Tillvalstjänster för Fast Telefoni

Tillvalstjänster behöver aktivt bokas/avbokas via Mitt Tele2 eller vår kundservice. En kostnad tillkommer ofta och kan variera beroende på tjänst.

Nummerpresentation

För dig som har en telefon med display och tecknar tjänsten Nummerpresentation får möjligheten att se i displayen vem som ringt dig.

Mer om Nummerpresentation som tillval.

Röstbrevlåda

Du kan lägga till en röstbrevlåda (även kallat telefonsvarare) som gör det möjligt för personer som ringer dig att lämna ett meddelande, som du kan lyssna av.

Tjänsten fungerar olika beroende på vilken typ av fast telefoni du har:

Frågor och svar

Alla telefonikunder får en samtalsspecifikation för samtal men vi har slutat att skicka ut dem tillsammans med fakturan som skickas med post, istället visas specifikationerna digitalt på Mitt Tele2 på webben och i appen.

Väljer du att betala via e-faktura ser du även samtalsspecifikationen tillsammans med fakturan hos din Internetbank.

Logga in på Mitt Tele2 för att se dina samtalsspecifikationer.

Ja, men du bör alltid undersöka med din larmleverantör när du byter telefonoperatör att det inte uppstår problem för dig.

Vi vill göra dig som har trygghetslarm eller vanliga larm uppmärksam på att dessa ej kommer att fungera vid strömavbrott då routern som används i FiberKoax och FiberLAN kräver ström.

Post och Telestyrelsens råd angående trygghetslarm

I vår prislista får du information om vad samtal och tjänster inom Sverige och samtal till utlandet kostar.

Om du ringer många samtal till andra länder kan vi erbjuda tillvalstjänsten Utland.

Samtalsspärr kan du lägga till och ta bort genom att kontakta kundservice, eller beroende på vilket abonnemang du har genom Mitt Tele2.

Du kan även skicka en skriftlig begäran till Kundservice:
Tele2 Sverige AB
106 66 Stockholm

Har du en annan fråga?