FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiOnePlusAlla produkter och tjänsterKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysAllt inom TelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniAllt inom BredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberAllt inom VäxelVäxel för mindre och medelstora företagTelefonväxel för större företagContact CenterAllt inom Digitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsAllt inom MolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterAllt inom NätverkstjänsterSD-WAN och SD-BranchPrivat mobilt nät5GAllt inom IT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherMindre företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebbsändningar och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

Tele2 Företag har högst kundnöjdhet bland större operatörer

Läs mer om SKI:s undersökning nedan

– Vårt fokus på att skapa enastående kundupplevelser har återigen visat sig framgångsrikt. Det är dels tack vare våra kunders förtroende, dels kundengagemanget från alla enheter på Tele2 som på ett eller annat sätt bidrar till våra företagskunder. Resultatet är ett kvitto på att vi är på rätt väg och vi kommer fortsättningsvis sikta högt, så att vi kan leverera största möjliga kundvärde samt kundupplevelser som verkligen gör skillnad, säger Stefan Trampus, chef för företagsmarknaden på Tele2.

Trots hård konkurrens har Tele2 Företag lyckats befästa sin position som den ledande operatören i kundnöjdhetsmätningen bland de stora aktörerna. Tele2 Företag är den enda större operatören som uppvisar förbättringar inom samtliga underliggande faktorer, särskilt när det gäller servicekvalitet och prisvärdhet.

Framgångsfaktorer som lyfts fram i SKI-mätningen:

  1. Enkelt att vara kund hos oss

    Våra kunder anser att det är enkelt att vara kund hos oss, och tillgänglighet och engagemang i kundrelationerna lyfts fram som särskilt starka punkter. Enkelheten att vara kund hos oss är en av de parametrar vi ser högst ökning inom jämfört med föregående år.

  2. Service och kvalitet

    Vi lägger stor vikt vid att förstå och möta både våra kunders och deras kunders behov, och arbetar aktivt med att förbättra väntetider och serviceprocesser. Kvaliteten i vårt tjänsteutbud är en avgörande faktor som hjälper oss att bygga starka och långvariga kundrelationer.

  3. Prisvärdhet

    Våra kunder ser oss också som en leverantör med konkurrenskraftiga priser och flexibla tjänster. Detta har gjort att vi sticker ut i branschen när det gäller prisvärdhet.

Kort om undersökningen

Svenskt Kvalitetsindex har mätt kundnöjdheten inom telekombranschen varje år sedan 1989. Datainsamlingen pågick under september i år där totalt 3 935 intervjuer utfördes. Läs mer om undersökningen här.