Beställa nytt SIM-kort
För att beställa ett nytt SIM-kort loggar du in på Mitt Tele2 här på hemsidan eller via appen Mitt Tele2 som du hittar på App Store eller Google Play Store. När du loggat in klickar du på ditt mobilabonnemang och scrolla ner till SIM-kort för att beställa ett nytt.
Du kan också kontakta kundservice eller besöka någon av våra Tele2-butiker.
Aktivera SIM-kort
För mobilabonnemang och mobilt bredband är SIM-kortet i de flesta fall aktiverat från start och du kan börja använda det på en gång. Om du ändå behöver aktivera ditt SIM-kort, kontakta kundservice.
Beställer du ett nytt ersättningskort (SIM-kort) behöver du kontakta kundservice för att aktivera SIM-kortet.
Bra att veta!
Leverans av SIM-kort tar cirka 3-5 vardagar.
SIM-kortet är ett så kallat multi-SIM (även kallat trippel-SIM) och innehåller tre olika storlekar för att passa i alla enheter: nano-SIM, micro-SIM och mini-SIM.
Har du köpt en router så sitter det nya SIM-kortet redan monterat inuti routern.