En tjej som ligger i sängen och använder en mobiltelefon med familjeabonnemang

Familjeabonnemang

Samla familjen hos Tele2 och sänk månadskostnaden.
Alla får eget mobilabonnemang med egen mobildata.

1
2
3

Räkna ut ditt pris

Välj datamängd för alla abonnemang

Alla får samma datamängd i varsitt abonnemang. Ingen datamängd delas mellan abonnemangen.

Välj datamängd för att gå vidare till nästa steg.
Om du är Tele2-kund och har en annan datamängd idag kommer den ändras till {{ vm.familyForm.data }}.

Lägg till familjeabonnemang

Välj hur många familjemedlemmar, utöver ägaren, du vill lägga till för 199{{ vm.priceObject.PricePerMember }} kr/mån per person.

Välj antal familjemedlemmar för att gå vidare till nästa steg.
Månadskostnad: {{vm.priceObject.totalPrice}} kr/mån (inklusive {{ vm.numberOfMembers + 1 }} familjeabonnemang med {{vm.familyForm.data}} mobildata vardera). Ordinarie pris {{vm.priceObject.nonDiscountedTotalPrice}} kr/mån. Du sparar totalt {{vm.priceObject.totalSavings}} kr/mån.

Dina familjeabonnemang

För att lägga till befintliga abonnemang i Familj behöver de överlåtas till ägaren.

Ägare

{{ vm.familyForm.data }}
{{ vm.priceObject.subscriptionPrice }} kr/mån
Ange ett personnummer med 12 siffror enligt formatet ÅÅÅÅMMDD-XXXX.
Vi kan tyvärr inte hitta personnumret du angivit.

+{{$index + 1}} Abonnemang

{{ vm.familyForm.data }}
{{vm.priceObject.subscriptionPrice}} kr/mån 199 kr/mån
TA BORT

Sammanställning och personuppgifter

Sammanställning

Mobil {{ vm.familyForm.data }}
{{ vm.familyForm.owner.keepNumber ? vm.familyForm.owner.msisdnKeep : vm.familyForm.owner.msisdnNew }}
{{ vm.priceObject.subscriptionPrice }} kr/mån
Mobil {{ vm.familyForm.data }}
{{ member.keepNumber ? member.msisdnKeep : member.msisdnNew }}
{{ vm.priceObject.pricePerMember }} kr/månad
Månadskostnad
{{ vm.priceObject.nonDiscountedTotalPrice }} kr/mån {{ vm.priceObject.totalPrice}} kr/mån
(Du sparar {{ vm.priceObject.totalSavings }} kr/mån)

Personuppgifter

Ange ett personnummer med 12 siffror enligt formatet ÅÅÅÅMMDD-XXXX.
Ange ett personnummer med 12 siffror enligt formatet ÅÅÅÅMMDD-XXXX.
Ange ditt förnamn.
Ange ditt efternamn.
Ange din leveransadress.
Ange ditt postnummer.
Ange ditt postnummer med 5 siffror.
Ange din postort.
Ange din mejladress.
Ange din mejladress.
Ange ett mobilnummer.
Ange ett mobilnummer med 10 siffror.
Leverans av nya SIM-kort sker med
Du behöver godkänna våra allmänna villkor för att slutföra köpet.

Tack för din beställning!

Kul att du har valt familjeabonnemang hos oss. Din order behandlas just nu och bekräftelse skickas till dig inom kort. 

Information till dig som valt nummerflytt
Har du valt att flytta över ett nummer som du redan äger från en annan operatör kommer du få ett sms med datum och tid för nummerflytten till Tele2. Det enda du behöver göra senast vid den tidpunkten är att byta SIM-kort. Normalt sker en nummerflytt inom 14 dagar.

Inom kort kommer du också få hem ett nytt SIM-kort med ett tillfälligt nummer. Det tillfälliga numret gäller fram tills nummerflytten är klar.

Vid ägarbyte av abonnemang och/eller nummerflytt till Tele2 från annan Tele2-kund, Comviq, Com Hem eller Penny kommer nuvarande ägare få hem en överlåtelseblankett. Fyll i och signera blanketten och skicka tillbaka till oss i det förfrankerade kuvertet.

Ägarbytet tar ca 10 arbetsdagar från när blanketten kommer till oss. Vi skickar sms-bekräftelse när ägarbytet är klart.

Vid ägarbyte tillsammans med nummerflytt av abonnemang till Tele2 från annan operatör skickas sms till de mobilnummer som ska överlåtas. Nuvarande ägare behöver godkänna ägarbytet med BankID. För att ägarbytet ska ske så snabbt som möjligt är det bra om ägaren godkänner med BankID så snart sms:et kommer.

Ett tillfälligt mobilnummer kommer skickas till dig men du behöver inte byta SIM-kort direkt. Vi håller dig uppdaterad med exakt tidpunkt för ägarbyte och/eller nummerflytt och det enda du behöver göra vid den tidpunkten är att sätta i ditt nya SIM-kort i mobilen.

Eftersom du har valt att ta över abonnemang från olika operatörer behöver nuvarande ägare godkänna ägarbyetet enligt nedan: 

Ägarbyte från Tele2, Comviq, Com Hem och Penny
Nuvarande ägare kommer få hem en överlåtelseblankett. Fyll i och signera blanketten och skicka tillbaka till oss i det förfrankerade kuvertet. Ägarbytet tar ca 10 arbetsdagar från när blanketten kommer till oss. Vi skickar sms-bekräftelse när överlåtelsen är klar.

Ägarbyte från annan operatör
Nuvarande ägare kommer få sms till de mobilnummer som ska överlåtas. Följ instruktionerna i sms:et och godkänn ägarbytet med BankID. För att ägarbytet ska ske så snabbt som möjligt är det bra om ägaren godkänner med BankID så snart sms:et kommer.

Tillfälligt mobilnummer vid ägarbyte och/eller nummerflytt
Ett tillfälligt mobilnummer kan komma att skickas till dig men du behöver inte byta SIM-kort direkt. Vi håller dig uppdaterad med exakt tidpunkt för ägarbyte och/eller nummerflytt och det enda du behöver göra vid den tidpunkten är att sätta i de nya SIM-korten i respektive mobiltelefon.

Orderinformation

Personnummer
{{vm.familyForm.owner.ssn}}
Personuppgifter
{{vm.familyForm.owner.firstName + " " + vm.familyForm.owner.lastName}}
{{vm.familyForm.owner.address.streetAddress}}
{{vm.familyForm.owner.address.zipCode}} {{vm.familyForm.owner.address.city}}
Orderdatum
{{vm.date | date:'yyyy-MM-dd'}}
Betalsätt
Faktura
Leveransadress
{{vm.familyForm.owner.deliveryAddress.streetAddress}}
{{vm.familyForm.owner.deliveryAddress.zipCode}} {{vm.familyForm.owner.deliveryAddress.city}}

Sammanställning

Mobil {{ vm.familyForm.data }}
{{ vm.familyForm.owner.keepNumber ? vm.familyForm.owner.msisdnKeep : vm.familyForm.owner.msisdnNew }}
{{ vm.priceObject.subscriptionPrice }} kr/mån
Mobil {{ vm.familyForm.data }}
{{ member.keepNumber ? member.msisdnKeep : member.msisdnNew }}
{{ vm.priceObject.pricePerMember }} kr/månad
Månadskostnad
{{ vm.priceObject.nonDiscountedTotalPrice }} kr/mån {{ vm.priceObject.totalPrice}} kr/mån
(Du sparar {{ vm.priceObject.totalSavings }} kr/mån)
Få bättre koll med Mitt Tele2

I Mitt Tele2 kan du enkelt hålla koll på dina fakturor, gå igenom dina kostnader och se aktuell dataförbrukning. Är du ny Tele2-kund får skickas inloggningsuppgifter till dig i ett separat mejl. Logga in i Mitt Tele2 eller ladda ner appen för Android eller iOS.

Ångerrätt, öppet köp och övrig information

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du som privatperson tecknar abonnemang på distans. Utöver ångerrätten erbjuder vi även öppet köp på våra mobilabonnemang så att du kan prova tjänsten i 14 dagar. Läs mer om öppet köp och ångerrätt.

Om du ångrar dig eller vill utnyttja öppet köp är det viktigt att du kontaktar kundservice 0772-252525 inom 14 dagar från att du tog emot leveransen av SIM-kortet.

För oss är trygg och schysst hantering av personuppgifter viktigt. Här hittar du vår integritetspolicy och våra allmänna villkor.

{{ vm.errorMessage }}
Starta BankID på din mobil eller platta
BankID-verifieringen är klar! Strax visas kvitto på ditt köp.

Lika mycket mobildata till alla

Hos oss får alla fria samtal, sms/mms och egen datamängd att surfa för. Börja med att välja ett abonnemang, lägg sedan till fler för 199 kr/mån.

Välj abonnemanget Obegränsad och upplev 5G när du är i Stockholms innerstad eller på vissa platser i Göteborg och Malmö. 

Föräldrakollen

Familjens minsta mobilanvändare kan också vara familjens storsurfare. Föräldrakollen är en kostnadsfri tilläggstjänst som spärrar abonnemang mot oväntade köp, t.ex. betalsamtal, surf utanför EU/EES och att köpa extra mobildata.

Ring Kundservice eller besök en Tele2-butik för att aktivera.

Vanliga frågor

Hur många abonnemang kan ingå i Familj och hur fungerar abonnemangen?

Antal abonnemang i Familj beror på nuvarande kreditregler, dock högst 10 st.

Ett familjeabonnemang fungerar precis som ett vanligt mobilabonnemang hos Tele2, med fria samtal, sms och mms. Varje familjeabonnemang har sin egna datamängd och när du åker utomlands ingår upp till 40 GB surf. 

Med abonnemanget Obegränsad ingår även samtalsminuter från Sverige samt surf i 25 länder utanför EU/EES.

Vilka kan ingå i min Familj? Behöver vi bo på samma adress?

Vänner, syskon, föräldrar, grannar, kollegor - det är bara ni som väljer vem som ingår i just er Familj. Ni behöver inte bo på samma adress, men ni får en gemensam faktura som skickas till den som står som ägare av alla abonnemang. Det gäller oavsett om ni samlas som familj, sambo eller vänner. Kontakta kundservice om du behöver hjälp att komma igång med Familj.

Har du redan ett mobilabonnemang hos oss kontaktar du kundservice eller besöker en Tele2-butik för att lägga till fler familjeabonnemang till Familj.

Hur byter jag från en annan operatör till Tele2?

Först behöver du kontrollera att du inte har någon bindningstid kvar. Sedan kan du köpa ett nytt abonnemang genom kundservice eller en Tele2-butik. Där väljer du vilket mobilnummer du vill flytta över. Resten tar vi hand om!

Kan våra familjeabonnemang ha olika datamängder?

Nej, alla mobilabonnemang i Familj har alltid samma mängd mobildata. Om du ändrar datamängd i ett mobilabonnemang så ändras alla andra abonnemang också. 

Mobilabonnemang i Familj består alltid av individuella abonnemang. Det innebär att ingen behöver dela sin data med någon annan. 

Kan jag köpa ny mobil till ett abonnemang i Familj?

Ja det går bra att köpa ny mobil på följande sätt:

  • Online – Välj vilken mobiltelefon du vill köpa och gå vidare till kassan. Där väljer du att inte göra en ändring på ditt Tele2-abonnemang.
  • Kundservice
  • Tele2-butik
Jag vill inte att mina barn ska få obegränsad mobildata, hur löser jag det?

Det finns många appar, både inbyggda och tredjepartsappar, som ger dig som förälder mer koll på hur dina barn använder mobilen. Som inbyggd funktion finns Begränsningar för innehåll och integritet under Skärmtid på iOS eller Barnfilter under Google Play Butik på en Android-mobil. Skulle det inte hjälpa kan du ringa kundservice så hjälper vi dig med en lösning.

Kan jag kombinera Familj med andra rabatter?

Nej, familjeabonnemang hos Tele2 går inte att kombinera med andra typer av rabatter. 

Hur fungerar Familj tillsammans med förmåner?

Är du kund hos Tele2 och Com Hem och har rätt till förmånerna dubbel data och extra datakort så gäller de för alla individuella abonnemang i Familj.

För att få förmåner behöver du dels stå som ägare på familjeabonnemangen samt på abonnemanget hos Com Hem och dels ha abonnemang som ger rätt till förmåner. Läs mer om förmåner här

Hur ser rabatten ut på min faktura?

För grundabonnemanget visas det ordinarie priset.

För varje abonnemang som sedan läggs till i Familj visas det ordinarie priset, rabatten, samt totalpriset för det abonnemanget (199 kr).

Exempel
Ni är fem personer som har abonnemanget Obegränsad. Totala kostnaden för alla abonnemang är 1345 kronor och är beräknat på följande priser:

  • Abonnemang 1: 549 kr
  • Abonnemang 2: 199 kr
  • Abonnemang 3: 199 kr
  • Abonnemang 4: 199 kr
  • Abonnemang 5: 199 kr 

Prisexemplet ovan är baserat på ordinarie priser med Familj.  Eftersom du kan lägga till och ta bort abonnemang i Familj när som helst i månaden så kan beloppen på första fakturan se annorlunda ut. Vi skickar alltid fakturan i efterskott och prisjusteringen sker därför i samband med det.