Tele2 Microsoft 365 Backup

Trygg säkerhetskopiering av data inom företagets Microsoft 365-miljö
En man sitter och en kvinna står bredvid honom. I bakgrunden syns ett kontorslandskap med flera personer vid datorer.

Varför Tele2 Microsoft 365 Backup?

För verksamheter som använder Microsoft 365 i det dagliga arbetet är det avgörande att ha säkerhetskopierad data för att säkerställa att viktig information alltid finns tillgänglig. Tele2 Microsoft 365 Backup ger en komplett säkerhetskopiering av valda objekt i ditt företags Microsoft 365-miljö. Det betyder att du alltid har åtkomst till befintlig data som sparats, samt tillgång till arkiverad data i minst 30 dagar.

Det här ingår

  • Lagring av data i Tele2s datacenter, i publikt moln eller i företagets egna datacenter.

  • Snabb och smidig återläsning av säkerhetskopierad data.

  • Lagring av data i 30 dagar.

  • Flexibel månadsdebitering baserad på antalet användare och mängden lagrad data.

Möjliga tillval

  • Arkivering av säkerhetskopierad data längre än 30 dagar och upp till 10 år.

  • Kryptering av lagrad data.

  • Lagra data i flera åtskilda Tele2 datacenter.

  • Fler testtillfällen årligen av återläsning av data.

  • Reservera kapacitet i Tele2s datacenter och få förmånligare månadsavgift.

En kvinna står vid en server i ett datacenter med en laptop.

Hur transporteras och lagras företagets data?

Ditt företags data transporteras alltid tryggt över internet med samma höga säkerhet som när företaget transporterar data mellan datorer och andra enheter till er Microsoft 365-miljö. Datan lagras sedan i något av Tele2s säkra datacenter placerade i Sverige, i publikt moln eller i företagets egna datacenter beroende på ert företags behov.
En man och en kvinna i hjälmar på ett fabrikslager.

Självbetjäning och rapportering

Tjänsten hanteras enkelt genom ett verktyg tillhandahållet av Tele2. Vid behov av att återställa säkerhetskopierad data sker återläsningen snabbt och smidigt via verktyget. Fakturor och förbrukning kan följas upp genom automatiserat utskickade rapporter eller direkt i verktyget. Det är även möjligt att hantera hela tjänsten via Tele2s support.

Vill du prata med en specialist?

Boka tid för rådgivning i butik, eller fyll i formuläret via knappen nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Bli kontaktad