Överlåta abonnemang

Har du ett abonnemang hos Tele2 som du vill att någon annan tar över? Då kan du enkelt och kostnadsfritt överlåta det till någon annan.

Hur du gör och hur lång tid det tar beror på vilken typ av abonnemang du vill överlåta. Samma regler gäller som vid teckning av nytt abonnemang.

Att tänka på inför överlåtelse av abonnemang:

  • Den nya kunden måste vara över 18 år och vara folkbokförd i Sverige.

  • Abonnemanget fortsätter med samma månadskostnad, hastighet och eventuell bindningstid.

  • En kreditkontroll kommer att genomföras på den som tar över abonnemanget.

  • Ångerrätt gäller inte vid överlåtelse.

  • En inskickad överlåtelseblankett är inte lika med abonnemanget blir uppsagt, om den nya personen inte kan ta över abonnemanget kvarstår abonnemanget på befintlig kund.

  • Bredband 4G/5G kan inte överlåtas.

Du kan läsa mer om vad som gäller för respektive produkt, nå den digitala överlåtelsen eller ta del av blanketten för att göra din överlåtelse nedan.

Vill du överlåta både Bredband, Tv och Fast telefoni använder du samma blankett och kryssar i de tjänster du vill överlåta.

Vad gäller för mitt abonnemang?

Överlåtelse av mobiltelefoni är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Tänk på!

  • Vid överlåtelse av seniorabonnemang behöver övertagande person vara 65 år eller uppåt.

  • För att få familjepris på extra linan behöver övertagande person ha eller beställa Familjabonnemang innan du skickar in överlåtelsen till oss.

Överlåtelse digitalt

Överlåtelseblankett Mobilabonnemang

När blanketten är ifylld så kan man mejla den till komplettera@tele2.com eller skicka den via brev till postadressen som finns tryckt på blanketten. Från det att vi har mottagit överlåtelsen är det cirka 10 vardagars hanteringstid.

Överlåtelse av mobilt bredband är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:

  • Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige

  • Vid överlåtelse av seniorabonnemang behöver övertagande person vara 65 år eller uppåt.

  • Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd

  • Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:

  • Abonnemanget fortsätter med samma storlek månadskostnad

  • Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

Göra överlåtelsen

  • Kontakta kundservice så går vi igenom detaljerna med dig och tar fram rätt blankett

Digital överlåtelse med signering via BankID

Överlåtelse av fast bredband är helt kostnadsfritt. Om både du och personen som tar över abonnemanget har BankID kan ni enkelt göra överlåtelsen digitalt – snabbt och smidigt.

Digital överlåtelse med signering via BankID

Överlåtelse via blankett

Fyll i blanketten nedan tydligt och mejla den till komplettera@tele2.com. Det går även att skicka in den till oss via brev till adressen som är förtryckt på blanketten. Från det att vi har mottagit överlåtelsen är det cirka 10 vardagars hanteringstid.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom

  • Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse.

  • Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige.

  • En kreditkontroll kommer att genomföras, och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd.

Att tänka på

  • Texta tydligt på blanketten.

  • Abonnemanget fortsätter med samma månadskostnad, hastighet och eventuell bindningstid, förutsatt att det ingår i vårt nuvarande erbjudande. För äldre abonnemang som inte längre finns i vårt utbud gäller följande: Vid överlåtelse av abonnemang med bindningstid får den nya kunden en likvärdig hastighet och behåller nuvarande pris under bindningstiden. För obundna abonnemang tar den nya kunden över med en likvärdig hastighet till ordinarie pris.

  • Överlåtelsen avser inte eventuella delbetalningar på hårdvara.

  • En inskickad överlåtelseblankett är inte lika med abonnemanget blir uppsagt, om den nya personen inte kan ta över abonnemanget kvarstår abonnemanget på befintlig kund.

  • Har du ett studentabonnemang kan detta överlåtas förutsatt att personen som tar över abonnemanget är studerande och är registrerad hos Mecenat.

  • Har du fått låna utrustning från Tele2 ska den lämnas över till den som tar över ditt bredband.

  • Har du abonnemanget Bredband Direkt går det inte att överlåta.

  • Vänligen notera att överlåtelsen inte inkluderar eventuella tillvalstjänster (exempelvis Tele2 Cloud, Tele2 Säker) eller övriga tjänster hos Tele2 (exempelvis fast telefoni, tv-abonnemang).

  • Ångerrätten gäller inte vid en överlåtelse.

Överlåtelseblankett

Överlåtelse av fast telefoni är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:

  • Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige

  • Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd

  • Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:

  • Texta tydligt på blanketten.

  • Ångerrätten gäller inte vid en överlåtelse.

  • Abonnemanget fortsätter med samma månadskostnad, hastighet och eventuell bindningstid.

  • Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

  • En inskickad överlåtelseblankett är inte lika med abonnemanget blir uppsagt, om den nya personen inte kan ta över abonnemanget kvarstår abonnemanget på befintlig kund.

Göra överlåtelsen

Fyll i blanketten nedan tydligt och mejla den till komplettera@tele2.com, det går även att skicka in den till oss via brev till adressen som är förtryckt på blanketten.

Överlåtelseblankett

Överlåtelse av tv är helt kostnadsfri och samma regler gäller som för att teckna ett nytt abonnemang.

Dessa kriterier måste vara uppfyllda för att överlåtelsen ska gå igenom:

  • Den som tar över abonnemanget måste vara över 18 år och folkbokförd i Sverige

  • Kreditkontroll kommer att göras och den som tar över abonnemanget måste bli godkänd

  • Både den som är befintlig och ny kund behöver kunna skriva under avtalet om överlåtelse

Att tänka på inför överlåtelsen:

  • Texta tydligt på blanketten.

  • Ångerrätten gäller inte vid en överlåtelse.

  • Abonnemanget fortsätter med samma månadskostnad, hastighet och eventuell bindningstid.

  • Överlåtelsen avser inte eventuell delbetalningar på hårdvara

  • En inskickad överlåtelseblankett är inte lika med abonnemanget blir uppsagt, om den nya personen inte kan ta över abonnemanget kvarstår abonnemanget på befintlig kund.

  • Har du abonnemanget Tv Direkt går det inte att överlåta.

  • Tillvalsabonnemanget Discovery+ överlåts inte. Tillvalet ska sägas upp innan överlåtelsen kan göras.

Göra överlåtelsen

Fyll i blanketten nedan tydligt och mejla den till komplettera@tele2.com, det går även att skicka in den till oss via brev till adressen som är förtryckt på blanketten.

Överlåtelseblankett

Hittade du inte det du sökte?

Välj en annan kategori

Logga in på Mitt Tele2

  • Betala dina fakturor

  • Se din surfförbrukning

  • Gör inställningar, beställ nytt SIM och mer

Logga in

Personlig service

Hittar du inte det du söker under frågor och svar eller i någon av våra artiklar så hjälper vi dig gärna. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge personlig service och snabba svar på dina frågor.

Kontakta oss