Tele2 rekommenderar
Vi rekommenderar dig alltid att beställa all din utrustning från oss. Endast då kan vi garantera dig en bra tv-upplevelse och ett bredband som levererar den beställda hastigheten utan signalstörningar från omgivningen.
Tänk på att infrastruktur/typ av nät, leverans av bredband samt utrustning kan påverka vilka kablar du behöver.
För beställning av extra kablage kontakta kundservice på telefonnummer 90 222.
Viktigt att tänka på
Oavsett om det är en antenn- eller modemkabel du behöver, så är det viktigt att förstå konsekvenserna med en kabel av sämre kvalitet.
En skadad, böjd eller felaktigt inkopplad kabel kan ge fel som till exempel bildstörningar och bortfall av enskilda kanaler. Routern kan få låg hastighet eller koppla ner. En dålig skarv kan dessutom fungera som en antenn och ta in störningar från luften. Detta gör att störningen skickas in i Tele2s nät och kan försämra signalen för både dig och användare i samma område.
Tänk även på att skruva fast/trycka in kablarna ordentligt i utrustningen samt att inte böja kabeln för hårt vid kabeldragning. En bra riktlinje är att använda en snusdosa eller liten hockeypuck som mått när du ska böja kabeln runt hörn.