Om du glömt betala din faktura
Det enklaste och snabbaste sättet att betala fakturan är med Swish via Mitt Tele2. Betalningen registreras då hos oss efter cirka 15 minuter. Logga in här: Mitt Tele2
Du kan även betala in beloppet till PG 477 92 02-3 och ange fakturans OCR-nummer. Betalningen är oss då tillhanda inom 1-2 arbetsdagar.
Har det gått så långt så att du fått en inkassofaktura så är det inkassoföretaget du ska kontakta. Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning så avslutas abonnemanget.
Om fakturan hinner förfalla
Påminnelse
Om du har en obetald faktura så skickar vi ett påminnelse-sms. En påminnelseavgift om 60 kr kommer debiteras på din nästa faktura.
När sms:et skickas skapas också ett påminnelsebrev som når dig några dagar senare beroende på postgången där du bor.
Inkasso och stängning
Om vår fordran inte blir betald efter att vi skickat dig vår påminnelsefaktura så lämnar vi över ärendet till vårt inkassoföretag Sergel Kredittjänster AB. Har du frågor om en faktura från Sergel så kontaktar du Sergel på 0771-775500.
Uppsägning
Om pengarna inte betalats in trots inkasso och stängning avslutas abonnemanget cirka 90 dagar från förfallodatum och en kostnad för eventuell återstående bindningstid och utrustning kommer att debiteras.