Behöver du teknisk hjälp med bredband eller tv?

En mamma och hennes son sitter vid en bärbar dator

Kom igång med bredband och WiFi

Bredband och WiFi hemma ska ju bara fungera och oftast är det enkelt att installera och komma igång. Men om du känner dig osäker kan det vara skönt att få hjälp.

För endast 499 kr (efter RUT-avdrag) kommer en tekniker från Hemfixarna hem till dig och kopplar in bredband och WiFi och ansluter dina enheter.

Har du dålig täckning med WiFi? Hemfixarna kan du även boka för att optimera ditt WiFi så du får bästa möjliga täckning i hela bostaden.

Boka Hemfixarna

Hittar du inte dina kanaler?

Även om dagens digitalboxar är enkla att använda, kan man behöva hjälp med tekniska problem, både som ny och gammal kund. Kablar ska kopplas in på rätt ställe och i vissa boxar så måste man söka rätt på alla kanaler.

Priset är detsamma som för installationshjälp för bredband och WiFi. För endast 499 kr (efter RUT-avdrag) kommer en tekniker från Hemfixarna hem till dig och kopplar in din digital-box eller ser till så att det fungerar om du har problem.

Boka Hemfixarna

Har du utrustning som inte kommer från Tele2?

Även om det inte är våra produkter och tjänster du behöver teknisk hjälp med så kan du få tekniksupport från Hemfixarna. Det kan till exempel handla om hjälp med din tv-apparat, dator eller annan teknik i hemmet.

Priset är 499 kr för första timmen, därefter kostar det 249 kr per extra halvtimme. Priserna är efter RUT-avdrag.

Du bokar själv en personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixarnas webbsida. Välj Tekniksupport.

Boka Hemfixarna

Boka heminstallation

För heminstallation samarbetar vi med Hemfixarna. Du bokar enkelt via vårt beställningsformulär på Hemfixarnas webbsida. Välj Heminstallation.

Boka Hemfixarna

Frågor och svar om heminstallation

Hur betalar jag för installations- eller teknisk hjälp i hemmet?

Beroende på vem som utfört arbetet fakturerar antingen Inselo eller Hemfixarna. Tjänsten betalas således inte via din ordinarie faktura från Tele2.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Sedan den 1 augusti 2016 omfattas IT-tjänster i hemmet av RUT, vilket betyder att det går att göra avdrag för installationstjänster. Som kund faktureras du endast det belopp du ska betala, det vill säga summan efter avdrag. Inselo och Hemfixarna sköter rapporteringen till Skatteverket åt dig.

Mer om RUT hos Skatteverket

Vem utför installations- eller teknisk hjälp hemma hos mig?

Vi samarbetar med:

Hemfixarna Nordic AB Genom ett nätverk av certifierade och kontrollerade tekniker, så kallade Fixare, matchas kundens problem med lämplig Fixare i närområdet. Tillsammans med kunden bestämmer Fixaren en exakt tid för hembesöket, som ofta sker på kvällar och helger då kunden är hemma.

Inselo Installation AB Med ett rikstäckande nätverk av kvalitetssäkrade installatörer genomför de tusentals kundbesök varje månad. Inselo riktar in sig mot konsumentmarknaden och har över 15 års erfarenhet av att leverera installationstjänster som exempelvis mediaomvandlare och annan kabeldragning i samband med köp av villafiber från Tele2.

Behöver jag skicka in några papper eller blanketter till Skatteverket?

Nej, våra samarbetspartners Inselo och Hemfixarna sköter rapporteringen till Skatteverket. Sen får du ett brev från Skatteverket med en bekräftelse på RUT-avdraget. Skulle du inte ha utrymme för RUT meddelar Skatteverket även det.

Jag har Villafiber (öppen fiber) och ska byta till Tele2. Kan jag få hjälp med det också?

När du byter till Tele2 i öppen fiber så ingår det installation av ny mediaomvandlare i priset. Installation av mediaomvandlare utförs av vår samarbetspartner Inselo Installation AB.

Läs mer om villafiber