Beställ och aktivera SIM-kort

Behöver du beställa ett nytt SIM-kort, i till exempel en annan storlek, till ditt mobilabonnemang? Här får du information om hur du beställer och aktiverar nya SIM-kort.

Beställa nytt SIM-kort

För att beställa ett nytt SIM-kort kontaktar du kundservice på telefon 90 222. Du kan även besöka någon av våra Tele2-butiker.

Aktivera SIM-kort

För mobilabonnemang och mobilt bredband är SIM-kortet i de flesta fall aktiverat från start och du kan börja använda det på en gång. Ersättningskort till mobilen aktiveras automatiskt när du stoppar in kortet i mobilen.

SIM-kortet är ett så kallat multi-SIM (även kallat trippel-SIM) och innehåller tre olika storlekar för att passa i alla enheter: nano-SIM, micro-SIM och mini-SIM.

Om du ändå behöver aktivera ditt SIM-kort, ring kundservice på telefon 90 222.

Bra att veta! Har du köpt en router så sitter det nya SIM-kortet redan monterat inuti routern.

Har du en annan fråga?