Överlåtelse av abonnemang

Om du inte längre behöver ditt mobilabonnemang kan du överlåta det till en annan person. Du kan också ta över en annan persons abonnemang.
Visa mer
En överlåtelse av mobilnummer/abonnemang är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang. Endast abonnemang som tillhör privatpersoner kan överlåtas på den här sidan.

Att tänka på:

Kreditkontroll kommer att görasDen som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i SverigeRöstbrevlådan kommer raderas vid överlåtelsen. Spara därför ner viktiga meddelanden innan överlåtelse begärs.Om det finns datakort kopplat till abonnemanget kommer ett (1) nytt datakort skickas till den nye ägaren av abonnemanget. För att säga upp datakort eller koppla fler kort till abonnemanget, kontakta kundservice.Bägge parter måste signera uppdraget med BankID inom 12 timmar.

Överlåtelse avser:

Abonnemanget fortsätter med samma datamängd och månadskostnad.Överlåtelse avser abonnemang och rabatterade delbetalningar på eventuella mobiltelefoner som är kopplade till abonnemanget.

Överlåtelse avser inte:

Överlåtelse avser inte hårdvara som inte är kopplat till abonnemanget.Överlåtelse avser inte trygghetsavtal. Det innebär att trygghetsavtalet kommer avslutas i samband med överlåtelsen.

1. Vilket nummer ska överlåtas

2. Nuvarande ägares uppgifter

3. Nya ägarens uppgifter