Telefonilösningar för Länsförsäkringar

Läs vidare för att avropa eller få mer information om vårt erbjudande

Välkommen till Tele2 Företag

Vårt mål är att göra vardagen så enkel som möjligt för dig och dina kollegor. Genom valet av Tele2 Företag som leverantör av telekomtjänster ska du kunna fokusera på det viktigaste – din kärnverksamhet och dina kunder. Hos oss har du därför alltid en personlig kontakt som säkerställer att du enkelt kommer igång med dina tjänster. På den här sidan har vi samlat information om Länsförsäkringars ramavtal hos Tele2 Företag, inklusive kontaktuppgifter och andra detaljer som kan vara bra att veta om avtalet.

Kort om ramavtalet

I Länsförsäkringars ramavtal ingår följande tjänster:
  • Fast telefoni
  • Mobiltelefoni
  • Mobilt bredband
  • IoT
  • Hårdvara som mobiltelefoner, surfplattor och tillbehör
  • Tele2 Telemöte
  • Mobil som tjänst
  • Tilläggstjänster som Webbaserad nummerstyrning och Nummerstyrning via end-userportal

Fast telefoni

Fast telefoni är många fall grunden i företagets kommunikationslösning.

Tele2 Företag levererar driftsäker telefoni i Sverige, alltid med ambitionen att ge dig som kund flexibla lösningar till låga priser. Vår företagstelefoni är tillgänglig för en bred marknad som ett tryggt och säkert val med tillgång till ett flertal smarta tilläggstjänster. Vi erbjuder tjänster inom både traditionell telekom och IP-baserade lösningar.

Mobiltelefoni

Med mobiltelefoni kan du bygga en verksamhet som är tillgänglig och effektiv - oberoende av om ni väljer att arbeta på kontoret eller på distans.

Våra mobilabonnemang för företag är utformade specifikt efter verksamheters behov och erbjuder tjänster som ofta inte finns inkluderade i privata mobilabonnemang. 5G ingår utan extra kostnad och du ringer alltid fritt inom företaget i hela världen.

Mobilt bredband

Med mobilt bredband tar du enkelt ditt wifi med dig och är fri att jobba överallt där det finns 4G-täckning i vårt mobilnät. Allt du behöver är SIM-kort, abonnemang och en 4G-/5G-router, eller annan enhet med inbyggt stöd för mobilt bredband.

När du beställer ett abonnemang med router från Tele2 Företag är SIM-kortet redan förinstallerat och aktiverat för att du ska komma igång så snabbt som möjligt.

IoT - Internet of Things

På Tele2 IoT hjälper vi organisationer att koppla ihop sina fysiska enheter genom att använda mobilnäten, vårt eget eller våra roamingpartners nät.

Vår IoT-plattform i molnet erbjuder skalbarhet och flexibilitet, och du kan enkelt addera de påbyggnadstjänster som passar utifrån din verksamhets önskemål och strategi. Tele2s IoT-experter finns tillgängliga för teknisk hjälp och supportfrågor dygnet runt.

Mobil som tjänst

Med Mobil som tjänst leasar du mobiltelefonerna som en tjänst från oss. Du har full överblick över företagets samtliga telefoner och slipper investeringskostnaden. Om olyckan skulle vara framme anmäler du skadan till Tele2 Företag och vi ser till att du har en likvärdig ersättningstelefon inom 36 timmar.

I tjänsten ingår livscykelhantering med miljömässig återvinning samt blanco-radering, vilket skyddar företagets data från att komma på villovägar.

Tele2 Telemöte

Tele2 Telemöte är en smidig lösning för säkra telefonmöten. Tjänsten produceras helt inom Tele2s nät i Sverige och är designad för att möta de krav som verksamheter med höga säkerhetskrav ställer på dataskydd och integritet.

Lösningen bygger på en modern mötesplattform med tilläggsfunktioner som webbaserad mötesstyrning, möjlighet till såväl permanenta mötesrum som bokning av unika koder per möte samt säker verifiering av deltagare med sms eller Bank-ID.

Tele2 Open - täckning utöver det vanliga

När du behöver uppkoppling utöver det vanliga mobilnätet finns Tele2 Open - en tilläggstjänst för dig som har behov av täckning utöver det vanliga i ditt mobilabonnemang. Tele2 Open ger dig inte bara tillgång till Tele2s utmärkta nät, utan även möjlighet att nyttja flera svenska operatörers nät. Genom att aktivera Tele2 Open på ditt SIM-kort kan du använda samtliga svenska operatörers nät och få en oöverträffad täckning inom Sverige.

Möt dina kundkontakter på Tele2 Företag

Catharina Winblad von Walter

Mitt namn är Catharina Winblad von Walter och jag är Service Manager på Tele2 Företag. Jag ansvarar för det operativa i leveransen vilket innebär att jag följer upp, analyserar och säkerställer avtalad leverans över hela avtalsperioden.

Jag företräder och driver era önskemål och föreslår förbättringar för att vi från Tele2 Företag ska kunna optimera och identifiera behovet av nya funktioner och tjänster för er som kund. Jag har arbetat på Tele2 sedan 2004 och har haft förmånen att få arbeta tillsammans med Länsförsäkringsbolagen sedan 2020.

Jimmie Andersson

Mitt namn är Jimmie Andersson och jag är Sales Specialist på Tele2 Företag. Jag ansvarar för försäljningen av hårdvara, såsom Mobil som tjänst, mobiltelefoner, surfplattor, headset och andra it-produkter, till Länsförsäkringsbolagen.

Jag har arbetat inom telekom och med många olika typer av hårdvara sedan 2002. Med min långa erfarenhet inom detta område kan ni tryggt vända er till mig för rådgivning och diskussioner kring alla typer av hårdvara gällande kommunikation och it.

Mejla Jimmie
Ring Jimmie

Upptäck Tele2 Service Online

Tele2 Service Online, TSO, är Tele2 Företags självserviceportal för telefoni- och datanättjänster som utvecklas helt i samråd med våra kunders önskemål och behov. Du får full kontroll över kostnader och produkter, samt möjlighet att sköta administrationen i realtid. I TSO kan du exempelvis
  • hantera och beställa tjänster.
  • göra felanmälan.
  • skapa, avsluta eller ändra abonnemang i realtid.
  • se fakturor och följa upp kostnader.

Tips för att undvika bedrägeriförsök

Du som är kund hos Tele2 kan vidarebefordra misstänkta bluff-sms till nummer 7726, något som hjälper oss att förstärka våra säkerhetsåtgärder ytterligare.

  1. Var kritisk mot oväntade sms – om du inte förväntar dig ett paket eller en betalningsbegäran, klicka inte på länkar.

  2. Använd legitima appar för paketleveranser – ladda ner PostNord, UPS eller DHL:s appar från Play/Appstore för att säkert hantera dina leveranser.

  3. Dubbelkolla okända nummer – om du blir kontaktad oväntat, ring tillbaka till företaget på ett officiellt nummer.

  4. Logga aldrig in med BankID på uppmaning från okända – det är ett vanligt trick som bedragare använder.

5. Kommunicera med nära och kära – ring upp och kontrollera om någon behöver hjälp, till exempel vid uppmaningar att swisha pengar.

6. Läs BankID-meddelandet noga vid inloggningar – säkerställ att det du loggar in för stämmer överens med det du initierat.

7. Håll dig uppdaterad på Säkerhetskollen.se – där kan du lära dig mer om aktuella bedrägerier och bli en säkrare användare online. Säkerhetskollen drivs av Stöldskyddsföreningen i samarbete med Tele2.

8. Om du har blivit utsatt för bedrägeri, anmäl alltid händelsen till polisen.

Följ Säkerhetsbloggen

Säkerhetsbloggen är informationskanalen för dig som söker insikter och fördjupning i nulägeshändelser och cyberrisker kopplat till Tele2 Företags expertområden inom kommunikation, nätverk och datacenter. Bakom tangentbordet finns Martin Fransson, säkerhetschef på Tele2 Företag, varvat med gästskribenter med expertkunskaper inom säkerhetsområdet.

Din verksamhet är en del i vårt hållbarhetsarbete

Hållbarhet och klimatvänliga lösningar blir allt viktigare vid valet av leverantör. Våra kommunikationstjänster kan hjälpa dig att ta bättre beslut, undvika onödiga resor och arbeta mer effektivt utifrån tid, kostnad och hållbarhet. Inom Tele2 arbetar vi ständigt med att förbättra oss och vi är därför mycket stolta över att ha Sveriges mest energieffektiva nät. Vi är dessutom det första bolaget i Sverige samt första telekombolag i Norden och Baltikum att godkännas enligt SBTi:s standard för nettonoll-mål, med ambitionen att senast 2035 uppnå en värdekedja med nettonoll-utsläpp från leverantör till slutkund. Som kund hos Tele2 är även din verksamhet en del i vår omställning till ett mer hållbart företagande.

Har du frågor?

Vill du veta mer om ramavtalen och de tjänster som ingår? Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver rådgivning.

Kontakta oss för rådgivning