Flytta ditt mobilnummer till Tele2

Vill du flytta ditt mobilnummer från en annan operatör till Tele2 görs en nummerflytt, även kallad portering. Det innebär att ditt nummer flyttas till oss och samtidigt avslutas abonnemanget automatiskt hos din nuvarande operatör.

För att flytta numret till oss direkt gör du så här:

  1. Kontrollera att du inte har några obetalda fakturor eller bindningstid hos din nuvarande operatör.
  2. Påbörja ett köp av nytt abonnemang.
  3. Under beställningen klickar du i att du vill behålla ett befintligt nummer.
  4. Fyll i alla dina uppgifter och klicka på bekräfta.

Klart, du får inom kort ett sms med datum och tid för nummerflytten till oss.
Beställ abonnemang med mobiltelefon
Beställ endast abonnemang

Tänk på att:

  • Även om du inte har någon bindningstid hos din nuvarande operatör har befintliga abonnemang vanligen en månads uppsägningstid.
  • Om du byter från ett kontantkortsnummer måste kontantkortet vara registrerat hos din nuvarande operatör.

Frågor och svar

Flytten av ditt mobilnummer kommer att ske efter 14 dagar, så att du i lugn och ro hinner testa din nya tjänst och se att den motsvarar dina förväntningar. Du får ett sms från oss med exakt tidpunkt för flytten och det enda du behöver göra vid denna tidpunkt är att sätta i ditt nya Tele2 SIM-kort.

Om du vill kan du tidigarelägga din nummerflytt, det gäller flytt från alla operatörer förutom Comviq.
Byt datum för din nummerflytt

Byte från Comviq
Byter du från Comviq tar flytten av ditt nummer upp till 5 arbetsdagar från att SIM-kortet skickats till dig. Du kommer få ett sms med information när flytten sker.

Observera att vid beställd nummerflytt från Comviq går det inte ändra startdatum , det innebär att datumet inte kan tidigareläggas eller flyttas framåt i tiden.

För att du ska kunna använda din nya mobiltelefon, surfa, ringa och testa oss under ångerperioden har ditt nya SIM-kort från Tele2 ett tillfälligt nummer tills nummerflytten är klar. Det tillfälliga numret fick du i ditt bekräftelsemejl.

Att använda detta är frivilligt och du kan även fortsätta använda ditt nuvarande SIM-kort med din nuvarande operatör precis som vanligt.

Har du en annan fråga?