VÄLKOMMEN TILL TELE2

Tele2 och Com Hem har gått ihop. Nu heter vi Tele2.

All uppkoppling

Mobilt, bredband, tv och play. På ett och samma ställe.

Comhem Play+ ingår

Vi bjuder på Comhem Play+ i ett år. Ord. pris 89 kr/mån.

En kundservice

En och samma kundservice för alla tjänster hos Tele2.

Obegränsad surf – mer än bara abonnemang

Våra produkter och tjänster är med och bidrar till en större värld med obegränsade möjligheter i fokus. Med ett obegränsat samhälle låter vi människor hitta nya vägar och sätt att göra saker på. Att få känna sig fria och att få göra vad de vill, när och hur de vill.

Välj obegränsad mobildata till mobilen eller mobilt bredband för ett obegränsat och bekymmersfritt surfande.

Mer om obegränsad surf

Comhem Play+ ingår

Se hundratals filmer och serier från våra samarbets­partners och streamingtjänster som Paramount+, Fox+ och Nordisk Film+.

Vi bjuder alla våra kunder på Comhem Play+ i ett år. Ordinarie pris 89 kr/mån.

Comhem Play+

Två välkända varumärken har blivit ett

Det här är Tele2

Tele2 och Com Hem har gått ihop och tillsammans heter vi Tele2. Som ett nytt och starkare Tele2 kan vi göra mer för våra kunder.

Tele2 har alltid utmanat och tänjt på gränserna – med ny teknik, nya sätt att tänka och med största fokus på nöjda kunder.

Som Tele2 kommer vi ge dig bättre service och smidigare lösningar för allt som är uppkopplat, oavsett om du är privatperson, företag eller fastighetsägare. Och det är bara början. Snart blir möjligheterna ännu mer obegränsade.

Bättre för dig som är kund

Är du kund hos oss sedan tidigare fortsätter allt att fungera som vanligt utan att du behöver göra något. Men från och med nu kan du få mobiltjänster, bredband och tv från en och samma leverantör. När du samlar dina tjänster hos oss får du dessutom riktigt bra förmåner.

Du kommer märka flera positiva förändringar allteftersom. Vi bygger till exempel ut ett av världens modernaste 5G-nät och uppgraderar Com Hem-hus till Tele2-hus, med ny teknik och mer fiber. Det kommer ge dig och miljontals andra tillgång till ännu snabbare och stabilare uppkoppling.

Frågor och svar

Varför slås Tele2 och Com Hem ihop?

Som ett nytt och ännu starkare Tele2 kan vi göra mer. För dig som är kund fortsätter allt att fungera precis som vanligt men vi kommer kunna göra många positiva förändringar som ett varumärke. Med mer fiber och 5G kommer vi ge dig en snabbare, stabilare och mer klimatsmart uppkoppling. Du kommer även få bättre service och ett större utbud av produkter, tjänster och underhållning – nu från en och samma leverantör.

Vad händer med Com Hem?

Alla som idag är kunder hos Com Hem blir istället kunder hos Tele2. Och du hittar oss på tele2.se, i Tele2-butikerna och hos Tele2s kundservice. Com Hem försvinner som varumärke, men namnet finns kvar på en av våra mest populära tjänster - Comhem Play.

Vad innebär det här för mig som är tidigare kund hos Com Hem, Tele2 eller båda?

För dig som är kund hos Com Hem, Tele2 eller båda fortsätter allt att fungera precis som vanligt utan att du behöver göra något. Du behöver inte byta ut din utrustning som t.ex. router, TiVo, Tv Hub eller Com Hem-uttaget i ditt hus.

Men från och med nu kan du få mobiltjänster, bredband och all världens underhållning från en och samma leverantör. När du samlar dina tjänster hos oss får du dessutom riktigt bra förmåner.

Du kommer att märka flera positiva förändringar. Vi bygger till exempel ut ett av världens modernaste 5G-nät och uppgraderar Com Hem-hus till Tele2-hus, med ny teknik och mer fiber. Det kommer att ge dig och miljontals andra tillgång till ännu snabbare och stabilare uppkoppling. Och som kund hos Sveriges första klimatneutrala telekombolag bidrar du också till att göra skillnad. Idag och för kommande generationer.

Jag bor i ett Com Hem-hus, vad händer nu?

Vi uppgraderar Com Hem-hus till Tele2-hus med ny teknik och mer fiber.

Var hittar jag Mina sidor?

Mina sidor heter numera Mitt Tele2 och finns både för webb och att ladda ner som app från App Store och Google Play.

I Mitt Tele2 kan du bland annat:

  • Fakturor med betalningsuppgifter

  • Uppgradera ditt mobilabonnemang

  • Hantera förmåner (endast i Mitt Tele2-appen)

  • Ändra dina favoritkanaler till tv

Hur kontaktar jag kundservice?

Här finns information om hur du kontaktar kundservice.

Kommer min utrustning från Com Hem fortsätta fungera?

Ja visst. Din befintliga tv- och bredbandsutrustning, t.ex. router, TiVo och Tv Hub, kommer fortsätta fungera som tidigare och behöver inte bytas ut.

Behöver jag byta ut mitt SIM-kort från Com Hem?

Nej, du kan behålla ditt SIM-kort trots att det står Com Hem på det.