Tele2 arbetar aktivt med att erbjuda våra tjänster via olika kanaler. För att du som kund ska känna dig trygg och få ta del av våra fina erbjudanden så tar vi hjälp av de bästa samarbetspartner som finns på marknaden. Vi sätter stort värde på detta och är därför stolta över att ha fått utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2023 från Kontakta.
Om du har blivit uppringd av Tele2 och har tecknad avtal så kommer du att få en bekräftelse från oss via sms. Du kan även räkna med att få hem all nödvändig information och få avtalet i god tid innan ångerrätten löper ut.
Det kan tyvärr hända att andra operatörer samarbetar med telemarketingpartners som är otydliga i sitt erbjudande och till och med utger sig för att vara Tele2 för att lura över kunder till andra operatörer.
Det är därför viktigt att du som blir uppringd:
- Frågar vilken operatör de utger sig för att sälja åt och gärna påtala det under ljudinspelningen
- Frågar om abonnemanget innebär byte av operatör.
- Att bekräftelse sms:et kommer från Tele2.
- Att du får hem orderbekräftelse innan ångerrätten löper ut.
Om operatörsbytet är korrekt
Om du fortfarande vill byta operatör behöver du inte göra något.
Om du inte vill byta operatör
Vill du istället stanna kvar hos oss behöver du kontakta den nya operatören som du kommer få information från. Du har alltid rätt att ångra ett köp i 14 dagar enligt distansköplagen.
Tips! Spärra ditt nummer från telefonförsäljare
Vill du minska mängden samtal från okända telefonförsäljare kan du spärra ditt mobilnummer på nixtelefon.org utan kostnad.
Däremot om du redan är kund hos ett företag har de fortfarande rätt att kontakta dig. För att avsäga sig även dessa typer av samtal, kontakta det specifika företaget direkt.
Nix spärrar inte samtal som handlar om samhällsinformation, politiska kampanjer eller marknadsundersökningar.
Har du några frågor?
Då är du välkommen att ringa vår Kundservice på telefonnummer 90 222.