tillsammans på ett enkelt och produktivt sätt, oavsett var de befinner sig fysiskt, utanför eller inom organisationens väggar.
Tele2 Contact Center Trio hjälper företag och organisationer att snabbt och flexibelt anpassa sig till marknadens och kundernas krav. Med denna lösning är kundrelationerna alltid i fokus och organisationen ges möjlighet att leverera kundservice på absolut bästa möjliga sätt, samtidigt som den interna kommunikationen effektiviseras.
Medarbetarna får verktyg för att kunna arbeta tillsammans på ett enkelt och produktivt sätt, oavsett var de befinner sig fysiskt, utanför eller inom organisationens väggar.
Marknadens och kundernas krav på tillgänglighet och sätt att kommunicera förändras hela tiden och den snabba förändringstakten ställer stora krav på organisationers förmåga till anpassning, snabbhet och flexibilitet.
Genom att kundärenden alltid styrs till rätt person inom organisationen skapas en kostnadseffektiv ärendehantering och kunden får en smidig och positiv upplevelse i varje kontakt.
Marknadens och kundernas krav på tillgänglighet och sätt att kommunicera förändras hela tiden och den snabba förändringstakten ställer stora krav på organisationers förmåga till anpassning, snabbhet och flexibilitet.
Genom att kundärenden alltid styrs till rätt person inom organisationen skapas en kostnadseffektiv ärendehantering och kunden får en smidig och positiv upplevelse i varje kontakt.
Skalbart och kundfokuserat gränssnitt
Tele2 Contact Center Trio är en flexibel, skalbar och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper dig att kommunicera snabbt och effektivt med dina kunder, oavsett metod och kanal.
Lösningen är användarvänlig och funktionell för hela bolaget, men underlättar framför allt arbetet för telefonister och handläggare, där främsta fokus är att ge bästa tänkbara kundservice. Tele2 Contact Center Trio stödjer multipla kanaler som telefon, mejl, chatt och sociala medier .
Det gör att agenten alltid kan hantera ärendet på samma enhetliga sätt, oavsett vilken kontaktväg kunden väljer. Dina kunder får alltid svar och slipper långa kötider.
Skalbart och kundfokuserat gränssnitt
Tele2 Contact Center Trio är en flexibel, skalbar och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper dig att kommunicera snabbt och effektivt med dina kunder, oavsett metod och kanal.
Lösningen är användarvänlig och funktionell för hela bolaget, men underlättar framför allt arbetet för telefonister och handläggare, där främsta fokus är att ge bästa tänkbara kundservice. Tele2 Contact Center Trio stödjer multipla kanaler som telefon, mejl, chatt och sociala medier .
Det gör att agenten alltid kan hantera ärendet på samma enhetliga sätt, oavsett vilken kontaktväg kunden väljer. Dina kunder får alltid svar och slipper långa kötider.
Användarvänliga integrationer
Tele2 Contact Center Trio kan enkelt integreras med såväl telefonväxel som affärssystem som Salesforce, Microsoft Dynamics och Calabrio. Plattformen har ett flertal automatiserade funktioner, som chattbot och automatisk telefonist, vilket gör att medarbetarna får mer tid att fokusera på andra arbetsuppgifter.
Koppling till CRM och ärendehanteringssystem minskar samtalstiderna och förbättrar den personliga servicen. Företaget uppfattas som mer professionellt genom att agenten automatiskt har tillgång till specifik kundinformation och kundhistorik direkt när samtalet besvaras.
Användarvänliga integrationer
Tele2 Contact Center Trio kan enkelt integreras med såväl telefonväxel som affärssystem som Salesforce, Microsoft Dynamics och Calabrio. Plattformen har ett flertal automatiserade funktioner, som chattbot och automatisk telefonist, vilket gör att medarbetarna får mer tid att fokusera på andra arbetsuppgifter.
Koppling till CRM och ärendehanteringssystem minskar samtalstiderna och förbättrar den personliga servicen. Företaget uppfattas som mer professionellt genom att agenten automatiskt har tillgång till specifik kundinformation och kundhistorik direkt när samtalet besvaras.
Bättre service med kompetensstyrning
Tele2 Contact Center Trio använder kompetensstyrning för att säkerställa att alla former av inkommande kundkontakter tilldelas den resurs på företaget som är bäst lämpad att hantera ärendet. Detta garanterar en hög och effektiv service samt rätt nyttjande av personalens kompetens.
Både telefonister och agenter har tillgång till all information i ett och samma system. Det underlättar när medarbetare behöver täcka upp för varandra t ex vid hög arbetsbelastning, udda arbetstider eller frånvaro. Det förenklar dessutom samarbetet mellan olika avdelningar inom organisationen, något som ökar effektiviteten.
Bättre service med kompetensstyrning
Tele2 Contact Center Trio använder kompetensstyrning för att säkerställa att alla former av inkommande kundkontakter tilldelas den resurs på företaget som är bäst lämpad att hantera ärendet. Detta garanterar en hög och effektiv service samt rätt nyttjande av personalens kompetens.
Både telefonister och agenter har tillgång till all information i ett och samma system. Det underlättar när medarbetare behöver täcka upp för varandra t ex vid hög arbetsbelastning, udda arbetstider eller frånvaro. Det förenklar dessutom samarbetet mellan olika avdelningar inom organisationen, något som ökar effektiviteten.
Många smarta funktioner
Kontakthistorik
Ger agenten information om kundens tidigare kontakter med företaget, som när kunden hade kontakt senast, vem kunden pratade med och i vilken kanal.
Kö i realtid och historik
Ger en tydlig översikt över inkommande samtal till företaget och möjligheter att förbättra kundupplevelsen genom att följa upp alla kundkontakter.
Ärendeformulär
Möjlighet att skapa formulär där agenten kan markera vad ärendet gällde, för att kunna följa upp vad kunderna ringer in om i rapporter.
Ett gränssnitt
Det är enkelt och effektivt för medarbetarna att arbeta med alla ärenden i ett gemensamt gränssnitt, oavsett kanal. Med det användarvänliga webbaserade gränssnittet kommer ni snabbt igång på nya enheter och med nya medarbetare. Gränssnittet fungerar på både dator, mobil och via fast telefon och passar därför utmärkt för hybridarbetet.
Flerspråkig automatisk telefonist
Vidarekopplar automatiskt till rätt mottagare med möjlighet till språk på svenska, engelska, norska och danska. Möjliggör service dygnet runt och frigör tid till telefonisten att arbeta med annat.
Video
Möjlighet att starta videosamtal direkt via företagets hemsida eller under pågående röstsamtal. Tjänsten passar bra för att erbjuda kunden hjälp via skärmdelning eller om kunden vill visa något specifikt innehåll.
Återuppringning
Återuppringning, eller callback, kan aktiveras när exempelvis kön är lång eller tjänsten är stängd. Kunden behåller sin plats i kön men slipper vänta aktivt.
Chattbot och webbchat
Automatisk chatt för självbetjäning och snabb lösning av enklare frågor. Får kunden inte den hjälp de söker kan chatten sömlöst föras över till en agent tillsammans med konversationshistorik från chattboten. Agenterna kan löpande lägga till nya frågor och svar som chattbotten ska kunna hantera så att verksamheten kan arbeta proaktivt för att besvara kundens frågor. Agenterna kan ha flera chattar igång samtidigt, vilket möjliggör att ärendena kan hanteras mer effektivt.
Gästwebb
Möjlighet att publicera information om företagets anställda externt, för att minska trycket på telefonisterna. Kunderna kan skicka mejl och/eller SMS till anställda utan att veta den anställdas mejladress eller telefonnummer. Kunden kan även få möjlighet att söka på ärenden för att hitta rätt person på företaget och se dennes tillgänglighet.
Inloggning med BankID
Funktionen hjälper er att säkerställa att ni alltid pratar med rätt kund, vilket ökar säkerheten för både er och kunden.
Inspelning och medlyssning
Automatisk eller manuell aktivering, ljud- och skrivbordsinspelning med säkerhetsfunktioner för exempelvis kryptering och skydd mot manipulering.
Kundundersökningar
Genom att arbeta med kundundersökningar kan verksamheten kontinuerligt följa upp och förbättra verksamhetens kundservice och kundnöjdhet. Tele2 Contact Center - Trio kan integreras med kundundersökningstjänster som IndicateMe och Brilliant.
Visualisera och analysera
Växla upp analysarbetet genom att kombinera Tele2 Contact Center - Trios analysverktyg med andra viktiga mätpunkter i företagets BI-plattform, exempelvis kundnöjdhet, försäljningsdata eller orderflöden. Enkla visualiseringar gör det enkelt att följa upp, förstå och förbättra företagets kundkommunikation.
Med en grafisk översikt över totalkostnaden för företagets contact center, fördelat per tjänst, blir det enkelt för verksamheten att effektivisera och analysera användning av tjänsten. Du kan följa kötid, missade samtal och vad ett missat samtal kostar. Skapa egna rapporter och prenumerera på dessa via mejl.
Integration med Tele2 Växel och Tele2 Service Online
Integration mellan Contact Center-plattformen, Tele2 Service Online (TSO) och Tele2 Växel möjliggör en enklare arbetsdag.
TSO används för att skapa, ändra, se och ta bort användare och abonnemang/tjänster. Felanmäl, se fakturor, nätstatus och planerade arbeten.
Trio används av telefonister och agenter för att se information och sökord för användare. Innehåller företagskatalog och externa kontakter. Möjlighet att ta fram ljudfiler till företagets contact center och ha olika behörigheter för funktioner i plattformen.
Tele2 Växel används av företagets anställda för att se information och sökord för användare. Innehåller företagskatalog och externa kontakter. Möjlighet att ta fram ljudfiler till växeln och ha olika behörigheter för funktioner i plattformen.
Telefonist och agent
I Tele2 Contact Center Trio får både telefonister och agenter riktigt bra verktyg för att kunna arbeta effektivt och erbjuda bra kundkommunikation. Trio ger telefonist och agent möjlighet att arbeta samtidigt i samma gränssnitt.
I Trio kan agenter och telefonister arbeta med både telefonsamtal, mejl, chatt och sociala medier i samma användargränssnitt. Alla har kraftfulla samtalsfunktioner och tillgång till företagskatalogen med intelligenta sökfunktioner och realtidsstatus för sina kollegor.
Wallboard
Monitorera i realtid samt möjlighet att agera och presentera relevant information om agenter, avancerade svarsgrupper och telefonistgrupper. Kan visas på obegränsat antal skärmar där varje skärm kan visa unik information anpassad för en viss målgrupp.
Single Sign On (SSO)
SSO med Microsoft underlättar inloggning för användarna och säkerställer att endast behöriga personer kommer åt er kunddata.
Utringning
Utringningsverktyg för kontaktlistor och kampanjer med ett bestämt antal kontaktförsök per kund och uppdrag som körs samtidigt. Uppdragen kan styras efter kunskap hos agenten.
Microsoft Dynamics
Trio kan integreras med CRM 2016 och 365 och innebär att ärenden kan tilldelas de agenter som redan har en relation till den som ringer in. Kunddata används för att styra samtal till rätt avdelning, baserat på telefonnummer och mejladress. Agenten ser automatiskt kundinformation och får möjlighet att förbereda sig innan samtalet besvaras.
Workforce management
Möjlighet att arbeta med workforce management med det integrerade tillägget Calabrio Workforce Management för planering samt schemaläggning av telefonister och agenter.
Data manager
Trios unika verktyg för kunddatahantering hjälper er att uppfylla både GDPR-kraven och era egna krav för integritet. Verktyget hjälper er att definiera lagringstider och regler för kunddata i olika profiler, samt rensa och anonymisera kunddata automatiskt eller manuellt. Ni kan dessutom enkelt hämta ut historik över kundens interaktioner, röstinspelningar och chattmeddelanden.
Integration med Teams
Genom att integrera Teams med Trio kan agenterna se status för övriga medarbetare, samt samarbeta enkelt och effektivt med kollegor utanför contact centret.
API
Kan integreras med de flesta ärendehanteringssystem, kalenderservrar och närvarosystem.
Har du frågor om våra tjänster och produkter?
Behöver du rådgivning för att hitta rätt lösning för din verksamhet? Boka tid för möte med säljare i butik eller online, eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.
Om du redan är kund hos Tele2 Företag och behöver support eller service för dina tjänster ber vi dig kontakta kundservice.